חינוך מבוגרים

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


חינוך מבוגרים הוא תהליך שבו מבוגרים עוסקים בהרחבת השכלתם על מנת לרכוש ידע, מיומנויות, עמדות או ערכים חדשים. חינוך מבוגרים כולל כל צורה של למידה מעבר למערכת החינוך המסורתית, החל מאוריינות בסיסית עד כדי מימוש עצמי כאדם לומד כל החיים

ללמידת מבוגרים ישנם מספר עקרונות מרכזיים: עקרון הרלוונטיות: מבוגרים לומדים רק את מה שרלוונטי עבורם,

סוגים שונים של חינוך מבוגרים

מבוגרים יכולים להרחיב את הידע והמיומנויות שלהם דרך פעילויות יום יומיות של פנאי או עבודה

קיימים שלושה סוגים עיקריים של חינוך מבוגרים:

  • למידה רשמית – לימודים מובנים, שעל פי רוב מתרחשים במוסדות הדרכה או חינוך, בדרך כלל עם תוכנית לימודים מסודרת והכרה רשמית. כמו למשל לימודי תעודה המקנים תעודה המעידה על השכלה על תיכונית.
  • בלתי פורמלי – למידה המאורגנת על ידי מוסדות חינוך, אבל ללא הכרה רשמית. הזדמנויות למידה בלתי פורמליות הזדמנויות למידה יכולות לעמוד לרשות העובד במקום העבודה או דרך פעולות של קבוצות וארגונים אזרחיים שונים.
  • למידה המתרחשת באופן שוטף בעקבות פעילויות היומיום של האדם במסגרת העבודה, המשפחה, הקהילה או הפנאי.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חינוך מבוגרים בוויקישיתוף
  • רינה כהן, בין חינוך לטיפול - חינוך מבוגרים בתחום ההתפתחות האישית והחברתית. הקתדרה העממית, משרד החינוך, 2011.
  • רינה כהן, חינוך מבוגרים כיוצר הליבה המשותפת של החברה הישראלית. גדיש - ביטאון לחינוך מבוגרים, משרד החינוך, 2001.
  • רינה כהן, תרומת חינוך מבוגרים למשפחה בקהילה. גדיש - ביטאון לחינוך מבוגרים, משרד החינוך, 1997.
  • האגף לחינוך מבוגרים משרד החינוך
  • חינוך מבוגרים באתר המשרד לשוויון חברתי
  • חינוך מבוגרים, באתר אנציקלופדיה בריטניקה (באנגלית)
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

33973999חינוך מבוגרים