טטרה 10

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
טטרה 10
Tatra 10
Tatra 10, דגם מכונית מרוץ
Tatra 10, דגם מכונית מרוץ
מאפיינים כלליים
נקרא גם "NW U" (יוצר בין השנים 1915–1918)
יצרן טטרה (עד 1920 היה קרוי "Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft (NW)")
שנות ייצור
הרכבה
מודל קודם "NW S" (אנ')
מודל אחריו טטרה 17
מרכב Front-engine, rear-wheel-drive layout (אנ')
אורך 4,900 מ"מ
רוחב 1,800 מ"מ
משקל
  • 1,860 ק"ג (דגם "NW U" שיוצר בין השנים 1915–1918)
  • 1,920 ק"ג
בסיס גלגלים 3,635 מ"מ
מפרט טכני
מנוע
הילוכים תמסורת ידנית - 4 מהירויות
מהירות מרבית 120 קמ"ש (1919–1927)
צריכת דלק 17–19 ליטר ל-100 ק"מ
מעצב Hans Ledwinka (אנ')[1]

טטרה 10צ'כית: Tatra 10) היא מכונית שנבנתה במספר תצורות מתוצרת יצרנית הרכב הצ'כית "טטרה"אנגלית: Tatra company) אשר יוצרה בין השנים 19151927.[2][3]

הדגם יוצר באימפריה האוסטרו-הונגרית בין השנים 1915–1918, ובצ'כוסלובקיה בין השנים 19191927.

עד 1920 החברה הייתה קרויה "Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft" ובשנת 1920 שינתה את שמה ל-"טטרה".

תצורות

ייצור

  • בין השנים 1915–1918 יוצרו 10 יחידות. הדגם היה קרוי גם "NW U". לדגם "NW U" הותקנו בלמים על כל ארבעת הגלגלים, ככל הנראה מכונית הייצור הראשונה בעולם עם מערכת בלמים כזו.
  • בין השנים 1919–1927 יוצרו 129 יחידות.

תמונות

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טטרה 10 בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Schmarbeck, Wolfgang (1997). Hans Ledwinka: Seine Autos – Sein Leben(in German). Graz: H. Weishaupt Verlag. pp. 35–36. מסת"ב 3-900310-56-4
  2. ^ Tatra - Passenger Cars, Karel Rosenkranz, TATRA, a. s., 2007
  3. ^ "טטרה 10" tatraportal.sk/?ukaz=popisky/nw_u
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

29773873טטרה 10