אירואל תעופה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אירואל נתיבי אוויר
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 19922000 (כ־8 שנים)
נתוני חברת תעופה
יאט"א
ICAO
ROL
אות קריאה
AEROEL
שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית חברה מסחרית/חברת תעופה ריקה.

אירואל נתיבי אוויר הייתה חברת תעופה ישראלית שהוקמה בשנת 1992 ופשטה רגל בשנת 2000.

היסטוריית החברה

החברה הוקמה בשנת 1992 על ידי מיקי ויינשטיין ונוהלה על ידי רפי הר-לב.

בתחילת דרכה נחכרו 3 מטוסי גולפסטרים 1 ששימשו עבור טיסות בקווים קצרים ופנים ארציים.

בשנת 1997 החברה חכרה מטוסי בומברדיה דאש 8 מחברה קנדית, גם הם שימשו עבור קווים קצרים ופנים ארציים.

החברה ביצעה עבור אל על טיסות מישראל לעמאן.

נחתמה גם עסקה עם אל על לרכישת מטוס בואינג 737-200. העסקה כללה במקור שני מטוסים שהיו אמורים לשרת את החברה, אך רק מטוס אחד שירת את החברה.

בכירים בחברה טענו כי מטוס הדאש 8 לא הפיק את הרווחים להם ציפו.

בשנת 2000 החברה פשטה רגל ומטוסיה הוחזרו לחברות התעופה מהן הן נחכרו.

צי המטוסים

צי המטוסים של אירואל נתיבי אוויר כלל את המטוסים הבאים:

דגם מספר מטוסים זיהוי כלי טיס ("זנב")
בואינג 737-200 1 4X-ABN
דה הבילנד דאש 8-300 2 4X-ARP, 4X-ARU
גולפסטרים 1 3 4X-ARV, 4X-ARG, F-GFIB

מטוס הבואינג 737-200 של החברה התחיל את שירותו באל על בשנת 1982, בשנת 1988 הוא הוחכר לחברת Lan Chile ובאותה שנה חזר לשרת באל על, בשנת 1989 המטוס הוחכר לארקיע ובשנת 1999 הוא הוחכר לאירואל נתיבי אוויר, אך מכיוון שזו פשטה רגל הוא הוחזר למפעיל המקורי ונמכר לחברה דרום אפריקאית בשם Nationwide Air Charter והוצא משירות בשנת 2008 עקב פשיטת הרגל של החברה.

מטוסי הדאש 8 התחילו את שירותם בחברת TABA בשנת 1991, לאחר מכן בשנת 1996 שירתו בחברת DAC Air, בשנת 1998 חכרה אירואל נתיבי אוויר את המטוסים ובשנת 2000, בסמוך לפשיטת הרגל של החברה, הם הועברו לחברות תעופה אחרות. החל משנת 2007 הם משרתים בחברת LIAT.

מטוסי הגולפסטרים 1 היו חכורים מחברת תעופה צרפתית, המטוס שהושאר עם אות קריאה צרפתי (F-GFIB) התחיל לשרת בשנת 1988, המטוסים האחרים שהיו רשומים עם אות קריאה ישראלי (4X-ARG, 4X-ARV) התחילו לשרת בשנת 1964.

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

22060414אירואל תעופה