ימות המשיח פתרונות תקשורת

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

ימות המשיח פתרונות תקשורת
נתונים כלליים
סוג תקשורת
מייסדים יעקב לנצ'נר
תקופת הפעילות ה'תשס"ט (2009) – הווה
משרד ראשי רחובות
מוצרים עיקריים מערכות IVR
 
דף הבית של חברת ימות המשיח

ימות המשיח פתרונות תקשורת היא חברה המספקת מערכות IVR עם פיתוחי תוכנה ללקוחות פרטיים, מוסדות, עסקים, עמותות, ורשויות מקומיות בישראל[1].

החברה מאפשרת לכל אדם לפתוח קו תוכן ללא תשלום, ואף לקבל עליו תגמול, במידה וסך הדקות הנכנסות לקו, הינו גבוה (מעל 10,000 בחודש).

לאחר פתיחת הקו, הלקוח יכול להיכנס לאתר הממשק הטכני של החברה, לבנות את עץ השלוחות כרצונו, ולהגדיר כל שלוחה לאחת מהאפשרויות הקיימות.

רוב סוגי השלוחות והאפשרויות ניתנות לתפעול אישי וללא תשלום. למעט: שיגורי קמפיינים של הודעות קוליות, הפניות לקוים שאינם בחברת ימות המשיח, שליחת פקסים או SMS מהמערכת, וזיהוי דיבור המומר לטקסט.

קווי המידע הקוליים, פופולריים בעיקר בקרב המגזר החרדי, אשר רובם מתנזרים מהשימוש באינטרנט, וגם הנצרכים לאינטרנט ממעטים להשתמש בו. לכן קווים אלו מהווים מעין תחליף לשימוש באינטרנט, להפצת ולקבלת מידע.

היסטוריה

בשנת ה'תשנ"א, (1991), הוקם קו "נחייג ונשמע - תכניות יהדות בטלפון" על ידי יעקב לנצ'נר - חסיד חב"ד.

בשנת ה'תשס"ט (2009), הוחלט לפתוח על הפלטפורמה הקיימת, חברה אשר תספק קווי טלפוניה לכל דורש. החברה הפיקה את רווחיה מ"דמי הקישוריות" (שחייבת כל חברת תקשורת המפנה שיחה אל חברה אחרת) שהיו גבוהים באותו הזמן.

בשנת תשפ"ב הגיעה החברה למקום הראשון בתחרות העסקים של עיתון ידיעות אחרונות[2].

חסימות וועדת הרבנים לענייני תקשורת

עד שנת תשע"ז ועדת הרבנים לענייני תקשורת נהגה לחסום כל קו שדווח להם כלא מתאים לבני הציבור החרדי. בשנת ה'תשע"ז טענה ועדת הרבנים כי חברת ימות המשיח מספקת שירות לקווים שאינם ראויים לבני התורה (כקווי נייעס), ולכן, לטענת 'ימות המשיח' החלו 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' לחסום באופן גורף כל קו ששייך לחברת ימות המשיח, שלא נשלח אליהם טופס לבקשת פתיחה. לטענת החברה, התוצאה הייתה, שאלפי קווים פרטיים שאינם קשורים לקווים שנפסלו על ידי הוועדה נחסמו. כדי להתמודד עם הבעיה, פיתחה החברה אפשרות לקבל מספר גישה לקו, המשמש רק מספר משתמשים קטן, וכך קטנים הסיכויים שייחסם[3]. לטענת החברה, בשנת ה'תשע"ט, החלה הוועדה לחסום קומות מספרים שלמות השייכים לחברת ימות המשיח, ולמעשה המדיניות כיום היא, שכל קו השייך לחברה ייחסם, אלא אם ישלח טופס לוועדה.

ביקורת

במסגרת פעילות החברה, נשמעה ביקורת רבה על שימושים שונים בעייתיים בחלק מהתכנים שמופעלים דרך החברה. כך לדוגמה ניתן להשמיע בכל קו תוכן תכניות רדיו מוקלטות ואף שידורים ישירים מכלי תקשורת כלליים או קוי ועידה שונים. בנוסף, היות ורבים מקוי התוכן שפועלים דרך החברה נוהגים לפרסם את עצמם באמצעות צינתוק נתבעה החברה בבית המשפט, שקבע שהחברה פעלה בניגוד לחוק הספאם וחוק הגנת הפרטיות, וחייב את החברה בקנס[4].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא תקשורת. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.