חוק הנהיגה הספורטיבית
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
| ||
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים. |
תאריך לועזי | 29 בדצמבר 2005 |
---|---|
תאריך עברי | כ"ח בכסלו תשס"ו |
כנסת | הכנסת השש עשרה |
תומכים | 25 |
מתנגדים | 3 |
נמנעים | 1 |
חוברת פרסום | ספר החוקים 2043, עמ' 110 |
הצעת חוק | פרטית |
משרד ממונה | משרד התרבות והספורט |
מס' תיקונים | 3 |
נוסח מלא | הנוסח המלא |
חוק הנהיגה הספורטיבית, התשס"ו-2005 הוא חוק שמסדיר את תחום הנהיגה הספורטיבית בישראל. החוק נחקק בכנסת השש עשרה ביוזמתם של חברי מפלגת שינוי אהוד רצאבי ואברהם פורז.
היסטוריה חקיקתית
תחילת המעשה הגשת בג"ץ כנגד המדינה על ידי אגוד נהגי המרוצים בראשותו של דני לוי יו"ר האיגוד ונהג מרוצים פעיל. העתירה הוגשה בשנת 2001.
דני לוי התנדב ונרתם להעברת החוק אם בעבודה במשרד הספורט, בוועדות הכנסת, עד כאמור לחקיקה.
הוראות החוק
פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו למכלול והשלימו אותו.
מימוש החוק
בעקבות החוק הוקמו מוסדות והתאחדויות והתקנות יצאו לדרך בשנת 2012.
הוקמה הרשות לנהיגה ספורטיבית במשרד הספורט. בכך הצטרפה מדינת ישראל לחלק ממערך הספורט המוטורי בעולם.
קישורים חיצוניים
- היסטוריית החקיקה של חוק הנהיגה הספורטיבית, במאגר החקיקה הלאומי באתר הכנסת
הבהרה: המידע במכלול נועד להעשרה בלבד ואין לראות בו ייעוץ משפטי.
33119406חוק הנהיגה הספורטיבית