אגרת גודש בלונדון

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תמרור וסימונים בכניסה לאזור אגרת גודש בלונדון

אגרת גודש בלונדוןאנגלית: London congestion charge) היא אגרה הנגבית מכלי רכב מסוימים הנוסעים באותם חלקים של לונדון אשר נקבעו כאזורי אגרת גודש (באנגלית: Congestion Charge Zone, ר"ת CCZ). גבולו של אזור האגרה נקבע לפי כביש הטבעת הפנימי המקיף את מרכז לונדון באורך של כ-19 ק"מ.

מטרותיה העיקריות של האגרה הן להפחית את גודש התנועה ולגייס מימון להשקעה במערכת התחבורה של לונדון. אזורי הגודש החלו לפעול בחלקים ממרכז לונדון ב-17 בפברואר 2003 והם הורחבו לחלקים ממערב לונדון ב-19 בפברואר 2007. אף שאין זו יוזמה ראשונה מסוגה בבריטניה, זוהי היוזמה הגדולה ביותר בעולם מבחינת היקפה, להפחתת גודש התנועה במרכז מטרופולין. ערים נוספות ברחבי תבל שקלו את אימוץ הדגם להפחתת גודש התנועה שיושם בלונדון. כלי רכב החייב באגרה, מחויב ב-11.50 ליש"ט לכל יום שבו הוא נכנס לאזור אגרת הגודש, בין השעות 7 בבוקר ו-6 בערב. הקנסות המוטלים על אי תשלום האגרה נעים בין 180-60 ליש"ט.

החברה העירונית "תחבורה ללונדון" (באנגלית: Transport for London, ר"ת TfL) אחראית לגביית האגרה. מערכת הגבייה מבוססת על מצלמות במעגל סגור ומערכת אוטומטית לזיהוי לוחיות רישוי.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אגרת גודש בלונדון בוויקישיתוף

ראו גם

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

23583602אגרת גודש בלונדון