אלפין סוג 100 מונו

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אלפין סוג 100 מונו
Elfin Type 100 Mono
Elfin Type 100 Mono
Elfin Type 100 Mono
מאפיינים כלליים
יצרן "Elfin Sports Cars" (אנ')
שנות ייצור 19641969
הרכבה אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
מודל אחריו אלפין סוג 600
סיווג מכונית מרוץ אשר נבנתה במטרה להשתתף ב"מרוצי פורמולה 1.5 ליטר" שנערכו באוסטרליה ("Australian 1½ Litre Formula" (אנ'))
מפרט טכני
מנוע 4 צילינדרים, בטור, 1,557 סמ"ק (מנוע "לוטוס" מסדרה "Lotus-Ford Twin Cam" (אנ'), פותח והורכב בין השנים 1975 - 1962, היה קרוי גם "Lotus TwinCam, Cosworth TA")
קשר Lotus Cars (אנ')
מעצב Garrie Cooper (אנ')
אלפין סוג 100 מונו

אלפין סוג 100 מונואנגלית: Elfin Type 100 Mono) היא מכונית מרוץ חד-מושבית מתוצרת "Elfin Sports Cars" (אנ') האוסטרלית[1] אשר יוצרה בין השנים 19641969 במטרה להשתתף ב"מרוצי פורמולה 1.5 ליטר" שנערכו באוסטרליה ("Australian 1½ Litre Formula" (אנ')) [2]

יוצרו 19 יחידות.

היסטוריה דגם "אלפין סוג 100 מונו"

  • השם "מונו" (מלשון "מונוקוק") ניתן לדגם בגלל מבנהו - "גוף אחיד"[3].
  • בשנת 1963 החל נהג ומעצב מכוניות המרוץ גארי קופר ("Garrie Cooper" (אנ')) לעבוד על תכנון "מונוקוק" מהפכני של מכונית שנועדה לשלוט בקבוצת המרוץ האוסטרלית של 1.5 ליטר ("Australian 1½ Litre Formula" (אנ')). יצרנית מכוניות "לוטוס" ("Lotus Cars" (אנ')) כבר בנו את המונוקוק של פורמולה 1 בניצוחו של קולין צ'פמן ("Colin Chapman" (אנ')) אך הרעיון היה עדיין בחיתוליו. מבנה המונוקוק הסיר את הצורך במארז מסגרת הצינור "Superleggera" (אנ')[4] המסורתי, ורתם מסגרת פלדה קלילה מאוד, אליה חוברו לוחות אלומיניום למבנה נוקשה מאוד. המבנה המוגמר שקל בערך 80 ק"ג פחות מהצינור הממוסגר שהחליף. באופן ייחודי, החלק החלול של גוף הרכב היה אטום כדי לשמש כמכל הדלק. דגם ה"אלפין מונו" ערך את הופעת הבכורה שלו בתערוכת מכוניות המרוץ במלבורן באוגוסט 1964[5][6].

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלפין סוג 100 מונו בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ אלפין מכוניות ספורט shannons.com.au/library/events/ELFIN.PDF
  2. ^ אלפין מכוניות ספורט / ראו : אלפין סוג 100 מונו shannons.com.au/library/events/ELFIN
  3. ^ מונוקוק - המונח מונוקוק חל על כלי רכב שהגוף שלהם עשוי מקשה אחת ואינו משתמש במסגרות או בשלדה חיצונית, כדי להתנגד לכוחות המבניים אליהם הוא נתון. הבנייה מתבצעת לרוב על ידי ריתוך והנוקשות ניתנת על ידי הציפוי אשר משלב בתוכו נוקשות. מבנים מונוקוקים נמצאים בעיקר בענפי הרכב, התעופה והטילים. הבנייה המונוקוקית מאפשרת להפחית את מסת הרכב. במקור המילה "monocoque" היא מונח צרפתי ל"קליפה בודדת" (גוף אחיד) בדומה לקליפת ביצה. שימש לראשונה בסירות. מונוקוק אמיתי נושא כוחות מתיחה ויכולות דחיסה בתוך העור וניתן לזהות אותו בהיעדר מסגרת פנימית נושאת עומס
  4. ^ Superleggera - היא טכנולוגיית בניית כלי רכב שפותחה על ידי פליצ'ה ביאנצ'י אנדרלוני, מחברת המכוניות האיטלקית "Carrozzeria Touring Superleggera" (אנ')
  5. ^ ההיסטוריה של אלפין מונו מספר שלדה 6446 melbourneclassics.com/files/THREE_AUSTRALIAN
  6. ^ "אלפין סוג 100 מונו" - היסטוריה forums.autosport.com/topic/133316-elfin-type-100-monocoque
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

27712795אלפין סוג 100 מונו