המסלול הבין-לאומי של בחריין
המסלול הבין-לאומי של בחריין (בערבית: حلبة البحرين الدولية) הוא מסלול מרוצים בו מתקיימים מגוון מרוצים בקטגוריות שונות, כשהבולט שבהם הוא גרנד פרי בחריין המתקיים מאז פתיחת המסלול בשנת 2004, כחלק מאליפות הפורמולה 1. אורכו הכולל של המסלול הוא 5.412 ק"מ וקיימות מגוון תצורות בהן ניתן להתחרות.
היסטוריה
בניית המסלול הוגדרה כיעד לאומי של בחריין ונעשתה ביוזמה של נסיך הכתר של בחריין סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה, המשמש גם כנשיא כבוד של הפדרציה המוטורית של בחריין. בבניית המסלול הושקעו 56.2 מיליון דינר בחרייני (כ-155 מיליון דולר). בניית המסלול החלה בשנת 2002, כאשר הגרנד פרי הראשון נקבע לשנת 2004. מתכנני המרוץ חששו שבניית המסלול לא תסתיים בזמן וביקשו לדחות את קיום מרוץ הבכורה. ברני אקלסטון, מנהל אליפות הפורמולה 1, דחה את הבקשה. בסופו של דבר הבנייה לא הושלמה עד סופה, אך איפשרה את קיום המרוץ, שהסתיים בניצחונו של מיכאל שומאכר[1].
בשנת 2007 היה המסלול לראשון שזוכה באות המצוינות של הפדרציה הבין-לאומית לרכב שניתן בשל אמצעי הבטיחות במסלול, אמצעי הטיפול הרפואי והשימוש המתקדם שנעשה בטכנולוגיה לצורך קידום נושאים אלה[2].
גרנד פרי בחריין היה אמור להיות מרוץ הפתיחה של עונת 2011. אירועי האביב הערבי הוביל למצב פוליטי מתוח גם במדינה והדבר הוביל לדחיית מרוץ הפתיחה בשבועיים ובהמשך הוחלט על ביטולו[3]. בתחילת חודש יוני הודיעה FIA על כוונתו לקיים את המרוץ בחודש אוקטובר. ההודעה זכתה לביקורות רבות, הבולט מבין המבקרים היה נהג העבר דיימון היל[4]. שבוע לאחר ההודעה על קיום המרוץ, הוציאה FIA הודעת ביטול סופית לאירוע.
תכנון ובניה
המסלול תוכנן בידי האדריכל הגרמני הרמן טילקה. חברת Cebarco-WCT הייתה החברה שהובילה את פרויקט הבנייה, שנאמד בסכום של כ-155 מיליון דולר[5]. המסלול כולל שישה תוואים שונים בהם ניתן להתחרות כולל מסלול אובלי ומסלול ישר המיועד למרוצי דראג.
על מנת למנוע מהחול המדברי לכסות את המסלול, רוסס החול בסביבות המסלול בחומרים דביקים שמונעים ממנו לעוף במהלך המרוצים[6]. החומר ממנו עשוי המסלול יובא ממחצבה בבייסטון היל ממחוז שרופשייר באנגליה. החומר מייצר אחיזה גבוהה מאד למכוניות במהלך המרוץ.
בפברואר 2014 נקראה הפנייה הראשונה במסלול על שמו של מיכאל שומאכר, נהג המרוצים שזכה שבע פעמים באליפות הפורמולה 1, ונפצע קשה כמה חודשים קודם לכן בתאונת סקי[7].
תוואי המסלול
-
מסלול הסיבולת.
שימש בגרנד פרי של עונת 2010 -
מסלול הפאדוק
-
אואזיס (המסלול הפנימי)
-
המסלול האובלי
קישורים חיצוניים
- המסלול הבין-לאומי של בחריין, ברשת החברתית פייסבוק
- המסלול הבין-לאומי של בחריין, ברשת החברתית אקס (טוויטר)
- המסלול הבין-לאומי של בחריין, ברשת החברתית אינסטגרם
הערות שוליים
- ^ Bahrain 'tried to stop GP', BBC, 25 March 2005
- ^ Bahrain named Centre of Excellence by FIA, Formula1.com, 13 April 2007
- ^ פורמולה 1: מירוץ בחריין בוטל בגלל המצב, באתר וואלה!, 21 בפברואר 2011
- ^ Tom Cary, Damon Hill calls on Bernie Ecclestone and Formula One to abandon Bahrain Grand Prix, The Telegraph, 2 June 2011
- ^ Cybarco takes on $155 million Bahrain F1 circuit, Xak.com, 21 November 2022
- ^ Schumacher admits sand fear, BBC, 29 March 2004
- ^ Michael Schumacher has Bahrain corner named in his honour, BBC, 2 March 2014
- ^ "F1 to use Bahrain's 'outer track' for Sakhir Grand Prix, sub-60s laps expected". Formula1.com. 28 באוגוסט 2020. נבדק ב-28 באוגוסט 2020.
{{cite web}}
: (עזרה)
37439381המסלול הבין-לאומי של בחריין