ג. יפית

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ג. יפית
לידה 9 באוגוסט 1951
פטירה 30 בנובמבר 2021 (בגיל 70)
המרכז הרפואי רבין, פתח תקווה, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
מקצוע פרסומאית, אשת עסקים

יפית גרינברג (מוכרת בשמה המסחרי: ג. יפית; 9 באוגוסט 195130 בנובמבר 2021) הייתה פרסומאית ואשת עסקים ישראלית. הייתה הבעלים של קבוצת הפרסום: "ג. יפית תקשורת", המאגדת תחתיה את החברות: "ג. יפית בע"מ", "Gkids&young”, “גלעד תדמית", "TRM" ,"Gimalaya", Big Big light" ,"G Conversation" (העוסקת בקידום מכירות) ושליש ממשרד הפרסום ענבר מרחב ג'י.[1]

גרינברג זכתה לפרסום במיוחד בזכות כתבות וקמפיינים פרסומיים בהם המליצה לרכוש מוצרים, בהתבסס על מחקרים ובדיקות שערכה. היא נחשבה למותג חזק בתחום הצרכנות[2] והתמחתה בניהולם של מהלכי שיווק אתגריים: מינוף מותגים, שינויים בהרגלי הצריכה, שינוי ההתנהגות הצרכנית ומיצוב מחדש.

ביוגרפיה

נולדה בשם יפה מימון בבני ברק למשפחה מסורתית מיוצאי טריפולי. למדה בבית ספר תיכון עירוני דתי בני ברק והיא בעלת תואר ראשון בחינוך וגאוגרפיה באוניברסיטת בר-אילן. עד 1977 עבדה כתקציבאית במשרד הפרסום פלד.[2] החל מ־1980[3] עד לעליית ערוצי הטלוויזיה המסחרית בישראל, הייתה ידועה במדורים הפרסומיים שכתבה בעיתונות, בין היתר בעיתוני לאשה, ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ וחדשות תחת הכותרת "כדאי" ובחתימתה "ג. יפית", בהם פרסמה מוצרים ושירותים בכתבות תחקיר אינפורמטיביות, שהוסיפו לקורא ערך מוסף על הנושא אותו סקרה, ונכתבו ממשרדה בכיכר המדינה, שנקרא "יפית ג. - כתבות אינפורמטיביות בסגנון עיתונאי".[2][4]

עם תחילת השידור המסחרי, זיהתה גרינברג נישה בתחום הפרסום ושכפלה את אותו קונספט פרסומי שיצרה לטלוויזיה. נטען על ידה בפרסום מוצרים שונים כי בדומה לעיתונות, גם בפורמט הטלוויזיוני היא בודקת, משווה ורק אז ממליצה על המוצר. הקמפיינים שלה זכו להצלחה מסחרית, וכן הופיעו במדדי האפקטיביות של גלובס ודה-מרקר[דרוש מקור]. עם השנים, צירפה גרינברג לעסקיה הפרסומיים את כלתה מאיה ישעיהו והן הופיעו יחד בפרסומות.

גרינברג נפטרה ב-30 בנובמבר 2021, בגיל 70, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.[5]

פעילותה העסקית

עם לקוחותיה נמנו מן החברות הגדולות בישראל: סנו, הוט, תנובה, שטראוס עלית, ישראכרט, שירותי בריאות כללית, סופר פארם, טרה ועוד.

במהלך השנים פנתה ג. יפית גם לעסקי נדל"ן ועסקי השקעות. חברות בבעלותה בנו את פרויקט "אנטוקולסקי" בסגנון ה"באוהאוס", אחד הפרויקטים היוקרתיים בתל אביב.

בשנת 2013 ניהלה ג. יפית מגעים עם רון לאודר כדי לרכוש את חלקו בערוץ 10 (30%).[6] ביוני 2014 עמדה בראש קבוצת משקיעים שרכשה את רשת חנויות הספרים סטימצקי.[7]

בשנת 2017 השיקה ג. יפית את גרופיס. הום בשיתוף דנית ציון-דואן, בעלת משרד עו"ד בתחום הנדל"ן.[8]ויוסי שניידר מומחה במיסוי ונדל"ן. מטרת המיזם היא להקל על התאגדות של קבוצות רכישה.[9]

בשנת 2010 הרשיע בית משפט השלום בתל אביב את אתר GetIT השייך לקבוצת ג. יפית בעבירה של הטעיית צרכנים לפי חוק הגנת הצרכן. על פי כתב התביעה, אשר הוגשה על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, הנאשמים "לא סיפקו את המוצרים כפי שהתחייבו, עיכבו ביטול עסקאות ולא החזירו כסף במועד הקבוע בחוק לגבי מכר מרחוק".[10]


קישורים חיצוניים

עם מותה

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

32710249ג. יפית