כביש הטבעת הפנימי של לונדון
מידע כללי | |
---|---|
אורך | 19 ק"מ |
מיקום | |
נקודת התחלה | מעגלי |
מפה המתארת את אזור הגודש של לונדון, אשר גבולו הוא כביש הטבעת. |
כביש הטבעת הפנימי של לונדון (באנגלית: London Inner Ring Road) הוא ציר היקפי אשר מקיף את מרכז העיר לונדון ומורכב ממספר רחובות וכבישים.
הוא נחשב לכביש הטבעת הפנימי כדי להבדילו מכביש הטבעת האמצעי המקיף אותו וכביש הטבעת של לונדון (כביש M25) שנחשב לציר החיצוני ביותר המקיף את רוב העיר (באורך של 188 ק"מ). הציר מהווה גם את גבולו של אזור אגרת גודש בלונדון, אשר הכניסה לתוכו מוגבלת ומותנית בתשלום אגרה, זאת כדי להגביל את כמות התנועה בכבישים המרכזיים והפנימיים של העיר.
היסטוריה
בתחילת המאה ה-20 החלה להיווצר בעיית תחבורה אמיתית בעיר לונדון. לאורך השנים הועלו מספר הצעות להתמודדות עם הבעיה, עד שבשנת 1938 פורסמו מסקנות לגבי פיתוח כבישים מהירים על ידי המהנדסים צ'ארלס ברסלי ואדוארד לוטיינס. מספר שנים לאחר מכן פטריק אלברקרומבי, מעצב ערים ואדריכל, פרסם שני מחקרים (בין 1943–1944) לגבי הבעיות השונות של לונדון. בין היתר הציע אלברקרומבי להקים מספר כבישי טבעת סביב מרכז העיר, כאשר כל אחד מהם רחוק ורחב יותר מקודמו. תוכניות אלו לא מומשו בתקופה זו משום סיומה של מלחמת העולם השנייה והבעיות הכלכליות שבאו לאחריה.
בשנות ה-60 המועצה של לונדון הגדולה הגתה את תוכנית ארבע כבישי הטבעת סביב העיר. חלקים משתי הטבעות החיצוניות נבנו בתחילת שנות ה-70, אך שתי הטבעות הפנימיות שהיו עתידות להיבנות בתוך החלקים הפנימיים של העיר נתקלו בהתנגדות ורק קטעים בודדים נבנו ולבסוף התוכנית בוטלה בשנת 1973 לאור ההתנגדות הרבה. למרות זאת, מיזם כביש הטבעת הפנימי יצא בכל זאת לפועל על ידי הרחבת מספר רחובות והגדרה רעיונית של ציר הטבעת. כך גם היה לגבי רוב כביש הטבעת האמצעי, בעוד שכביש הטבעת החיצוני שקיבל את השם M25, אכן יצא לפועל ונבנה בין השנים 1975–1986.
הרחובות המרכיבים את כביש הטבעת
מהנקודה הצפונית ביותר ועם כיוון השעון:
- דרך פנטונוויל (לכל אורכו)
- דרך סיטי (לכל אורכו)
- רחוב ישן (חלק קטן של כ-200 מטרים)
- רחוב איסטרן הגדול (לכל אורכו)
- רחוב קומרשל (לכל אורכו)
- רחוב אלדגייט היי (חלק קטן של כ-250 מטרים)
- רחוב מנסוואל (לכל אורכו)
- דרך גשר מצודת לונדון ובמרכזו גשר מצודת לונדון (המעבר המזרחי על נהר התמזה)
- דרך ניו קנט (לכל אורכו)
- כיכר אלפנט אנד קאסל
- רחוב קנינגטון ליין (לכל אורכו)
- כביש A202 וגשר ווקסהול אליו הוא מוביל (המעבר המערבי על נהר התמזה)
- דרך גשר ווקסהול (לכל אורכו)
- כביש A302 המתפצל לשני כבישים חד-סיטריים ליד תחנת ויקטוריה
- רחוב גרובנור פלייס (לכל אורכו)
- פארק ליין (לכל אורכו)
- דרך אג'וור (חלקו הדרומי של הרחוב, כ-800 מטרים)
- דרך מרילבון (לכל אורכו)
- דרך יוסטון (לכל אורכו, מהווה המשך לדרך מרילבון ומתחבר לרחוב פנטונוויל)
ראו גם
עיינו גם בפורטלים: | |||
---|---|---|---|
פורטל לונדון | |||
פורטל תחבורה |
קישורים חיצוניים
- אודות הכביש באתר 'כבישי הממלכה המאוחדת'.
- "פורסמה תוכנית 30 מיליארד לירות שטרלינג לכבישי לונדון", הלונדוניסט, 10 ביולי 2013.
23497029כביש הטבעת הפנימי של לונדון