ניסאן מקסימה
דור שמיני | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
נקרא גם | דאטסון מקסימה (1980-1984) |
יצרן | ניסאן |
שנות ייצור | 1980 - הווה |
הרכבה |
יפן דרום קוריאה ארצות הברית הרפובליקה העממית של סין |
מודל קודם | דאטסון 810 |
סיווג | מכונית משפחתית קומפקטית |
מרכב | סדאן בעלת ארבע דלתות |
פלטפורמה |
ניסאן FF-L (דור שישי) ניסאן D (דור שביעי ושמיני) |
מפרט טכני | |
מנוע | מנועי בנזין ודיזל |
הילוכים | תיבת הילוכים אוטומטית ותיבת הילוכים ידנית |
קשר | ניסאן בלובירד, אינפיניטי צ'אפרו |
ניסאן מקסימה (באנגלית:Nissan Maxima) היא מכונית קומפקטית במרכב סדאן, בעלת חמישה מקומות ישיבה, שמיוצרת על ידי ניסאן משנת 1980. היא הוצגה בשנת 1980 לשנת הדגם 1981.
באוגוסט 2020 הודיעה ניסאן כי המקסימה תוחלף בשנת 2022 על ידי מכונית חשמלית[1].
דור ראשון (שם קוד G910)
הדור הראשון יוצר בין השנים 1980 ל-1984. הדור הראשון הוצג בשנת 1980 לשנת הדגם 1981. היא החליפה את הדאסטון 810 אשר נמכר ביפן בדורו הראשון בלבד ובדור השני ליפן, הציגה ניסאן את המקסימה בעוד שבצפון אמריקה נמכר הדור השני של הדאסטון 810. המקסימה שווקה בשני מרכבים, סדאן וסטיישן. משנת 1982 גם בצפון אמריקה נמכר המקסימה אך בשם דאסטון מקסימה. משנת 1984 לקראת סוף הייצור גם בצפון אמריקה נקראה המקסימה "ניסאן מקסימה" ולא "דאסטון מקסימה".
בתחום ההנעה שיווקה ניסאן את המקסימה עם שני מנועים, אחד מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר המספק 120 כ"ס ומנוע דיזל בנפח 2.8 ליטר, מנוע הדיזל שווק באירופה, אך עד שנת 1983 שווק גם בצפון אמריקה. כל המנועים שווקו לבחירה בין תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים לבין תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים.
דור שני (שם קוד PU11)
הדור השני יוצר בין יולי 1984 לאוגוסט 1988. ב-17 באוקטובר 1984 חשפה ניסאן את המקסימה החדשה, בעוד שהייצור החל ביולי אותה שנה. הדור השני היה הדור האחרון שבו הוצע גם מרכב סטיישן. בסוף 1986 הציגה ניסאן רענון קטן למקסימה, זו כוללת שדרוג טכנולוגי.
בתחום ההנעה שיווקה ניסאן את המקסימה עם מנוע בנזין בלבד, לשווקים מחוץ ליפן היו מנועי בנזין V6 בנפחי 2.0 ליטר המספק 157 כ"ס ו-3.0 ליטר. ליפן שיווקה ניסאן את המקסימה עם מנוע בנזין I4 בנפח 2.0 ליטר עם מגדש טורבו. כל המנועים שווקו לבחירה בין תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים לבין תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים.
מידות
אורך הדור השני היה 4,610 מ"מ ו-4,694 מ"מ (סטיישן), רוחב הדור השני היה 1,689 מ"מ, גובה הדור השני היה 1,389 מ"מ ו-1,415 מ"מ (סטיישן), בסיס הגלגלים בדור השני עמד על 2,550 מ"מ.
דור שלישי (שם קוד J30)
הדור השלישי יוצר בין אוגוסט 1988 למרץ 1994. הדור החדש היה בעל מידות גדולות יותר שהפכו אותו למכונית המנכרת ביותר בצפון אמריקה אחרי מאזדה 929. באוגוסט 1991 הציגה ניסאן רענון קל למקסימה שכללה הוספת כרית אוויר למכונית. לאחר הצגת הרענון כבר לא שווקה המקסימה ביפן.
בתחום ההנעה הציגה ניסאן את המקסימה דור שלישי עם שתי מנועי בנזין שניהם V6 בנפח 3.0 ליטר אך ההספק שונה, המנוע הראשון מספק 160 כ"ס והשני (שיועד בעיקר לאמריקה הצפונית) 190 כ"ס. עם שיווק הדגם באוסטרליה ניסאן אוסטרליה שיווקה את הדגם עם אותו מנוע אך עם הספק של 164 כ"ס. כל המנועים שווקו לבחירה בין תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים לבין תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים.
מידות
אורך הדור השלישי היה 4,765 מ"מ, רוחב הדור השלישי היה 1,760 מ"מ, גובה הדור השלישי היה 1,346 מ"מ ו-1,400 מ"מ, בסיס הגלגלים בדור השלישי עמד על 2,649 מ"מ.
דור רביעי (שם קוד A32)
הדור הרביעי יוצר בין פברואר 1994 ל-31 במרץ 1999. במאי 1994 הציגה ניסאן את המקסימה החדשה לשנת הדגם 1995. הדור הרביעי נקרא גם ניסאן צ'אפרו (ביפן), ניסאן מקסימה QX (האיחוד האירופי), ניסאן QX (הממלכה המאוחדת). באוקטובר 1996 חשפה ניסאן את הרענון למקסימה, הרענון כלל חישוקים חדשים לגלגלים, מכסה פלסטיק במקום זכוכית לפנסיים הקדמיים והאחוריים והוספת כריות אוויר בצידי המכונית כסטנדרט.
בתחום ההנעה שיווקה ניסאן את הדור הרביעי עם מנועי בנזין בנפחי 3.0 ליטר המספק 190 כ"ס, 2.5 ליטר המספק 190 כ"ס ו-2.0 ליטר המספק 155 כ"ס. כל המנועים שווקו לבחירה בין תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים לבין תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים.
מידות
אורך הדור הרביעי היה 4,768 מ"מ ו-4,811 מ"מ, רוחב הדור הרביעי היה 1,770 מ"מ, גובה הדור הרביעי היה 1,415 מ"מ, משקל הדור החמישי היה 1,300 ק"ג, בסיס הגלגלים בדור הרביעי עמד על 2,700 מ"מ.
דור חמישי (שם קוד A33B)
הדור החמישי יוצר בין אפריל 1999 לדצמבר 2002. הדור החדש היה בעל עיצוב מודרני יותר לאותה תקופה. הדור החמישי שווק עם מנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר המספק 227 כ"ס. המנוע שווק עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים או תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה או שישה הילוכים.
בשנת 2001 הוצגה מתיחת הפנים למקסימה, מתיחת הפנים כללה עיצוב מעודכן ושיפור האבזור והחלפת המנוע 3.0 ליטר המספק 227 כ"ס ב-מנוע 3.5 ליטר המספק 255 כ"ס.
מידות
אורך הדור החמישי היה 4,839 מ"מ ו-4,839 מ"מ (לאחר מתיחת הפנים), רוחב הדור החמישי היה 1,786 מ"מ, גובה הדור החמישי היה 1,435 מ"מ ובין 1,430 מ"מ ל-1,450 מ"מ (לאחר מתיחת הפנים), משקל הדור החמישי היה 1,472 ק"ג, בסיס הגלגלים בדור החמישי עמד על 2,751 מ"מ.
דור שישי (שם קוד A34)
הדור השישי יוצר בין ינואר 2003 למאי 2008. הדור החמישי הוצג בתערוכת הרכב הבינלאומית של אמריקה הצפונית בינואר 2003 כמודל 2004. הדור החמישי נמכר רק בארצות הברית, קנדה ומקסיקו. בתחום ההנעה שיווקה ניסאן את המקסימה עם מנוע בנזין 3.5 ליטר המספק 265 כ"ס ב-5,800 סל"ד. היא שווקה בשתי רמות גימור SL ו-SE, ה-SE היא רמת הגימור הספורטיבית הכוללת מתלים נוקשים יותר, חישוקים גדולים יותר וספוילר אחורי. רמת הגימור SL היוקרתית כללה חישוקים קטנים יותר, עץ יוקרתי בתא הנוסעים ומערכות פנים משודרגות. רמת הגימור SL שווקה רק עם תיבת הילוכים אוטומטית בעוד רמת הגימור SE שווקה לבחירה בין תיבה אוטומטית לידנית.
בשנת 2006 הציגה ניסאן את מתיחת הפנים למקסימה, זו כללה שידרוג האבזור, ועיצוב יוקרתי יותר.
מידות
אורך הדור השישי היה 4,915 מ"מ ו-4,938 מ"מ (לאחר מתיחת הפנים), רוחב הדור השישי היה 1,821 מ"מ, גובה הדור השישי היה 1,481 מ"מ, משקל הדור השישי היה 1,623 ק"ג, בסיס הגלגלים בדור השישי עמד על 2,824 מ"מ.
דור שביעי (שם קוד A35)
הדור השביעי יוצר בין 27 במאי 2008 ל-2014. הדור השביעי הוצג בתערוכת הרכב הבינלאומית של ניו יורק באפריל 2008[2]. הדור השביעי בנוי על פלטפורמת ניסאן D החולקת פלטפורמה זו עם הדור הרביעי ניסאן אלטימה והדור השני ניסאן מוראנו. העיצוב החיצוני והפנימי דומים במקצת לאינפיניטי G ואינפיניטי M. בתחום ההנעה שיווקה ניסאן את המקסימה דור שביעי עם מנוע בנזין V6 הנפח 3.5 ליטר המספק 290 כ"ס ב-6,400 סל"ד ומומנט מרבי של 36 קג"מ ב-4,400 סל"ד. תיבת הילוכים רציפה. התאוצה אורכת 6.3 שניות ומהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 10.6 ק"מ לליטר. תוכנן גם מנוע דיזל[3].
בשנת 2012 ריעננה ניסאן את המקסימה בסורג קדמי חדש, גלגלים בקוטר 18 ו-19 אינץ'. תא הנוסעים קיבל גם עדכון. בשנת 2013 ושנת 2014 ניסאן עדכנה קלות את המקסימה בעיקר בתא נוסעים.
לאחר הפסקה מהדור הרביעי או השלישי שבה המקסימה לא נמכרה בישראל חזרה המקסימה לישראל ביוני 2014[4], היא שווקה עם המנוע ששווק בכל העולם V6 בנפח 3.5 ליטר המספק 290 כ"ס. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 10.6 ק"מ לליטר[5].
מידות
אורך הדור השביעי היה 4,841 מ"מ, רוחב הדור השביעי היה 1,859 מ"מ, גובה הדור השביעי היה 1,468 מ"מ, משקל הדור השביעי היה 1,617 ק"ג, בסיס הגלגלים בדור השביעי עמד על 2,776 מ"מ.
דור השמיני (שם קוד A36)
בתערוכת הרכב הבינלאומית של אמריקה הצפונית בינואר 2014 חשפה ניסאן את מכונית הקונספט "ניסאן ספורט סדאן" אשר היוותה כמכונית הקונספט המקדימה לדור השמיני[6]. העיצוב של הקונספט מרהיב ביותר, עם קימורים בבטן וגג משופע המעניק לדגם מראה של מכונית ספורט קופה. בתערוכת הרכב הבינלאומית של ניו יורק באפריל 2015 חשפה ניסאן את הדור השמיני אשר נשאר זהה בעיצובו החיצוני והפנימי לקונספט[7]. ניסאן הדגישה כי מתלי הדור השמיני עברו שיפורים רבים על מנת להעניק לנוסעים חווית נסיעה ספורטיבית, כמו כן ניסאן משווקת את המקסימה עם אותו מנוע של הדור השביעי אך לאחר שיפורים המנוע מספק 10 כ"ס יותר מהדור הקודם, הספק המנוע עומד על 300 כ"ס ב-6,400 סל"ד ומומנט מרבי של 36 קג"מ ב- 4,400 סל"ד. תיבת ההילוכים נותרה ללא שינוי.
בישראל משווקת המקסימה מיולי 2016[8] עם מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר המספק 300 כ"ס ב-6,400 סל"ד ומומנט מרבי של 36 קג"מ ב- 4,400 סל"ד. התאוצה אורכת 5.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 217 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 10.6 ק"מ לליטר[9]. לאחר מתיחת הפנים בשנת 2018 הגיעה המקסימה החדשה לישראל ביולי 2019 עם אותו מנוע אך עם רמת גימור אחת, SL היותר יוקרתית[10].
בנובמבר 2018 בתערוכת הרכב הבינלאומית של לוס אנג'לס הציגה ניסאן את המקסימה 2019[11]. מתיחת הפנים כללה עיצוב חדש לפגוש הקדמי ושיפורים בתא הנוסעים.
מידות
אורך הדור השמיני עומד על 4,897 מ"מ, רוחב הדור השמיני עומד על 1,859 מ"מ, גובה הדור השמיני עומד על 1,435 מ"מ, משקל הדור השמיני עומד על בין 1,574 ל-1,582 ק"ג, בסיס הגלגלים בדור השמיני עומד על 2,776 מ"מ.
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ Nissan Maxima To Be Replaced By An EV In 2022: Report, Motor1.com (באנגלית)
- ^ All-New 2009 Nissan Maxima Unveiled in New York, Motor1.com (באנגלית)
- ^ Nissan will sell diesel Maxima in U.S. by 2010, Autoblog (באנגלית)
- ^ מאת cartube, ניסאן מקסימה בישראל – מחיר החל מ-239,900 שקל - cartube, באתר www.cartube.co.il
- ^ מפרט טכני - ניסאן מקסימה 2014, באתר קארטיוב
- ^ מאת cartube, ניסאן ספורט סדאן קונספט – רמז למקסימה הבאה - cartube, באתר www.cartube.co.il
- ^ מאת רן אלקובי, 2016 ניסאן מקסימה החדשה - מרהיבה מכל זווית - cartube, באתר www.cartube.co.il
- ^ cartube, ניסאן מקסימה החדשה 2016 בישראל – מחיר החל מ- 239,990 שקל - cartube, באתר www.cartube.co.il
- ^ מפרט טכני - ניסאן מקסימה 2016, באתר קארטיוב
- ^ רן אלקובי, ניסאן מקסימה החדשה 2019 בישראל - מחיר החל מ-244,990 שקל - cartube, באתר www.cartube.co.il
- ^ cartube, מתיחת פנים: 2019 ניסאן מקסימה החדשה - cartube, באתר www.cartube.co.il
32103232ניסאן מקסימה