חוק הנהיגה הספורטיבית

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
חוק הנהיגה הספורטיבית
תאריך לועזי 29 בדצמבר 2005
תאריך עברי כ"ח בכסלו תשס"ו
כנסת הכנסת השש עשרה
תומכים 25
מתנגדים 3
נמנעים 1
חוברת פרסום ספר החוקים 2043, עמ' 110
הצעת חוק פרטית
משרד ממונה משרד התרבות והספורט
מס' תיקונים 3
נוסח מלא הנוסח המלא

חוק הנהיגה הספורטיבית, התשס"ו-2005 הוא חוק שמסדיר את תחום הנהיגה הספורטיבית בישראל. החוק נחקק בכנסת השש עשרה ביוזמתם של חברי מפלגת שינוי אהוד רצאבי ואברהם פורז.

היסטוריה חקיקתית

תחילת המעשה הגשת בג"ץ כנגד המדינה על ידי אגוד נהגי המרוצים בראשותו של דני לוי יו"ר האיגוד ונהג מרוצים פעיל. העתירה הוגשה בשנת 2001.

דני לוי התנדב ונרתם להעברת החוק אם בעבודה במשרד הספורט, בוועדות הכנסת, עד כאמור לחקיקה.

הוראות החוק

מימוש החוק

בעקבות החוק הוקמו מוסדות והתאחדויות והתקנות יצאו לדרך בשנת 2012.

הוקמה הרשות לנהיגה ספורטיבית במשרד הספורט. בכך הצטרפה מדינת ישראל לחלק ממערך הספורט המוטורי בעולם.

קישורים חיצוניים

  • ויקיטקסט חוק הנהיגה הספורטיבית, התשס"ו-2005, באתר ויקיטקסט
  • הבהרה: המידע במכלול נועד להעשרה בלבד ואין לראות בו ייעוץ משפטי.

    הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
    רשימת התורמים
    רישיון cc-by-sa 3.0

    33119406חוק הנהיגה הספורטיבית