מקלע MG 131
![]() |
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
| |
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת. | |
![]() | |
מידע כללי | |
---|---|
סוג | מקלע כבד |
מדינה מייצרת |
![]() |
תקופת השימוש | 1940–1945 (כ־5 שנים) |
מלחמות | מלחמת העולם השנייה |
מקלע MG 131 (בגרמנית: Maschinengewehr 131) היה מקלע גרמני בקוטר 13 מ"מ, שפותח על ידי ריינמטאל ב-1938 ונוצר בין השנים 1940-1945. מקלע זה תוכנן לשימוש במטוסי לופטוואפה, והורכב במגוון תצורות, כולל הרכבות קבועות, גמישות וצריחים, גם כיחיד וגם בתצורת מקלע כפול. בנוסף, נבנה ברישיון ביפן עבור הצי היפני הקיסרי תחת השם "מקלע מסוג 2"[1]
המקלע היה מדויק יחסית עם סטיית ירי של 35 על 45 ס"מ ב-100 מ', והקנה שלו התבלה פחות מהר בהשוואה לכלי נשק אחרים. חיי הקנה היו 17,000 סיבובים, מה שאפשר ירי ממושך עם בלאי מועט.
המקלע הותקן במטוסי קרב גרמניים כמו מסרשמיט Bf 109, Me 410, פוקה-וולף Fw 190 ו-יונקרס Ju 88.
נתונים טכניים
- משקל: 16.6 קילוגרם (37 ליברות)
- אורך: 1,185 מילימטרים (3.888 רגל)[2]
- מהירות לוע: 750 מטר לשנייה (2,500 רגל לשנייה)[2]
- קצב האש: 900 סל"ד AP-API; 930 סל"ד HEF-HEFI-I
- דיוק: פריסה של 35 על 45 ס"מ ב-100 מ'
- חיי חבית: 17,000 סיבובים
מפרטי תחמושת
מקלע MG 131 הוא המשתמש הבלעדי של מחסנית 13×64 מ"מ בי בעלת דריכה חשמלית.
השם הגרמני | קיצור אמריקאי | משקל פגז [גרם] | מטען התפוצצות [גרם] | מהירות לוע [מ/ש] | תיאור |
---|---|---|---|---|---|
13 מ"מ Sprenggranatpatrone L'spur El. mit/ohne Zerleger | HEF-T | 34±1 | 1.2 - 1.4 גרם HE (PETN) + (קפל פיצוץ) : 0.2 גרם HE (PETN) + 0.4 גרם HE (הזיד עופרת)-(פיצוץ טטרזין) | 750 | מגע פוזה, סימון, עם או בלי חיסול עצמי |
13 מ"מ Brandsprenggranatpatrone L'spur/Gl'spur El. ohne Zerleger | HEFI-T | 34±1 | 0.9 גרם HE (PETN) + (קפל פיצוץ) : 0.2 גרם HE (PETN) + 0.4 גרם HE (הזיד עופרת)-(פיצוץ טטרזין) + | 750 | מגע פוזה, סימון, ללא חיסול עצמי |
13 מ"מ Brandgranatpatrone El. ohne Zerleger | I | 32±1 | ? גרם חומר בעירה (BaNO3+Al+Mg) | 770 | מגע פוזה, ללא סימון, ללא חיסול עצמי
במגע, מטען ההתפוצצות חותך את ראש הקרטון של הרימון ואת כיסוי המתכת ומבעיר את מטען החומר הבוער בפרויקטיל, שמתפזר קדימה עד 5 מ' מהמסלול של הפרויקטיל. בקרב אווירי כשליח של אפקט בעירה, במיוחד לירי בעירה של מכלי דלק. כאובייקט בלתי ניתן להשמדה, הוא נשאר יעיל גם לאחר חדירה דרך מספר מחיצות. |
13 מ"מ Brandgranatpatrone L'spur/Gl'spur El. ohne Zerleger | I-T | 34±1 | ? גרם חומר בעירה (BaNO3+Al+Mg) | 770 | מגע פוזה, סימון, ללא חיסול עצמי
במגע, מטען ההתפוצצות חותך את ראש הקרטון של הרימון ואת כיסוי המתכת ומבעיר את מטען החומר הבוער בפרויקטיל, שמתפזר קדימה עד 5 מ' מהמסלול של הפרויקטיל. בקרב אווירי כשליח של אפקט בעירה, במיוחד לירי בעירה של מכלי דלק. כאובייקט בלתי ניתן להשמדה, הוא נשאר יעיל גם לאחר חדירה דרך מספר מחיצות. |
13 מ"מ Panzergranatpatrone L'spur/Gl'spur El. ohne Zerleger | AP-T | 38,5±1 | אין (מילוי בקליקוליט) | 710 | ללא פוזה, סימון, ללא חיסול עצמי.
חדירה של 10-14-17 מ"מ שריון בהשפעה בזוויות 60-75-90, טווח 100 מ'. |
13 מ"מ Panzerbrandgranatpatrone (Phosphor) El. ohne Zerleger | API | 38±1 | 0.36 גרם חומר בעירה (WP) | 710 | ללא פוזה, ללא סימון, ללא חיסול עצמי.
חדירה של 10-14-17 מ"מ שריון בהשפעה בזוויות 60-75-90, טווח 100 מ'. אפקט בעירה גם נגד מכלי דלק מוגנים כאשר החלק האחורי המיוחד של הרימון ומעטפת החומר הבוער נשברים. טווח אפקט בעירה מתפשט עד 2 מ' לאחר שחרור מטען החומר הבוער. |
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ↑ Mikesh, Robert C. (2004). Japanese Aircraft Equipment 1940-1945 (באנגלית). Atglen, PA: Schiffer Publishing Ltd. p. 128-129. ISBN 0-7643-2097-1.
- ^ 2.0 2.1 "German Aircraft Guns and Special Weapons" (PDF). Defense Technical Information Center (DTIC). U.S. Naval Technical Mission in Europe. 28 בספטמבר 1945. p. 67. נבדק ב-24 באוגוסט 2024.
{{cite web}}
: (עזרה)
מקלע MG 13140393244Q698657