גשר יהודה המכבי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
גשר יהודה המכבי
גשר יהודה המכבי, החלק המזרחי, מרץ 2009
גשר יהודה המכבי, החלק המזרחי, מרץ 2009
גשר יהודה המכבי, החלק המזרחי, מרץ 2009
מידע כללי
שימוש כלי רכב, רוכבי אופניים ולהולכי רגל
מדינה ישראלישראל ישראל
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה 20042019 (כ־15 שנים)
חברת בנייה סולל בונה
חומרי בנייה בטון
אדריכל לקנר אדריכלים
מידות
אורך 300 מטר
רוחב 35 מטר
גובה 30 מטר
מידע טכני
מסלולים 2
נתיבים 4 נתיבים לכלי רכב, נתיב הולכי רגל ונתיב רוכבי אופניים
גשר יהודה המכבי בעת בניתו של החלק המערבי, 2018

גשר יהודה המכבי או גשר נחל ענבה הראשון או גשר כביש 3 פנימי הוא גשר לכלי רכב, רוכבי אופניים ולהולכי רגל, העובר מעל נחל ענבה ומחבר את השכונות משתי גדות נחל ענבה במודיעין-מכבים-רעות. על הגשר עובר רחוב יהודה המכבי המתחבר לכביש 431.

הגשר תוכנן על ידי חברת "לקנר אדריכלים" ונבנה על ידי מחלקת הגשרים של סולל בונה וחברת גיאוכּום בניהול חברת "עמק איילון" (חברת ניהול של משרד השיכון).

מבנה הגשר ותיאורו

הגשר נבנה כגשר קשת פיסוק מבטון, מורכב מקשת במפתח של כ-400 מטר בין בסיסי הקשת ובגובה של 30 מטר מעל וואדי ענבה. אורכו של הגשר הינו כ-300 מטרים[1], רוחבו הכולל הינו כ-35 מטרים ושטח המיסעה הכולל מסתכם בכ-8,050 מטרים רבועים. הגשר, בעצם, מהווה זוג של גשרים צמודים, שנבנו בשנים שונות.

היסטוריה

הגשר נבנה בשני שלבים. בשלב הראשון, בשנת 2006 נבנה החלק המזרחי של הגשר, החלק הזה לא היה בשימוש מספר שנים עקב המחלוקת בין משרד השיכון לעיריית מודיעין. בסוף, בשנת 2011, אחרי שהסתיימה בניית הכביש יהודה המכבי שהתחבר לגשר, הגשר נפתח לתנועה. באותה תקופה הגשר היה חד מסלולי עם נתיב אחד לכל כיוון. היקף הפרויקט של החלק המזרחי היה של כ-20 מיליון ₪.

בשלב השני, אחרי בניה של כשלוש שנים, ב-1 באפריל 2019 נפתח החלק המערבי של הגשר. והגשר הפך לדו-מסלולי עם 2 נתיבים לכל כיוון[2].

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גשר יהודה המכבי בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ גשר קשת במודיעין, אתר חברת geokom
  2. ^ הורחב כביש 3 לכיוון מרכז עינב וכביש 431, 1 באפריל 2019, אתר modiinet
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

38902455גשר יהודה המכבי