סולרס-ילבוגה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית חברה מסחרית ריקה.

ייצור פיאט דוקאטו ברוסיה במפעל סולרס-ילבוגה

סולרס-ילבוגה הוא מפעל להרכבת מכוניות רוסיות, הממוקם על שטח האזור הכלכלי המיוחד "ילבוגה" ברפובליקה של טטרסטן. החברה היא חלק מאחזקת הרכב "סולרס". המפעל החל לפעול בשנת 2008.

היסטוריה

עד מאי 2008 חברת סולרס בנתה מפעל רכב ליד ילבוגה עם יכולת ייצור של 75 אלף כלי רכב בשנה. הקמת המפעל נבחרה לפרויקט הנוכחי החשוב ביותר של החברה בשנת 2007.

פיאט

המפעל נבנה לייצור רכב מסחרי מדגם פיאט דוקאטו בשותפות עם פיאט אוטו האיטלקית. המכונית הראשונה יצאה מפס הייצור שלה ב-27 במאי 2008. מנכ"ל סולרס ואדים שווצוב פיאט, סגן נשיא פיאט אציו בארה וראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין השתתפו בהשקה החגיגית של המפעל. מערך המפעל הוא רכב מסחרי פיאט דוקאטו. המפעל ייצר יותר מ-20 רכיבים שונים למכוניות, כולל אוטובוס בית ספר, אמבולנס, מיניבוס, כלי רכב מיוחדים לשירותי התנועה ואחרים.

בפברואר 2011 הודיעו סולרס ופיאט על סיום השותפות, וייצור פיאט דוקאטו ברוסיה הופסק.

הוועדה הכלכלית האירו-אסייתית (EEC) דנה בפנייה נגד החברה וביצעה חקירה בנושא אספקת מכוניות ממספר מדינות לאיחוד המכס במחירי רצפה.[1]

פורד

בשנת 2011 פורד חתמה על הסכם מיזמים משותפים עם סולרס. פורד יזמה את הקמת מפעל פורד בעיר וסוולוז'סק שבמחוז לנינגרד ורשת ההפצה למיזם המשותף. סולרס הוסיפה למיזם המשותף שניים מהמפעלים שלה: סולרס-ילבוגה וסולרס-נברז'ניה צ'לני בטטרסטן. בהמשך השיק המיזם המשותף את מפעל המנועים שלו.

ייצור רכבי פורד במפעל פורד-סולרס בילבוגה החל בשנת 2012. עד 2019 ייצרה החברה את הקרוסאובר פורד קוגה ואת רכב השטח פורד אקספלורר.[2] בשנת 2018 התפוקה הסתכמה ב-18 אלף מכוניות עם מפעל בעל יכולת ייצור של 65 אלף מכוניות.[3] לאחר ארגון מחדש של קו הייצור המפעל התמקד בייצור רכבים מסחריים מדגם פורד טרנזיט באמצעות טכנולוגיית מחזור מלאה. החברה גם מפתחת ומייצרת, במתקניה, גרסאות מיוחדות של רכבים מסחריים המבוססים על פורד טרנזיט החדשה, המותאמים לצורכי לקוחות רוסים, בעיקר חברות וארגונים ממשלתיים.[4] בשנת 2021, המפעל המשיך בייצור פורד טרנזיט.[5]

בשנת 2015 השיקה פורד סולרס מפעל מנועים בילבוגה SEZ. היא ייצרה שלוש גרסאות של מנוע הבנזין 1.6 דוראטק עם הזרקה מבוזרת בהספק של 85, 105 ו-125 כ"ס.[6][7] עד אמצע 2017 ייצר המפעל 30 אלף מנועים והגיע לרמת לוקליזציה של 78%.[8]

אאורוס

בשנת 2019 הוכרז כי מפעל סולרס-ילבוגה יאובזר מחדש לצורך ייצור סדרתי של מכוניות היוקרה מדגם אאורוס (בעיקר אאורוס סנאט ואאורוס קומנדנט).[9] בדצמבר 2020 החל ריתוך ניסוי של שלדי אאורוס סנאט במפעל בילבוגה.[10] במרץ 2021 הוגשה לבדיקת מערך פיילוט של מכונות שהורכבו בטכנולוגיות סדרתיות במפעל ילבוגה.[11] המשלוחים הראשונים של מכוניות ייצור ילבוגה החלו במאי 2021.[12]

הערות שוליים

  1. ^ В Таможенном союзе на 5 лет введут антидемпинговые пошлины на легкие коммерческие автомобили — ВЕДОМОСТИ
  2. ^ | Ford выплатит рабочим и поставщикам закрываемых в России заводов $200 млн
  3. ^ Кончился завод: как уход Ford поможет автопрому России
  4. ^ "Завод в Елабуге - Заводы в Татарстане - Заводы - Ford Sollers". fordsollers.com. נבדק ב-2019-01-10.
  5. ^ «Соллерс» планирует запустить в производство электрический Ford Transit
  6. ^ admin. "Ford начал оснащать свои автомобили системой «ЭРА-ГЛОНАСС» - Автомобильный портал 4Drivez.ru" (ברוסית). 4drivez.ru. נבדק ב-2017-02-24.
  7. ^ Ford запустил производство двигателей в России
  8. ^ "Локализация двигателя Ford на российском заводе составила 78 %". אורכב מ-המקור ב-2019-06-22. נבדק ב-2019-09-11.
  9. ^ Производство внедорожника Aurus Komendant начнется в 2022 году
  10. ^ Запущен цех сварки кузовов для автомобилей Aurus
  11. ^ Пилотную партию Aurus выпустили на заводе в Елабуге
  12. ^ Александр Чупров (2020-09-18). "Первые автомобили Aurus Senat будут готовы к отправке клиентам в мае 2021 года". Автостат. נבדק ב-2020-09-18.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

33532464סולרס-ילבוגה