דוב פרח, יש לך אולי קישורים לשני קונטרסים אלו?
תודה
ה'תקנות והדרכות' הודפס רק אחר הסתלקותו, וזה לא סותר את הענין שבסוף ימיו החבורה הפכה לחסידות באופן רשמי
בערך שלו כתוב אחרת, וגם בערך כאן היה כתוב אחרת עד ששינית את זה, יש לך מקור לדברים?
אני באמת רואה שהוא מספר שהחצר באותם שנים כבר נקראה חסידות, אבל אני עדיין מהסס קצת האם זה מקור מספק.
ראיון עם אחד מזקני החסידות בעלון של שומרי אמונים, וע"פ זה לשנות ערכים כזה שינוי דרסטי אני מהסס.
מתייג את מכלולאים פעילים
כלומר אם אביא לך ראיה של איזה חילוני כמו בראון זה יותר מוסמך, למה כי הוא חילוני??
לא כי הוא חילוני אלא כי הוא אובייקטיבי ודו"ק.
ולידיעתך הוא לא גוי ולא חילוני אלא דתי לאומי, ראה בערך בנימין בראון.
תדע לך שהתוכן לו שם ממש לא מדוייק, יש שם דברים שהוא תקע בלי מקורות וממש מופרכים. אתן לך דוגמא קטנה.
למשל זאת ידוע שר' יואל מסאטמר היה מסוכסך עם רבי אהרן ראטה, אבל בטעות הוא השחיל שם את ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש בשעה שהוא היה מעריץ ידוע ובידידות קובעה איתו ש בהונגריה, כאן הוא הפך אותו לשונא. ואין שום מקור על סכוסוך שהיה ביניהם.
להיפך שמעתי באוזניי מה'חוקי חיים' זצ"ל את הכבוד וההערכה שהעניק ה'מנחת אלעזר' שראה בעצמו ואשר אמר לו כי אביו הוא צדיק הדור .
--
כלומר אל תסמוך עליו לגמרי
אני שמח לנהל איתך דו שיח ענייני ומכבד את שיפוטך, אבל תבדוק טוב לפני שאתה מחליט לשנות
אני באמת לא יודע מה לומר ואני מחכה שאי מי מהמכלולאים שתייגתי יופיע ויאמר את דעתו, לבינתיים קראתי ואין עונה.
אגב אני חייב להודות שבראון הוא גאון ובעל ראש פתוח, אהבתי מאד כמה קטעים איך שהוא ניתח את משנתו של מורי ורבי זצ"ל, הוא שם לב לדברים מעניינים בגאונות נפלאה.
אגב אני חייב לציין שתבין מי זה ר' דוב שיש
אביו שהיה מראשי החבריא בארץ הקודש בזמן שעזב רבי אהרן ראטה את הארץ בפעם הראשונה