אינטרסיטי 225

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אינטרסיטי 225
InterCity 225
מאפיינים כלליים
יצרן בריטיש רייל
שנות ייצור 19881991
יחידות שיוצרו 31
מודל קודם אינטרסיטי 125
מודל אחריו אינטרסיטי 250
מפרט טכני
מהירות מרבית 225 קמ"ש (בפועל 200 קמ"ש)

אינטרסיטי 225אנגלית: InterCity 225) היא רכבת חשמלית מהירה הנמצאת בשימוש מספר קווים בבריטניה.

מערך האינטרסיטי 225 מורכב מקטר חשמלי בריטיש רייל סדרה 91, תשעה קרונות סימן 4 וקרון ניהוג (DVT). הרכבת תוכננה לפעול במהירויות של עד 140 מייל לשעה (225 קמ"ש; מכאן שמה), אם כי היא מוגבלת ל-125 מייל לשעה (201 קמ"ש) בשירות עקב בגלל מגבלות תשתית. הרכבות הוכנסו לשירות החל מ-1989 בקו החוף המזרחי הראשי (ECML), בעיקר בקווי השירות בין לונדון קינגס קרוס ללידס, יורק ואדינבורו. פיתוח האינטרסיטי 225 הושפע מפרויקט הרכבת המתקדמת לנוסעים (APT), ממנו נלקחו אלמנטים ופיתוחים טכנולוגים רבים[1][2].

מאז 2019 רכבות האינטרסיטי 225 החלו בתהליך הוצאה משירות בקווים המהירים של המפעיל רכבת לונדון וצפון-מזרח (LNER) בחוף המזרחי לטובת רכבות מסדרה 800 ו-801 "אזומה". נכון ל-2024 כשבעה מערכי אינטרסיטי 225 נמצאים בשירות פעיל חברת רכבות לונדון וצפון-מזרח, תחבורה לוויילס רכשה 37 קרונות נוסעים סימן 4 ו-8 קרונות ניהוג ממערך האינטרסיטי לשימוש הקווים הראשיים בין קארדיף וסוונסי למנצ'סטר והוליהד. בשימוש בוויילס, שהחל ביולי 2021, הקטר החשמלי מסדרה 91 הוחלף בקטרי דיזל מסדרה 67 שכן חלקים מרשת המסילות הוולשית אינם מחושמלים[3].

קווים מפעילים

מערך האינטרסיטי 225 בשימוש וירג'ין טריינס, 2015
מערך אינטסיטי 225 מותאם בשימוש תחבורה לוויילס, הכולל רק 5 קרונות נוסעים וקטר דיזל מסדרה 67 במקום הקטר החשמלי מסדרה 91 (בקצה הרחוק בתמונה).

מפעילות נוכחיות

מפעילות לשעבר

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

אינטרסיטי 22540492710Q942987