מחלף לוד
תאריך הקמת המחלף | יולי 1978 |
---|---|
מיקום | לוד |
כבישים במחלף |
כביש 1 כביש 40 |
מסילות במחלף | המסילה המזרחית, מסילת ירושלים - גנות |
אתרים סמוכים | נמל התעופה בן-גוריון, איירפורט סיטי, נחל איילון |
מחלף לוד הוא מחלף בו נפגשים כביש 1 וכביש 40. הוא ממוקם צפונית ללוד ודרומית-מזרחית לנמל התעופה בן-גוריון. המחלף נפתח לתנועה ביולי 1978[1] עם פתיחתו של כביש 1 בקטע זה.
מחלף לוד הוא מחלף מסוג מחלף יהלום מורחב, שכן המעבר מכביש 1 לכיוון מזרח לכביש 40 לכיוון צפון מתבצע באמצעות לולאה. המחלף בנוי מגשר בכביש 1 החולף מעל לכביש 40. בתחילת העשור הראשון של המאה ה-21 עבר המחלף עדכון ונבנתה הלולאה שהחליפה שימוש ברמזור. רוחבו של הגשר בכביש 1 הוכן מלכתחילה לקלוט תנועה אל הלולאה ובמשך יותר מ-20 שנה ניתן היה לראות נתיב לא מנוצל על הגשר.
סמוך למחלף ממוקם מחלף רכבות הצפוי בעתיד להפוך למחלף הרכבות הגדול בארץ. במחלף עוברת גם המסילה המזרחית של רכבת ישראל מתחת לכביש 1 ממערב לכביש 40. ממערב למחלף עוברת בגשר מעל כביש 1 מסילת ירושלים - גנות. שתי המסילות מתחברות באמצעות רמפה דרומית מערבית למחלף, כך שרכבות המגיעות מכיוון לוד במסילה המזרחית, יכולות לעבור למסילה לכיוון נתב"ג. בעתיד צפוי להיבנות חיבור נוסף בין המסילות, צפונית מערבית למחלף, שיאפשר לרכבות המגיעות מכיוון צפון לעבור למסילה לכיוון ירושלים.
הערות שוליים
- ^ אתר החברה הלאומית לדרכים בישראל, סעיף בדרכים / מחלפים
הקודם: מחלף בן-גוריון |
מחלפים בכביש 1 | הבא: מחלף בן שמן |
הקודם: צומת גינתון |
מחלפים וצמתים בכביש 40 | הבא: צומת אל על |
30385948מחלף לוד