טיוטה:קול המכלול

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
כל מה שקורה במכלול
קיצור דרך: מכ:קה
חתמו על מינוי לעיתון
מספר גיליון: 1
תאריך הוצאה: ? ?? תש"פ
עורכים: חב"דניק אחד
כותבים:
למשוב, הערות ותיקונים, גשו לדף השיחה של הגיליון.

דבר העורך

מאת המכון

יותר מ-5 שנים עברו להם מאז נוסדה האנציקלופדיה השיתופית היהודית - המכלול, יש שיתעקשו לקרוא לה האנציקלופדיה החרדית אך מה צריך להגיע לזה בעוד אין כלל אנצקילופדיה יהודית... מה גם שהאנציקלופדיה החילונית והחופשית אינה מתיימרת לקרוא לעצמה ויקיפדיה היהודית אלא העברית אולי בגלל שרוב העורכים שם מדברים עברית... והנה כיום אנו במצב הלא יאומן, שהמכלול הוא האתר ה-402[1] בפופולריותו בישראל![2]

תודה לכל אלה שנתנו יד בכתיבת הגיליון. מקווה שתהנו מקריאתו, מכלולאים יקרים, ותראו בו מעניין ומוצלח.

  1. ^ על פי דירוג אלכסה
  2. ^ עם למעלה ממאתים אלף גולשים בחודש, מכל העולם!

אירועים עיקריים בתולדות המכלול

מאת שרגא

  1. ^ ראה שיחת משתמש:אומר מעט#חגיגות חצי יובל, בזכותך!!!
  2. ^ הערך מייצג את הסמליות בעבודת הסינון הקפדנית בהיותו ערך הטעון עריכה יהודית וניפוי. ערך זה מייצג את התקופה הבאה בעבודת המכלול, לשיפור ושדרוג ערכים קיימים, בהוספת תוכן ובעריכה השקפתית תורנית כחזון המכלול

ייבוא, סינון ועדכון מויקיפדיה

מאת שרגא

כאנציקלופדיה חרדית ללא פשרות, הגישה הכללית של המכלול היא לצנזר את כל המידע....המשך יבוא....

חדשות

מאת חב"דניק אחד

הצבעות ודיונים מהזמן האחרון:

  • בחודש אב נערך דיון אודות הצעתו של מרדכי עציון ”בזמן האחרון יש יותר מדי דיונים באשר לתואר הרב לערכים מסוימים. כל עוד יש דיון זה מצוין, אם זה מסתיים בהצבעה זה גם טוב, אבל לפעמים לא מוכנים גם לצאת להצבעה, מכיוון שכל אחד בטוח שהכללים לצידו ואין מקום להצבעה. אני רוצה להציע סעיף שיתוסף למדיניות ויגמור את הברדק אחת ולתמיד:בכל מקרה של חילוקי דעות באשר לזכאות נשוא ערך מסוים לתואר הרב, יקבע הדבר בהצבעת מחלוקת רגילה.לפי הצעה זו, יוכלו המכלולאים ע"י הצבעה דמוקרטית להעניק או לשלול את התואר, גם אם לכאורה זה לא תואם את המדיניות היבשה”. לאחד דיון מעמיק הוחלט ברוב של 3 מול 1, להוסיף את האפשרות שבמקרה של מחלוקת על תואר הרב יתבצע דיון, גם אם לפי המדיניות הוא כן/לא זכאי לתואר, הדיון נערך כאן.
  • בימים האחרונים הציע מהללו את הצעתו לשנות את גדר זכות ההצבעה ”כבר המון זמן שאני חולם לשנות את שיטת ההצבעה כאו במכלול, אבל לפני שאני יביא הצעה חלופית אני מעוניין לבדוק האם מכלולאים פעילים‎‏‌‏‎‏‎‏‌‏‎‏‌‏‎‏‌‌‌‏‌‏‎‌‏‌‏‎‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‎‏‌‏‎‏‌‌‌‌‌‌‏‌‏‌‌‏‌‌‌‌‏‎‏‎‏‌‌‏‌‏‌‌‏ חושבים שהשיטה שיש עכשיו היא טובה ובסדר, אני רוצה לעלות מספר שאלות:א. הדרך עכשיו שקובעת 100 עריכות ב30 יום אחראית לחוסר הוגנות משווע - למשל, עורך שכתב שישה עשר ערכים חדשים ויצר שמונים הפניות - הוא חסר זכות הצבעה למרות שהוא השקיע במכלול שעות וימים, אבל עורך שיעתיק מאה דפי טיפול, יעדכן מויקיפדיה באמצעות התוסף המיוחד או יפתח קטגוריה - יקבל זכות הצבעה תוך שעתיים. זה לא נראה לי הוגן.ב. מכלולאי ותיק ומוערך שיוצא לחופשה מכלולאית לחודש אחד בלבד כשהוא חוזר הוא חסר זכות הצבעה. למרות שכולם מכבדים אותו ואת דעותיו, ואפילו יודעים מיהו.ג. כמו כן עלינו להליט מה העיקרון הקובע למי יש זכות הצבעה ולמי אין, האם בעיקרון ההגיון של כולם שווה וכל קול שווה למשנהו ועל טהרת הדמוקרטיה, ורק בגלל שאנו חוששים מבבק"שים והצבעות שיוטו באופן לא ראוי אנו קובעים קריטוריונים. או שנהפוך את זכות ההצבעה לסוג של תמריץ או הרשאה. דרך להגדיר משתמשים כמוערכים”.

הדיון עדיין בעיצומו בואו להצביע ולהשפיע כאן!.

  • לאחד דיונים רבים נקבע מדיניות לגבי חשיבות ערכים של חרדים, ההכרעות הועלו למועצת ונעשו כאן!.

תמונות חדשות

מאת שרגא

מפגש חנוכה

מאת שלמה המלך

קובץ:יותם.png
יותם הכהן בהרצאה

המפגש נערך בתאריך ______ בין השעות 20:00 - 23:30

במפגש השתתפו 5 משתמשים שהזדהו כמכלולאים - מוטיאל, דויד, אליצור, מישהו, יאיר מן. כמו כן 8 משתמשים השתתפו באמצעות צפייה מרחוק.

בנוסף, הרב יוסף קמינר, ועוד לא מעט מקורבים אליו, וגם מייסד ומנהל נטפרי.

במיזם דיבר יותם הכהן על משבר העריכה השיתופית בעידן הרשתות החברתיות, אשר אנשים יותר ויותר רגילים למענה מיידי ובאותו מקום, ולפתע נתקלים במושגים כמו "חשיבות אנציקלופדית", "תבניות", וכו', וצריכים לכתוב בדף אחר, ועוד ועוד. ו(בעקבות הנ"ל) על כך שצריך ככל היותר ליצור חוויה ידידותית ואנושית.

לאחר מכן נערך פאנל מיוחד בהשתתפות כל הנוכחים על מה מותר ומה אסור לכתוב במסגרת ה"ידע" היהודי בכלל ובמכלול בפרט. ועל אופיו הרצוי של המכלול. אשר מצד אחד אנו רוצים שיהיה נקי ככל היותר. אבל מצד שני צריך לדעת שהיום הידע ה"חופשי" והבעייתי נגיש וזמין מאי-פעם. ויש לנקוט בדרך זהירה מאוד.

לאחר מכן הושק מיזם הבת של המכלול 'שיתופתא', שכתובתו עדיין לא נחשפה.