זאסלון

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

BRLS-8B "זאסלון" (מחסום) הוא מכ"ם רוסי (ברית המועצות לשעבר) מוטורי רב-מצבי לכל מזג האוויר שפותח בין השנים 1975 - 1980 בידי מכון המחקר המדעי Tikhomirov כחלק ממערכת הנשק של ה-מיירט העל-קולי. MiG-31 קוד הדיווח של נאט"ו של המכ"ם הוא פלאש דאנס, כאשר הקטגוריות "SBI-16" "RP-31", "N007" ו-" S-800" משויכות לרדאר.

תיאור

הזאסלון הוא מכ"ם דופק-דופלר עם אנטנה סרוקה פסיבית (PESA) ועיבוד אותות דיגיטלי. האנטנה של הזאסלון היא מערכת רב ערוצית הכוללת שני מערכים נפרדים בשליטה אלקטרונית, מכ"ם רצועת X עם 1700 פולטות ומשדר פס L עם 64 פולטות המורכבות לאנטנה אחת.[1] האנטנה בקוטר 1.1 מטר והיא קבועה במצבה עם מגזר סריקה של +/- 70 מעלות באזימוט ו + 70 / - 60 מעלות בגובה.[2] רכיבי ה-X-band של הרדאר משתמשים במעברי פאזת פריטים הדדיים המאפשרים לרדאר למקם קורות בסביבות 1.2 ms. ביצועים גבוהים אלה הם אחד היתרונות הגדולים של מכ"מים מערכים בשלבים בהשוואה לדור הקודם של מערכים סרוקים מכנית שלוקח שניות לבצע את אותן פונקציות כמו מערך בשלבים. ביצועי הזיהוי של מכ"ם זאסלון נקבעים כ־200 ק"מ נגד יעד עם חתך מכ"ם (RCS) של 16 מ2. הרדאר יכול לעקוב אחר עד 10 מטרות תוך עיסוק 4 מאותם מטרות בכל זמן נתון גם עם מכ"ם R-33 מודרך או טילי אוויר-אוויר מונחים R-40, R-60 IR - .הזאסלון היה מכ"ם רואה/יורה הראשון של ברית המועצות. המכ"ם הקשה על מטוסי חיל האוויר וטילי השיוט של ארצות הברית לחדור למרחב האווירי הסובייטי בגובה נמוך (באמצעות מיסוך שטח/ עומס (מכ"ם)), מבלי להתגלות.

המכ"ם היווה נקודת ציון בתעופה, זו הייתה הפעם הראשונה שמכ"ם PESA (שנמצא בעבר רק במערכות קרקעיות והמפציץ האסטרטגי B-1) הותקן במטוס קרב סילוני. מכ"ם זאסלון הוצג בפומבי בתערוכה האווירית בפריז בשנת 1991 במיג-31 המשויך אליו, הרוסים הסירו את רדום המטוס כדי לאפשר לראות את האנטנה המהפכנית של זאסלון. כמו כן, הוצג בפריס ה-F-117 Nighthawk האמריקני (מהפכני בשימוש בטכנולוגיית חמקן) הרוסים הציעו לו לטוס עם ה-MiG-31 כדי לראות אם הזאסלון יכול לזהות את ה-F-117. אמנם, מעולם לא נערכה התמודדות כזו אף על פי שמומחים רוסים היו בטוחים כי הזאסלון מסוגל לזהות את ה-F-117 במהלך הטיסה.[1]

זסלון משתמש במחשב Argon-15A (המחשב הדיגיטלי המוטס הראשון שתוכנן בברית המועצות על ידי מכון המחקר להנדסת מחשבים (NICEVT, כיום ארגון NII).

מפרטים

תחילת שימוש ב-1981 זאסלון RP-31 N007.[3]

  • טווח הגילוי של יעדי אוויר ן A: 200 ק"מ (לצורך חתך מכ"ם של 19 מ ' 2 בזווית התנגשות עם הסתברות 0.5)
  • מרחק איתור יעד עם חתך מכ"ם של 3 מ ' 2 מאחור בתוך 35 ק"מ עם הסתברות של 0.5 ([4][5] )
  • מספר היעדים שזוהו: 24 (במקור היה 10[6])
  • מספר היעדים להתקפה: 6 (במקור היה 4[7])
  • טווח מעקב אוטומטי: 120 ק"מ
  • איתור מטרות תרמיות: 56 ק"מ
  • יש לו הזדמנויות גדולות לאיתור טילי שיוט ומטרות אחרות על רקע פני כדור הארץ
  • המיג - 31 היה המיירט הסדרתי היחיד בעולם המצויד במכ"ם מערך בשלבים עד שנת 2000,[8] [9] כאשר מיצובישי F-2 נכנס לשירות עם מכ"ם המערך הפעיל שלבי J / APG-1.

ההבדלים הבסיסיים בין גרסאות אחרות ל-MiG-31BM:[7]

הרדאר המשולב של מיג-31 BM יכול לעקוב אחר 24 יעדים מוטסים בו זמנית, מתוכם 6 יכולים להיות מותקפים על ידי טילי R-33S.

למטוסי MiG-31M, MiG-31D ו-MiG-31BM יש מכ"ם משודרג של Zaslon-M, עם אנטנה גדולה יותר וטווח זיהוי גדול יותר (אמר להיות 400 ק"מ (250 mi) נגד מטוסי שליטה AWACS ) ויכולת לתקוף מטרות מרובות - אוויר ואדמה - בו זמנית. ל-Zaslon-M אנטנה בקוטר 1.4 מ '(גדול יותר), עם ביצועים טובים יותר מ־50% עד 100% מזסלון. באפריל 1994 הוא שימש עם R-37 כדי לפגוע ביעד 300 מרחק ק"מ.[3] יש לו טווח חיפוש של 400 ק"מ עבור יעד 19/20 מ 2 RCS ויכול לעקוב אחר 24 מטרות בבת אחת, לעסוק שש (282 ק"מ במשך 5 מ '2 ). מהירות היעד עלתה מ-5 מאך ל-6 מאך, מה שמשפר את האפשרות לירות דרך האדמה. מיג - 31 הוא אחד מכלי הטיס היחידים המסוגלים ליירט ולהשמיד טילי שיוט הטסים בגבהים נמוכים במיוחד. [10] [11]

וריאנטים

  • Zaslon-A,
  • Zaslon-M,. פיתוח המיג - 31M המודרני בשנת 1983 ומאוחר יותר מיירטים ה-MiG-31BM הביא להחדרת מכ"ם בקרת אש זסלון משופר, זסלון - M. זסלון-M שונה ממכ"ם זסלון המקורי בכך שהוא בעל אנטנה גדולה יותר, שהוגדלה לקוטר 1.4 מ', בעל טווח זיהוי מוגדל של 400 ק"מ ועוקב אחר 24 יעדים בן זמנית, ולתקוף 6 יעדים. באפריל 1994 השתמשו ב-R-37 כדי לפגוע ביעד במרחק 300 ק"מ.
  • Zaslon-AM, גרסה משודרגת של לנינטס ו-NIIP, Argon-15A הוחלפה במעבדי Baget

ראו גם

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 "Weapon Control System "Zaslon" with Phased Array for the MiG-31 Fighter Aircraft at Tikomirov Website". אורכב מ-המקור ב-2015-02-14. נבדק ב-2013-10-29.
  2. ^ "Rosoboronexport Catalogue". אורכב מ-המקור ב-2006-12-03.
  3. ^ 3.0 3.1 "Статья. Истребитель-перехватчик МиГ-31. ВТР". www.milrus.com. אורכב מ-המקור ב-2018-03-14. נבדק ב-2018-10-26.
  4. ^ "АО". אורכב מ-המקור ב-2018-06-27. נבדק ב-2018-10-26.
  5. ^ http://www.roe.ru/cataloque/air_craft/aircraft_16-19.pdf (הקישור אינו פעיל, July 2016)
  6. ^ "Советский ответ Западу. МиГ-31 против F-14". www.militaryparitet.com. אורכב מ-המקור ב-2018-06-26. נבדק ב-2018-10-26.
  7. ^ 7.0 7.1 "Многоцелевой истребитель МиГ-31БМ - Вооружение России и других стран Мира". worldweapon.ru. אורכב מ-המקור ב-2018-07-20. נבדק ב-2018-10-26.
  8. ^ "Дальний истребитель-перехватчик МиГ-31 - Вооружение России и других стран Мира". worldweapon.ru. אורכב מ-המקור ב-2018-07-20. נבדק ב-2018-10-26.
  9. ^ "МиГ-31 - FOXHOUND - MilitaryRussia.Ru — отечественная военная техника (после 1945г.)". militaryrussia.ru. אורכב מ-המקור ב-2018-03-31. נבדק ב-2018-10-26.
  10. ^ "МиГ 31 - Сверхзвуковой всепогодный истребитель". mig31.ucoz.ru. אורכב מ-המקור ב-2018-07-20. נבדק ב-2018-10-26.
  11. ^ "60 истребителей-перехватчиков МиГ-31 будут модернизированы до 2020 года". ИА «Оружие России». אורכב מ-המקור ב-2018-07-20. נבדק ב-2018-10-26.

 

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

זאסלון34757233Q2855733