סיסו K-50SS
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
Sisu K-50SS | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | Oy Suomen Autoteollisuus Ab (אנ')[1][2] |
שנות ייצור | 1961 |
הרכבה | פינלנד |
אורך | 9,700 מ"מ |
רוחב | 3,200 מ"מ |
גובה | 3,570 מ"מ |
משקל | |
בסיס גלגלים | 4,700 + 1,575 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | 6 צילינדרים, מחזור ארבע פעימות, 12.7 ליטר, המפיק 300 כ"ס, יחס דחיסה 14.0:1 (מגדש טורבו-דיזל) |
הילוכים | תמסורת ידנית - 3 מהירויות (ראשי) + 2 מהירויות "Transfer case" (אנ')[3] כולל "מכפיל מומנט" ("Torque multiplier" (אנ')) |
מהירות מרבית | 55 קמ"ש |
מעצב | Pentti E. Lehtinen, Kalevi Kakko, Olavi Karhu |
סיסו K-50SS (בפינית : Sisu K-50SS) היא משאית כבדה מתוצרת יצרנית הרכב הכבד Oy Suomen Autoteollisuus Ab (אנ') אשר יוצרה בשנת 1961 ב-פינלנד[4]
דגם ה-"סיסו K-50SS" שימש לצורך הובלה כבדה באתרי בניית תחנות כוח הידרואלקטריות בצפון פינלנד.
"סיסו K-50SS" הוא יחידת הרכב האישית הגדולה ביותר בכל עת לכבישים, שיוצרה במדינות ה-נורדיות.
ממאפייני "סיסו K-50SS"
- מנוע קדמי - אנכי, מנוע קירור מים[5]
- מנוע רולס רויס סדרה "Rolls-Royce C range engines" (אנ'), סוג מנוע "C6TFL"[6]
- סוג הנעה : 6x6[7]
- המנוע מצויד ב-"Air-start system" (אנ') (מערכת התנעה אווירית היא מקור כוח המשמש לספק את הסיבוב הראשוני להפעלת מנועי טורבינת דיזל וגז גדולים)
- מכפיל המומנטים ההידראולי מאפשר העברת מומנט לגלגלים כאשר הרכב עומד דומם, ומאפשר התחלה חלקה. המהירות המרבית עם היחס הגבוה ביותר היא 10 קמ"ש, המהירות המרבית בזמן נסיעה במעבר היא 55 קמ"ש. המצמד ההידראולי יכול לשמש להאטה.
- 6 גלגלים
- בקבינה הכפולה : 2 מיטות ומטבח קומפקטי
תמונות
-
"סיסו K-50SS" ללא תא הנהג (קבינה)
-
"סיסו K-50SS" - אחד מושך ואילו אחר דוחף
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ Blomberg, Olli (2006). Suomalaista Sisua vuodesta 1931 – Monialaosaajasta kuorma-autotehtaaksi [Finnish Sisu since 1931 – From multi-industrial expert to lorry factory] (בפינית). Karis: Oy Sisu Auto Ab. מסת"ב 952-91-4918-2.
- ^ Mäkipirtti, Markku (2008). Vanaja. Ajoneuvot Suomessa (in Finnish). Volume 1 (1st ed.). Tampere: Apali Oy. מסת"ב 978-952-5026-72-6.
- ^ תיק העברה (Transfer case)- תיק העברה הוא חלק מההנעה של כונן ארבעה גלגלים, הנעה על כל הגלגלים ושאר רכבי הסרן המופעלים על מספר רב. מארז ההעברה מעביר כוח מההולכה לצירים הקדמיים והאחוריים באמצעות פירי כונן. זה גם מסנכרן את ההבדל בין סיבוב הגלגלים הקדמיים והאחוריים, ועשוי להכיל סט אחד או יותר של הילוכים לטווח נמוך לשימוש בשטח
- ^ "סיסו K-50SS" archive.is/20130725222352/http://gallery
- ^ Mäkipirtti, Markku. "Sisu K-50SS 6×6 Lavetinvetäjä". Sisu. Ajoneuvot Suomessa (in Finnish). 4 (2. ed.). Tampere: Apali Oy. pp. 90–94. מסת"ב 978-952-5877-05-2.
- ^ מנוע רולס רויס סוג מנוע "C6TFL" New 300 b.h.p. Engine in Foden". The Commercial Motor. Temple Press. 31 January 1958. Retrieved 12 June 2014.
- ^ "סיסו K-50SS" הנעה 6x6 - תמונה en.wheelsage.org/sisu/k-50_ss_6x6
32442165סיסו K-50SS