נאש סטייטסמן
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
Nash Statesman, שנת 1951, 2 דלתות | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן |
|
שנות ייצור |
|
הרכבה | |
מודל קודם | נאש 600 |
בסיס גלגלים | 2,902 מ"מ (דור שני) |
מפרט טכני | |
מנוע |
נאש סטייטסמן (באנגלית: Nash Statesman) היא מכונית סלון אשר יוצרה בארצות הברית ובקנדה[1] בין השנים 1949–1956 (שנת המודל 1950).
בין השנים 1949–1954 יוצרו דגמי "נאש סטייטמן" על ידי יצרנית הרכב האמריקאית Nash Motors (אנ').[2]
בין השנים 1954–1956 יוצרו דגמי "נאש סטייטמן" על ידי יצרנית הרכב האמריקאית אמריקן מוטורס.
דורות "נאש סטייטסמן"
דור ראשון
- יוצר בין השנים 1949–1951.[3]
- תצורות: 2 דלתות סדאן, 4 דלתות סדאן,[4] 2 דלתות קופה.
- "נאש" פיתחה את מכוניותיה שלאחר מלחמת העולם השנייה באמצעות קונסטרוקציית גוף-יחידה מתקדמת עם עיצוב אווירודינמי מהיר בשם "Airflyte", המשקפת מגמת עיצוב פופולרית בשנות ה-50 של המאה ה-20.
- מאפיין מובהק של כל הדגמים הם פגושים "מעוטרים".
דור שני
- יוצר בין השנים 1952–1956.
- תצורות: 2 דלתות סדאן, 4 דלתות סדאן,[5] 2 דלתות הרדטופ-קופה.
- עיצוב חדש הוצג לשנת הדגם 1952 ובו מכונית סדאן גדולה "מעטפתית" עם גלגלים סגורים האופייניים ל"נאש". העיצוב החדש ביותר התרחש במקביל לציון 50 שנה ל"נאש" וכלל עיצוב של פינינפארינה האיטלקית.
- דגמי 1954 כללו צמיג רזרבי "קונטיננטל" המותקן מבחוץ והגדיל את שטח תא המטען והקל על החלפת צמיגי חירום.
- דגמי 1956 קיבלו אורות חניה קדמיים גדולים ומוטים, כמו גם מנורות זנב גדולות יותר.[6]
- הדגמים הסופיים של "נאש סטייטסמן" נבנו באוגוסט 1956.
"נאש סטייטסמן"
- כאשר הייצור של מכוניות חדשות הופסק במהלך מלחמת העולם השנייה, פרסמו עיתונים ומגזינים באופן שגרתי הצעות דמיון למכוניות יעילות עתידניות, שצפויות להיות מכונית העתיד כאשר ייצור הרכב יחודש. עם זאת, כאשר ייצור הרכב התחדש, רוב יצרניות הרכב האמריקאיות נקטו בגישה אחרת. החריג שנמכר היה "נאש". הדגמים האווירודינמיים שלהם משנת 1949 ועד שנת 1951 צמחו מתוך תפיסה משנת 1943 והיו "עתידניים" ככל שיכולה להיות מכונית אמריקאית שלאחר המלחמה. מחלקות העיצוב וההנדסה היו תחת קורת גג אחת ב"נאש" בשנות ה-40 של המאה ה-20 והאחריות העיצובית כולל על התצורה האווירודינמית נפלה על המהנדס הראשי של החברה "Nils E. Wahlberg" מעצב מבריק שנמצא עם "נאש" מאז 1916. מהנדסי החברה שיכללו את הפרטים הקטנים ביותר של הדגם כדי למנוע רעשי רוח, וכתוצאה מכך "נאש סטייטסמן" הייתה מכונית שקטה יותר על הכביש מאשר מכוניות יקרות יותר. מתלה סליל מלא דמוי ביואיק הבטיח נסיעה חלקה.
- מנועים: 6 צילינדרים, מנועי בנזין.
גלריה
-
"נאש סטייטסמן"
-
"נאש סטייטסמן קוסטום", 4 דלתות, שנת 1954
-
"נאש סטייטסמן קוסטום", 4 דלתות, שנת 1954 - מבט לתא הנהג ולוח מחוונים
-
"נאש סטייטסמן", 4 דלתות, שנת 1954 - מבט למושבים האחוריים
-
"נאש סטייטסמן", שנת 1956
-
"נאש סטייטסמן", שנת 1956
ראו גם
קישורים חיצוניים
- נאש סטייטסמן, סרטון באתר יוטיוב
הערות שוליים
- ^ ייצור בקנדה: Danforth Avenue Plant, Toronto Canadian-built Statesman
- ^ Foster, Patrick R. AMC Cars 1954–1957, an Illustrated History, p.158. Iconografix 2004. מסת"ב 1-58388-112-3.
- ^ "נאש סטייטסמן קוסטום", שנת 1951 hemmings.com/stories/article/1951-nash-statesman-custom
- ^ נאש סטייטסמן, סדרה "40" conceptcarz.com/z25187/nash-statesman-series-40
- ^ "נאש סטייטסמן", שנת 1955 thetruthaboutcars.com/2020/03/rare-rides-the-unique-looking-1955-nash-statesman
- ^ "נאש סטייטסמן"Shaw, Wilbur (December 1953). "Nash Hikes Compression, Puts spare Tire Outdoors" Popular Science. 163 (6): 152–155. Retrieved 24 September 2015
31916746נאש סטייטסמן