מרצדס-בנץ GLC-קלאס
דור ראשון דגם הקופה | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן |
מרצדס-בנץ מרצדס AMG (גרסאות ה-AMG) |
שנות ייצור | 2015 - הווה |
הרכבה |
גרמניה הודו אינדונזיה פינלנד הרפובליקה העממית של סין תאילנד מלזיה וייטנאם |
מודל קודם | מרצדס-בנץ GLK-קלאס |
סיווג | רכב שטח/פנאי |
מרכב |
קרוסאובר בעלת חמש דלתות מרכב קופה בעלת ארבע דלתות |
פלטפורמה | מרצדס-בנץ MRA |
מפרט טכני | |
קשר | מרצדס-בנץ EQC |
מרצדס-בנץ GLC-קלאס (בגרמנית: Mercedes-Benz GLC-Class) היא מכונית משפחתית במרכב קרוסאובר, בעלת חמישה מקומות ישיבה, שמיוצרת על ידי מרצדס-בנץ משנת 2015. היא נחשפה ב-17 ביוני 2015[1] והגיעה לישראל ב-20 בספטמבר 2015[2].
דור ראשון (שם קוד X253/C253)
הדור הראשון יוצר בין השנים 2015 ל-2022. הדור הראשון נחשף באירוע מיוחד של מרצדס בעיר שטוטגרט שבגרמניה ב-17 ביוני 2015[1]. אומנם היה מדובר בדגם חדש למרצדס אך מבוסס על המרצדס-בנץ C-קלאס וחולק איתה את אותה פלטפורמת הנעה אחורית, אך מה שכן לראשונה הוא יוצע גם עבור מדינות בהן נוהגים בצד השמאלי של הכביש, דבר שמאפשר למרצדס להגדיל משמעותית את מכירות הדגם.
עיצוב הדור הראשון כלל את שפת העיצוב העדכנית דאז של מרצדס אך במקום להציג עיצוב ספורטיבי כמו המתחרים מאאודי וב.מ.וו הוא כולל עיצוב שטח ועדין. תא הנוסעים של הדגם נלקח ישירות מה-C-קלאס עם שינויים קטנים. מרצדס ציידה (כאופציה) את ה-GLC בקפיצי אוויר המאפשרים את הגבהת המרכב ב-30 מ"מ או 50 מ"מ עבור נהיגת שטח וכן הנמכת המרכב ב-15 מ"מ לטובת נהיגה מהירה בכביש מהיר.
במבחן הבטיחות שערך היורו NCAP קיבל הדור הראשון של ה-GLC חמישה כוכבי בטיחות[3].
מפרט טכני
בתחום ההנעה שיווקה מרצדס את הדור הראשון עם שמונה מערכות הנעה.
מנועי הבנזין בנפחי 2.0 ליטר המספקים 211 או 245 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה הילוכים והנעה קדמית או כפולה. מנועי הדיזל בנפחי 2.1 ליטר המספקים 170 או 204 כ"ס ו-3.0 ליטר המספקים 258 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה הילוכים והנעה כפולה. מערכת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר עם מנוע חשמלי, יחד הם מספקים 211 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה הילוכים והנעה כפולה.
מרצדס-בנץ GLC-קלאס קופה
היא גרסה בעלת מרכב קופה ל-GLC הכוללת עיצוב ספורטיבי יותר. עם אורך של 4,730 מ"מ וגובה של 1,600 מ"מ, מרצדס GLC קופה ארוך יותר ב-74 מ"מ מה-GLC הרגיל אך נמוך ממנו ב-39 מ"מ. בסיס הגלגלים זהה בשני הדגמים ועומד על 2,870 מ"מ. בתחום ההנעה משווקת הקופה עם אותם מנועי הדיזל וההנעה היברידית אך עם מנוע בנזין אחד (מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר הספק 211 כ"ס). היא נחשפה ב-23 במרץ 2016[4] והוצגה בתערוכת הרכב הבינלאומית של ניו יורק ב-25 במרץ 2016[5].
מתיחת פנים שנת 2019
ב-28 בפברואר 2019 חשפה מרצדס את מתיחת הפנים ל-GLC, הצגת מתיחת הפנים התקיימה במרץ 2019 בתערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה[6]. מתיחת הפנים כללה עיצוב חדש לגריל הקדמי ועדכון לחתימת תאורת ה-LED בפנסים הראשיים. מאחור נמצא עדכון לחתימת תאורת ה-LED בפנים ועיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים. פנים המכונית קיבלה עדכון טכנולוגי[7]. בתחום ההנעה הוסיפה מרצדס 2 מנועי חדשים אחד בנזין בנפח 2.0 ליטר עם מערכת מיקרו-היברידית במתח 48 וואט המספק 200 כ"ס ומנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר עם מערכת מיקרו-היברידית במתח 48 וואט המספק 163 כ"ס.
בתערוכת הרכב הבינלאומית של ניו יורק באפריל 2019 חשפה מרצדס את מתיחת הפנים לדגם הקופה[8]. השינויים בדגם הקופה הם כמו בדגם הרגיל.
גרסאות AMG
במשך השנים הציגה חטיבת AMG של מרצדס גרסאות בעלות ביצועים גבוהים ל-GLC ול-GLC קופה. גרסאות אלו כוללים את העיצוב הספורטיבי של דגמי AMG, בנוסף למתלים בכיול ספורטיבי בולמים אדפטיביים ומושבי ספורט. עם מתיחת הפנים ל-GLC ול-GLC קופה עברו גם דגמי ה-AMG מתיחת פנים אך ללא שינויים במנועים[9].
- GLC 43 AMG 4MATIC[10]: מנוע בנזין V6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר טווין-טורבו המספק 390 כ"ס ומומנט מרבי של 53.0 קג"מ בין 2,500 ל-4,500 סל"ד. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה הילוכים והנעה כפולה. נתון תאוצה של 4.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
- GLC 43AMG 4MATIC קופה[11]: מנוע בנזין V6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר טווין-טורבו המספק 367 כ"ס בין 5,500 ל-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 53.0 קג"מ בין 2,500 ל-4,500 סל"ד. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה הילוכים והנעה כפולה. נתון תאוצה של 4.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
- GLC63 4MATIC+ ו- GLC63 4MATIC+ קופה: מנוע בנזין V8 צילינדרים בנפח 4.0 ליטר בי-טורבו המספק 476 כ"ס או 510 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ או 71.35 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה הילוכים והנעה כפולה. נתון תאוצה של 4.0 או 3.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
מידות
אורך הדור הראשון עמד על 4,656 מ"מ, רוחב הדור הראשון עמד על 1,890 מ"מ, גובה הדור הראשון עמד על 1,638 מ"מ, משקל הדור הראשון עמד על 1,790 ק"ג, בסיס הגלגלים בדור הראשון עמד על 2,873 מ"מ.
דור שני (שם קוד X254)
הדור השני נחשף ב-1 ביוני 2022[12]. העיצוב החיצוני לא השתנה בכמעט כלום מהדור הראשון מכיוון שהדור הראשון היה להיט מכירות עבור מרצדס ולכן בחרה שלא לגעת בעיצוב[13]. פנים המכונית שונה מהדור הראשון וכולל את תא הנוסעים של ה-C-קלאס החדשה.
מפרט טכני
בתחום ההנעה משווקת מרצדס את ה-GLC החדש עם שישה מערכות הנעה, 2 בנזין 3 היברידי פלאג-אין ואחד דיזל[14]. לכל המנועים תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה הילוכים והנעה כפולה. שני מנועי הבנזין ומנוע הדיזל עושים שימוש בסיוע היברידי במתח 48 וואט[15].
מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר טורבו המספק 204 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ נתון תאוצה של 7.8 שניות, מהירות מרבית של 221 קמ"ש לצד צריכת דלק משולבת של 13 ק"מ לליטר.
מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר טורבו המספק 258 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, נתון תאוצה של 6.2 שניות, מהירות מרבית של 240 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 13 ק"מ לליטר.
מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר טורבו המספק 197 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ, נתון תאוצה של 8.0 שניות, מהירות מרבית של 219 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 19.2 ק"מ לליטר.
הנעה היברידית פלאג-אין המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר טורבו עם מנוע חשמלי, יחד הם מספקים 313 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ וסוללת ליתיום-יון בקיבולת 31.2 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של בין 104 ל-120 ק"מ.
הנעה היברידית פלאג-אין המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר טורבו עם מנוע חשמלי, יחד הם מספקים 381 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ וסוללת ליתיום-יון בקיבולת 31.2 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של בין 104 ל-120 ק"מ.
הנעה היברידית פלאג-אין המשלבת בין מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר טורבו עם מנוע חשמלי, יחד הם מספקים 335 כ"ס ומומנט מרבי של 76.5 קג"מ, נתון תאוצה של 6.4 שניות, מהירות מרבית של 217 קמ"ש וסוללת ליתיום-יון בקיבולת 31.2 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של בין 102 ל-117 ק"מ.
מידות
אורך הדור השני עומד על 4,716 מ"מ, רוחב הדור השני עומד על 1,890 מ"מ, גובה הדור השני עומד על 1,640 מ"מ ובסיס גלגלים בדור השני עומד על 2,888 מ"מ.
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של מרצדס-בנץ GLC-קלאס
הערות שוליים
- ^ 1.0 1.1 cartube, 2015 מרצדס GLC החדש נחשף, באתר cartube
- ^ cartube, נחתו בישראל: 2015 מרצדס GLC, GLE, GLE קופה ו-G קלאס, באתר cartube
- ^ cartube, מבחני ריסוק לקיה ספורטאז' 2016, אופל אסטרה ורנו מגאן החדשות ועוד, באתר cartube
- ^ cartube, 2016 מרצדס GLC קופה החדשה נחשף, באתר cartube
- ^ Mercedes GLC Coupé, sportività al piano rialzato, Motor1.com (באיטלקית)
- ^ Mercedes GLC restyling, tanta tecnologia in più, Motor1.com (באיטלקית)
- ^ Mercedes GLC restyling, tanta tecnologia in più, Motor1.com (באיטלקית)
- ^ cartube, מתיחת פנים: 2019 מרצדס GLC קופה החדש, באתר cartube
- ^ cartube, 2019 מרצדס AMG GLC 63 ו- GLC 63 קופה החדשים, באתר cartube
- ^ cartube, מרצדס AMG משיקה: GLC 43 4Matic המחודש, באתר cartube
- ^ cartube, ביצועים: 2016 מרצדס GLC 43AMG קופה, באתר cartube
- ^ 2023 Mercedes-Benz GLC Debuts: Grows In Size, Gets Mild-Hybrid Tech, Motor1.com (באנגלית)
- ^ cartube, מרצדס GLC החדש 2022 נחשף, באתר cartube
- ^ Mercedes GLC 2022, ora il SUV tedesco è solo ibrido, Motor1.com (באיטלקית)
- ^ Mercedes-Benz GLC (2022): Mehr Luxus, nur noch 4-Zylinder-Hybride, Motor1.com (בגרמנית)
33999045מרצדס-בנץ GLC-קלאס