מרצדס AMG
נתונים כלליים | |
---|---|
סוג | חברת בת |
מייסדים | האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר |
תקופת הפעילות | 1967–הווה (כ־57 שנים) |
תאריך מיזוג | 1999 - השתלטות מרצדס-בנץ |
חברת אם | דיימלר AG |
מיקום המטה | אפלטרבך, באדן-וירטמברג, גרמניה |
בעלות | מרצדס-בנץ |
ענפי תעשייה | תעשיית הרכב |
מוצרים עיקריים | מכוניות ספורט, מנועים |
מנכ"ל | טוביאס מורס |
עובדים | 1,500 (2017) |
mercedes-amg.com |
מרצדס-AMG היא חטיבת הביצועים הגבוהים של חברת מרצדס בנץ. חטיבת AMG פועלת באופן עצמאי ונפרד ולמהנדסיה ניתן חופש פעולה מלא בתכנון ובניית מכוניות ומנועים, ובשיפור מכוניות מתוצרת מרצדס-בנץ.
מטה החברה הראשי שוכן בעיירה אפלטרבך בבאדן-וירטמברג. במקור הייתה AMG חברת הנדסה עצמאית המתמחה בשיפורי ביצועים של מכוניות מתוצרת מרצדס-בנץ. בשנת 1999 רכש קונצרן דיימלר AG חלק ממניות השליטה בחברה ובשנת 2005 עברה AMG לבעלות מלאה של דיימלר לאחר רכישת כל יתר המניות בחברה. השם AMG הוא ראשי התיבות של שמות המייסדים והעיר שבה מיקמו השניים את מטה החברה.
היסטוריה
AMG הוקמה ב-1967 כמפעל לפיתוח וייצור מנועים על ידי מהנדסי מרצדס לשעבר, האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר. היא החלה את דרכה כבוחנת, מייצרת ומעצבת של מנועי מכוניות מרוץ. בשנות ה-80 הועבר המפעל לעיר אחרת תחת בעלותו הבלעדית של האנס-וורנר אופרכט. בהמשך דרכה עסקה AMG בעיקר בייצור שיפורים מכניים עבור רכבי מרצדס, ובאמצע שנות השמונים נכנסה גם לשוק הצמיגים ושיפור המראה החיצוני של מכוניות מרצדס, כסדנת שיפורים לא רשמית.
ב-1999 השתלטה מרצדס בנץ על AMG והפכה אותה לחטיבת השיפורים שלה. לאחר ההשתלטות נסקו מכירות AMG בכ-500%. כושר היצור של AMG טיפס לאורך השנים מכ-500 מכוניות בשנה לכדי 20,000 מכוניות בשנת 2005 (מחציתן עבור השוק האמריקאי). אף על פי ש-AMG הפכה לחטיבה במרצדס השם AMG נשמר והוא מופיע על מכוניות מרצדס שמגיעות מהחטיבה.
הקשר לפגאני
AMG מספקת מנועים עבור מכונית העל פגאני הואיירה, מנוע V12 בנפח 6.0, המפיק 720 כ"ס. אלו הם המנועים היחידים ש-AMG מספקת עבור יצרניות אחרות וכעת פגאני היא המשתמשת הבלעדית במנועים אלו.
טכנולוגיה
בתחילת העשור הראשון של המאה ה-21 התמקדה AMG במנועים מוגדשי על, אולם ב-2006 זנחה החברה טכנולוגיה זו כאשר הציגה את מנוע ה-M156 V8. נשיא AMG התבטא בריאיון למגזין AutoWeek כי מעתה תשתמש AMG במנועים מוגדשי טורבו בלבד.
דגמים נוכחיים
43
45
סדרה זו היא החדשה ביותר של AMG, והיא מסמלת את כוונתה לעבור למנועים קטנים יותר וידידותיים לסביבה, בעזרת נפח מנוע קטן יותר ושימוש במגדשי טורבו. בניגוד לעבר שבו מספר הסדרה ייצג את נפח המנוע שבה, בסדרה זו המספר מייצג שאת העובדה ש AMG קיימת כבר 45 שנים. המנוע בסדרה זו הוא מנוע טורי עם 4 צילינדרים בעל מגדש טורבו בנפח 2.0 ליטר המפיק 355 כ"ס. את המנוע אפשר למצוא בדגמים הבאים:
55
סדרה זו כוללת מנוע V8 אטמוספירי בנפח 5.5 ל'. המנוע מפיק הספק של 360–400 כוח סוס. את מנוע זה אפשר למצוא בדגמים הבאים:
63
סדרה זו משתמשת במנוע V8 בי-טורבו בנפח 5.5 ליטר, ביחד עם 2 מגדשי טורבו. המנוע מפיק בין 537–585 כ"ס בדגמים שונים או מנוע דומה בנפח 4.0 ל' שמפיק 455–580 כוח סוס בדגמים C63 AMG וAMG GT. את המנועים אפשר למצוא בדגמים הבאים:
- E63 AMG
- S63 AMG
- C63 AMG
- CL63 AMG
- CLS63 AMG
- SL63 AMG
- G63 AMG
- GLE63 AMG
- GLS63 AMG
- סדרת AMG GT, הכוללת את הדגמים AMG GT, AMG GTS, AMG GTC ו-AMG GTR
65
בסדרה זו יש מנוע V12 בנפח 6.0 ליטר ביחד עם 2 מגדשי טורבו. המנוע מפיק בין 612–670 כ"ס בדגמים שונים. את המנוע אפשר למצוא בדגמים הבאים:
Black Series (הסדרה השחורה)
AMG מייצרת דגמים מיוחדים הנקראים הסדרה השחורה. אלו הם דגמי ההארד-קור של AMG. הם מבוססים על הדגמים הרגילים שלה בתצורת קופה. הדגמים האלו עוברים הפחתת משקל משמעותית באמצעות שימוש רב בסיבי פחמן וחומרים קלים אחרים, והמנוע שלהם מקבל שדרוג שמגדיל את ההספק בערך ב-50 כ"ס יותר. דגמי הסדרה השחורה הנוכחיים:
- C63 AMG Black Series קופה עם 507 כוח סוס
- SL65 AMG Black Series עם 670 כוח סוס
- SLK55 AMG Black Series עם 410 כוח סוס
- SLS AMG Black Series עם 620 כוח סוס
היריבות מול ב.מ.וו M ואאודי RS
בין AMG ובין ב.מ.וו M (חטיבת השיפורים הרשמית של ב.מ.וו) קיימת יריבות ארוכת שנים. כמעט לכל דגם של AMG יש מתחרה מב.מ.וו M ומאאודי RS. הקרב ביניהן הוא בעיקר על הספק המנוע וביצועים.
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של מרצדס AMG
- מרצדס AMG, ברשת החברתית פייסבוק
- מרצדס AMG, ברשת החברתית אקס (טוויטר)
- מרצדס AMG, סרטונים בערוץ היוטיוב
32435720מרצדס AMG