גראמן F-9 קוגאר
קוגר של צי ארצות הברית בטיסה בשנת 1952 | |||||||||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מטוס קרב סילוני חד מושבי | ||||||||||||||
ארץ ייצור | ארצות הברית | ||||||||||||||
יצרן | גראמן | ||||||||||||||
טיסת בכורה | 20 בספטמבר 1951 | ||||||||||||||
תקופת שירות | דצמבר 1952[1] – 1974[2] (כ־21 שנים) | ||||||||||||||
צוות | 1 | ||||||||||||||
יחידות שיוצרו | 1,988 | ||||||||||||||
משתמש ראשי | צי ארצות הברית | ||||||||||||||
משתמשים משניים | הזרוע האווירית של הצי הארגנטינאי | ||||||||||||||
| |||||||||||||||
| |||||||||||||||
| |||||||||||||||
| |||||||||||||||
תרשים | |||||||||||||||
גראמן F-9 קוגר (באנגלית: Grumman F-9 Cougar) היה מטוס קרב מתוצרת חברת גראמן, מארצות הברית. המטוס היה חד מנועי וחד מושבי, והיה מיועד לשירות על נושאות המטוסים של צי ארצות הברית. המטוס היה מבוסס על ה-F9F פאנת'ר של אותה החברה, אך בקוגר הוחלפה הכנף לכנף משוכה לאחור והושתל מנוע חזק יותר[3].
פיתוח
עם קבלת ידיעות על קיומו של המיג 15, הוציא הצי האמריקאי מכרז לייצורו של מטוס קרב בעל כנף משוכה לאחור. גראמן קיבלה את החוזה, וביססה את מטוסה על הפאנת'ר. המטוס אמנם לא הגיע למהירות הקול, אך היה יכול להגיע למהירות של 0.875 מאך.
שירות מבצעי
המטוס נכנס לשירות מבצעי מלא רק באוגוסט 1953, ולכן לא זכה להשתתף במלחמת קוריאה. גם במלחמת ווייטנאם לא השתתף, מאחר שהוחלף בשנים 1958–1959 במטוסים יותר מתקדמים, דוגמת הקרוסיידר.
המטוס שירת תקופה קצרה במלאכים הכחולים, הצוות האווירובטי של הצי, אך הוחלף בידי ה-F-11.
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ ארצות הברית
- ^ ארצות הברית
- ^ Grumman F9F (F-9) Cougar - Specifications - Technical Data / Description, www.flugzeuginfo.net
34626499גראמן F-9 קוגאר