אופטר אולימפוס
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מאפיינים כלליים | |
---|---|
נקרא גם |
|
יצרן | |
שנות ייצור | 2011–2006 |
הרכבה | בריטניה |
מודל קודם |
|
מודל אחריו | Optare MetroDecker (אנ') |
חברת אם | Ashok Leyland (אנ') (משנת 2008) בשליטת הקונגלומרט Hinduja Group (אנ')) |
אורך | 11,900-10,200 מ"מ |
רוחב | 2,535 מ"מ |
גובה | 4.2-4.3 מטר |
מפרט טכני | |
מנוע | 6 צילינדרים בטור (מנועי טורבו-דיזל) |
אופטר אולימפוס (באנגלית: Optare Olympus, היה קרוי בשנת 2006: East Lancs Olympus, בין השנים 2007–2008 היה קרוי: Darwen Olympus) הוא אוטובוס דו-קומתי עירוני אשר יוצר על ידי יצרנית מרכבי האוטובוסים East Lancashire Coachbuilders (אנ') (משנת 2006 עד אוגוסט 2007), מאוגוסט 2007 - יוני 2008 יוצר על ידי יצרנית האוטובוסים Darwen Group (אנ') ומיוני 2008 יוצר על ידי יצרנית האוטובוסים Optare (אנ')[3], יצרנית האוטובוסים (חברת בת של Ashok Leyland (אנ')[4] בשליטת הקונגלומרט Hinduja Group (אנ'))[5].
שלדות "אופטר אולימפוס" התבססו על שלדות: דגם "Alexander Dennis Enviro400" (אנ'), דגם "Volvo B9TL" (אנ') מתוצרת וולוו, דגם "Scania N series" (אנ') מתוצרת סקאניה
ממאפייני "אופטר אולימפוס"
- אוטובוס דו - קומתי[6]
- שלדה: וריאנטים דו-צירים ותלת צירים
- 99-63 מושבים + נהג (בסיפון התחתון 22–39 מושבים, בסיפון העליון 41–53 מושבים)
- מנועי דיזל - טורבו
- אוטובוס נמוך-רצפה
- 2-1 דלתות כניסה
גלריה
-
"אופטר אולימפוס"
-
"דארוון אולימפוס"
-
"אופאר אולימפוס"
-
"אופטר אולימפוס
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ דגם East Lancs Olympus bus-pics.com/pics/index.php
- ^ דארוון גרופ web.archive.org/web/20080218181611
- ^ ב- 12 במרץ 2008 נרכשה Optare על ידי ג'יימססטן השקעות (Jamesstan Investments), חברת השקעות בשליטת יו"ר חברת האם של קבוצת דארוון, רון סטנלי. Optare נותרה בתחילה חברה עצמאית, אך עד 17 ביולי 2008 הושלמה השתלטות הפוכה על ידי קבוצת דארוון
- ^ בדצמבר 2011 הייתה Ashok Leyland בעלת 75% ממניות Optare
- ^ חברת Ashok Leyland בעלת 26 אחוז ממניות Optare automotiveworld.com/articles/83128-india-uk-ashok-leyland-takes-26-stake-in-optare
- ^ "אופטר אולימפוס" - מפרט vehiclesthecenter.blogspot.com/2020/05/optare-olympus-specifications
30776281אופטר אולימפוס