דויד, אמח אם תוכל בבקשה לעבור על עריכתי האחרונה, לדעתי היא לפי הכללים הרגילים, אבל נראה לי שבחב"ד (ואצל חסידים בכלל) זה תמיד יותר מסתבך.
שיחה:רבי דובער שניאורי/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
גאון הירדן, אשמח לשמוע את דעתך, דויד לא ענה לי.
לכאורה זה נראה בסדר, אם כי גם אני לא מבין בחב"ד ועל כן תיאורטית יכול להיות שכמה בודדים ממה שהסרת יש חשיבות עם מי התחתנו.
אני דווקה חושב ששלוש מאלו שהיו והוסרו - דווקה כן היו צריכים להיות. הילדים עצמם. החזרתי. אחת מהפ אפילו יש ערך. איך מסירים אותה?? לשתים האחרים יש חשיבות גם אחד צד שהיה מדפיס ואת להשלמת התמונה. היא רק אחת. הדורות הבאים - אני מבין שזה הולך לפי הכללים החדשים אז בסדר שהוסר
אחד כן הייתי מחזיר. "*** בנו של מרדכי דב טברסקי-שניאורסון: רבי חיים משה יהושע טברסקי-שניאורסון מטומשפול. (חתן הרב שמואל ליפסון מבלצי מולדובה ובזיווג שני חתן רבי יוסף מקוידנוב). היגר לארצות הברית בשנת תרפ"ד, בתרפ"ט עבר לקראון הייטס. נפטר בתשי"ט וקבור בסמיכות לאוהל חב"ד לובביץ'.:"
הוא היה אדמו"ר.
לא הבנתי את ההחזרה שלך, מי שיש לו חשיבות - צריך להסביר את החשיבות באזכור שלו - אחרת אין טעם.
מה החשיבות של הרב יעקב כולי סלונים מחברון? ושל אסתר מרים?
חשיבותו של הרב ברוך שמואל היא בכך שנשא את נכדת בעל התניא?
ראשית לא ענית על שכתבתי על האדמור הנל
שנית לבתו אשת יעקב כולי יש ערך. וכבר כתבתי כאן את זה לא ענית מדוע יש להסיר את זה אם יש ערך
ברוך שמואל היה אישיות תורניות היה מאלו שההדירו את ספרי סבו
אסתר מרים משלימה את התמונה.
ומה לגבי שם משפחתו? האם זה לא היה שניאורסון?
לפי הנטען בויקיפדיה שם משפחתו היה שניאורי ולא שניאורסון. כמו כן נטען שם שזה דובער ולא דב בער. אבגד היה מעורב בדיון שם. נשמח לחוו"ד.
עיין כאן:https://smslarav.co.il/question/5a4b394e0f59b30001bfd596
גם הרבה יותר הגיוני שזה "דוב בער", בעוד השם "דוב בער" הוא פשוט שני פעמים "דוב" (בשני שפות) "דובער" זה לא שם (ולא מבטא שום דבר) רק קיצור של השם "דוב בער"
באוצה"ח (הבסיסי) יש 1 מופע של "דוב בער שניאורי", וגם הכותב שם מסתפק אם זה נכון.
ואילו ל"דובער שניאורי" יש 12 מופעים.
די ברור.
באוצר החכמה יש כ-20 מופעים של רבי "דוב בער שניאורסון" - האדמו"ר האמצעי
אז תסביר לי את ההגיון של השם "דובער"...
לא כל שם אמור להיות בעל היגיון. אם זה השם - זה השם.
עד כמה שידוע לי זה לא מוחלט ויש הוכחות לכאן ולכאן. יש אומרים שיש חילוק בין אדמו"ר הרש"ב (שנקרא בער/דב בער) לאדמו"ר האמצעי (שנקרא דובער).
משפחתו היא אכן שניאורי ומשפחת הצ"צ (שמגיע אחריו) היא שניאורסון.
על המצבה שלו רשום "דובער"
פשששש, רבינו אבגד חזר אלינו
הטעות חוזרת על עצמה גם בערך על הצמח צדק.
[מדובר בהערות שמתחת לתבנית 'תקופת חייו של ר' דובער שניאורי על ציר הזמן]
בדקתי בעריכת קוד מקור ואינני יודע לתקן.
אם מישהו יוכל לתקן.
האם כוונתך לכל ההערות או לחלקן. בעריכה ההערות מופיעות במקום בו הם מצוינות כל אחת במקומה ולא כפרק נפרד
זו בדיוק הבעיה, בעריכה לא הצלחתי לראות את ההערות הללו
אין נושאים ישנים יותר