בריטיש רייל סדרה 395

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
בריטיש רייל סדרה 395
British Rail Class 395
מאפיינים כלליים
נקרא גם ג'אוולין
יצרן היטאצ'י רייל
שנות ייצור 19751982
יחידות שיוצרו 29
מפרט טכני
מהירות מרבית 225 קמ"ש (חשמול עילי AC)
160 קמ"ש (חשמול מסילה DC)

בריטיש רייל סדרה 395אנגלית: British Rail Class 395) המכונה "ג'אוולין" (Javelin) היא סדרת קרונועי נוסעים חשמליות (EMU) שנבנתה על ידי היטאצ'י כחלק ממשפחת ה-A300 לשירותי נוסעים מהירים על המסילה המהירה 1 (HS1) (המחברת את לונדון למנהרת התעלה) וברחבי קווי דרום-מזרח אנגליה. כיום רכבות הצי מופעלות על ידי חברת סאות'איסטרן והן נחשבות לרכבות הנוסעים המהירות בבריטניה.

סדרת ה-395 מגיעה למהירות מרבית של 140 מייל לשעה (225 קמ"ש) עם מתח 25 קילוואט (AC) בחשמול עילי במסילה המהירה HS1 ו-100 מייל לשעה (160 קמ"ש) עם מתח 750 ואט (DC) בחשמול מסילה שלישית בקווים האחרים. רכבות הסדרה מורכבות בדרך כלל בתצורת שש קרונות, אם כי ניתן להתאימן ליצירת רכבת בנות 12 קרונות לפי הצורך. הסדרה, שיוצרה כולה ביפן, היא הרכבת הראשונה תוצרת היטאצ'י שנמכרה ללקוח אירופאי, וכן ההזמנה הבריטית הראשונה לרכבת יפנית. הצי הוזמן ביוני 2005 ונכנס לשימוש בין 2007 ל-2009. לאחר תקופת קליטה ובחינה, החל לפעול שירות ניסיון בין תחנת הרכבת סנט פנקראס לאשפורד דרך אבספליט ב-18 ביוני 2009, הקווים הורחבו בהדרגה עד לתחילת השירות הסדיר המלא ב-13 בדצמבר 2009[1]. כניסתן של מערכי סדרה 395 לשימוש הורידו משמעותית את זמני הנסיעה בקווים בהן פעלו, כך זמן הנסיעה מלונדון לאשפורד התקצר ב-46.5 דקות משעה ו-23 דקות לכדי 36.5 דקות בלבד וזמן הנסיעה מלונדון לפולקסטון התקצר ב-35 דקות משעה ו-38 דקות לכדי שעה ו-3 דקות בלבד[2].

עיצוב ופיתוח

רכבת מסדרה 395 במצב חישמול מסילתי (DC), במצב זה המהירות מוגבלת ל-160 קמ"ש.

סדרת ה-400 "מיני שינקנסן" וממשפחת ה-A-Train של היטאצ'י היוו את הבסיס לעיצוב ופיתוח סדרת ה-395[3][4]. בדומה לסדרת 400, ה-395 כוללת מערך של שש קרונות באורך 20 מטרים, אבל עם שתי דלתות לכל צד ממוקמות שליש ושני שליש לאורך הקרון במקום. שני סוגי הרכבות מיועדים לפעולה במהירות גבוהה בקווים חדשים (מותאמים למהירות גבוהה), כמו גם במהירות נמוכה יותר בקווים מדור קודם[5]. שלא כמו סדרת ה-400 בעלת גוף הפלדה, לסדרת ה-395 גוף מרכב (קירות, גג, רצפה) עשוי לוחות מאלומיניום חלולים (FSW) עם חיכוך בחישה (FSW), טכנולוגיה אופיינית לרכבות היטאצ'י ומפרט משפחת רכבת A-Train[3][6].

כל מערך מסדרה 395 כולל שישה קרונות; עם קרון ניהוג (DPT) בכל צד וארבעה קרונות נוסעים (MS) ביניהם. קרונות האמצע נושאות את מנועי המתיחה - אחד בכל ציר - בעוד הקרונות החיצוניים חסרות הכוח נושאות את הפנטוגרפים. הבוגיות הן חסרות חיזוק, כאשר הן בוגיות מונעות והן ללא הפעלה חולקות עיצוב משותף כדי לפשט את התחזוקה, לפי צורך ניתן להרכיב מערכים של עד 12 קרונות.

הצלחת סדרה 395 בשימוש מערך הרכבות הבריטי הוביל להזמנות לדגמי רכבות נוספות מבוססי משפחת ה-A300 של היטאצ'י; בהם סדרה 800, סדרה 801 וסדרה 802 שנכנסו בעיקר לשימוש הרכבת המערבית הגדולה (GWR) ורכבת לונדון וצפון-מזרח (LNER); סדרה 805 וסדרה 807 שנמצאות נכון ל-2025 בתהליך קליטה בחברת אוונטי החוף המערבי[7]; וסדרה 810 העתידה להיכנס לשירות רכבת מערב המידלנז במהלך 2025.

מפרט

  • אורך כולל: ב-122 מטר לתצורה סטנדרטית של 6 קרונות; קרון ניהוג (DPT) בכל קצה וארבע קרונות נוסעים (MS) באמצע (20.8 מטר לכל קרון ניהוג ו-20 מטר לקרון נוסעים)
  • רוחב: 2.810 מטר; גובה: 3.817 מטר
  • משקל: 265 טון
  • הנעה: 16 מנועים חשמליים (4 בכל קרון נוסעים MS); סך הכל 4,510 כוח סוס (3,360 קילוואט)
  • מספר נוסעים: 340 (בתצורה סטנדרטית)
  • גודל הצי: 29 מערכים סך הכל (ממוספרים 395001 עד 395029)
תרשים מערך ה-395 בצבעי נורת'איסטרן
תרשים מערך ה-395 בצבעי נורת'איסטרן

ראו שם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ "High-speed travel for commuters". BBC News. London: British Broadcasting Corporation. 14 בדצמבר 2009. נבדק ב-26 בנובמבר 2022. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ David Glasspool, Class 395 Javelin, Kent Rail
  3. ^ 3.0 3.1 "Hitachi preferred for CTRL domestic trains". Railway Gazette International. London. 1 בדצמבר 2004. אורכב מ-המקור ב-4 באוקטובר 2012. נבדק ב-18 ביולי 2009. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Clinnick, Richard (12 באוגוסט 2009). "Javelin set to hit its targets". Rail. Peterborough. אורכב מ-המקור ב-20 בינואר 2016. נבדק ב-26 בנובמבר 2022. {{cite news}}: (עזרה)Clinnick, Richard (12 August 2009).
  5. ^ Motraghi 2010, p. 10
  6. ^ Mochida et al. 2010, pp. 40–41 Basic Specifications
  7. ^ Avanti West Coast adds more seats with summer timetable change, Avanti West Coast, ‏2 ביוני 2024
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

בריטיש רייל סדרה 39540313909Q246841