יונקרס Ju 88 |
יונקרס Ju 88 מעל צרפת, 1942 |
מאפיינים כלליים |
---|
ארץ ייצור |
גרמניה |
---|
יצרן |
יונקרס |
---|
טיסת בכורה |
21 בדצמבר 1936 |
---|
תקופת שירות |
1939 – 1951 (צרפת) |
---|
צוות |
4 אנשים |
---|
יחידות שיוצרו |
כ-16,000 |
---|
משתמש ראשי |
גרמניה הנאצית |
---|
ממדים
אורך |
15.50 מ' |
---|
גובה |
5.07 מ' |
---|
מוטת כנפיים |
20.08 מ' |
---|
שטח כנפיים |
54.7 מ"ר |
---|
משקל ריק |
9,081 ק"ג |
---|
משקל טעון |
13,100 |
---|
משקל המראה מרבי |
14,690 ק"ג |
---|
|
ביצועים
מהירות מרבית |
550 קמ"ש |
---|
טווח טיסה מרבי |
2,500 ק"מ |
---|
סייג רום |
9,900 מ' |
---|
|
חימוש
תותחים |
4 מקלעי 7.92 מ"ר |
---|
פצצות |
900 ק"ג של פצצות בגוף המטוס, 500 ק"ג של פצצות במקום מכלי הדלק, עד 3,000 ק"ג של פצצות הנישאות מחוץ למטוס |
---|
|
תרשים |
---|
|
יונקרס Ju 88 (בגרמנית - Junkers Ju 88) היה מפציץ גרמני רב משימתי, דו מנועי, מתקופת מלחמת העולם השנייה.
ה-Ju 88 תוכנן באמצע שנות ה-30 על ידי מפעל יונקרס הגרמני שנעזר בשני מהנדסי תעופה אמריקאים. בשלבים המוקדמים של הפעלתו סבל המטוס מבעיות טכניות, אך הפך בהמשך לאחד מהמטוסים בעלי השימוש הנרחב והמגוון ביותר במלחמה. הוא שימש את הלופטוואפה כמפציץ, מפציץ צלילה, מטוס קרב ללוחמה לילית, מפציץ טורפדו, מטוס סיור, מטוס קרב כבד, ובשלבים האחרונים של הלחימה כ"פצצה מעופפת" כאשר הוטען בחומרי נפץ, והוטס באמצעות מטוס אחר, כשהוא עצמו בלתי מאויש, על מנת להיות מושלך על האויב כפצצה.
ה-Ju 88 היה אחד המטוסים החשובים ביותר שעמדו לרשות הלופטוואפה במלחמת העולם השנייה. קו הייצור פעל משנת 1936 עד לשנת 1945 וייצר למעלה מ-16,000 יחידות בעשרות דגמים שונים, יותר מכל מטוס דו-מנועי גרמני אחר באותה התקופה. המבנה הבסיסי של כל הדגמים היה זהה, והדבר מוכיח את איכות התכנון הבסיסי של המטוס. המטוס לחם בכל המערכות בהן לחמה גרמניה במלחמה, החל במערכה הפולנית ב-1939 וכלה במערכות האחרונות על אדמת גרמניה.בסוף המלחמה תכננו מפקדי הלופטוואפה מטס של מטוסי יונקרס 88 מעל טורי הפליטים שיצניח לפליטים אספקה,אך לבסוף הם גנזו את התוכנית משום שהיא תבזבז יותר מדי דלק.
מקורות
- "נפילת ברלין" אנתוני ביוור. [דרושה הבהרה]