מאיפה ההמצאה שהפלג מונה 60 אלף איש?
שיחה:הפלג הירושלמי/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
בא וראה כי בבחירות לעיריות בערים בני ברק ירושלים וכו' מנו למעלה מעשרים ושתיים אלף נפש קצת יותר, ואפשר להצביע מגיל 16, הגיל החציוני בציבור החרדי הוא קצת פחות משש עשרה ואפשר להצביע מגיל שבע עשרה בלבד, ככל הנראה בפלג הירושלמי הגיל החציוני הוא קצת פחות מהציבור החרדי הכללי עקב היותם צעירים באופן יחסי, אם כן אנו בערך בחמישים אלף נפש, תוסיף ערים שלא הצביעו אתה מגיע לחמישים וחמש, ומכאן והלאה מותר קצת להוסיף.
עיין במקור המצורף. (אין מה לנסות להתווכח על המספרים, אם יש לך מקור מפורש שעוסק בנושא וכותב מספרים אחרים אתה מוזמן לצרפו, חישובים וסברות אינם רלוונטיים במכלול).
בהמשך הדף ישנו נושא ארוך מאד בעניין, להבא לחפש את השאלה שלך בנושאים הקודמים.
קראתי טוב את הדף בעניין, והתפלאתי שלמרות שדעתם של רוב מוחלט של המשתתפים בדיון היתה שגלעד מלאך מפריז מאוד במספרים, משום מה נשאר המספר הזה, מרגיש לי שיש במכלול נטייה לצד מסוים... וד"ל.
ראה המכלול:יכולת אימות מידע ותפסיקו כבר עם האשמות השווא האלו!
אינני רוצה להיכנס בין ההרים, אבל גם אני עברתי על דף השיחה וגם התרשמתי שכולם לא באמת חושבים שזה המספר האמיתי, ולכן אף שלכאו' לטענת הכל לטובה, כך מתנהלת יכולת אימות המידע במכלול, מכל מקום שמתי לב בדיונים אחרים שיש במכלול ערך למושג "סבירות", ואני חושב שלא סביר לצטט נתון שכל בן אדם שתשאל יגיד לך שהוא נשמע מגוחך.
אם כל בן אדם אומר שזה מגוחך, אז מה אכפת לך שכך כתוב בהמכלול?
יש הסבורים שלמכלול יש בשמיים מעמד של בית דין הגדול, ואם הוחלט שפלוני אינו ראוי לערך, או אלמוני אינו זכאי לתואר זה משפיע על שכרו בעלמא דאתא, וה"ה כאן, אפשר שח"ו הם ינצחו בבחירות, אם המלאכים הממונים על כך יקראו את הערך.
תוכל לציין לדיון ספציפי? אם לא, אין איך לדון בטענתך.
צנעני היקר, בלי קשר למה אנשים חושבים דומני שיש ערך למכלול כבמה, חבל לי שאתה לא מעריך את המכלול.
הגע עצמך: אם כתובים בהמכלול דברים שמעוררים גיחוך אצל כל בן אדם, הרי שלא אמור להיות הערכה להמכלול. לא מבין למה אתה מצטער שאני לא מעריך את המכלול. יהודי צריך להעריך את מה שהקב"ה מעריך. "כִּ֣י אִם־בְּזֹ֞את יִתְהַלֵּ֣ל הַמִּתְהַלֵּ֗ל הַשְׂכֵּל֮ וְיָדֹ֣עַ אוֹתִי֒ כִּ֚י אֲנִ֣י ה' עֹ֥שֶׂה חֶ֛סֶד מִשְׁפָּ֥ט וּצְדָקָ֖ה בָּאָ֑רֶץ כִּֽי־בְאֵ֥לֶּה חָפַ֖צְתִּי נְאֻם ה'"
מסכים עם דבריך, אבל במכלול לא נהוג להכניס שמות קודש. ראה: המכלול:מיזם שמות הקודש
ערכתי, תודה.
אפשר להרחיב על הפילוג בפלג?
בלי מקורות בלתי אפשרי, עם מקורות אולי.
אני מבקש ממי שיש לו מקורות ויודע
ניכר שכותב הפרטים עד עתה אינו משתיך לפלג ואינו יודע פרטים ברורים (מהמקרה הנקודתי בגרודנא הסיק שבחורים המזוהים עם הרצ"פ מסולקים מישיבות שאין זה נכון כלל ואף הרב ונדרולדה שנחשב מהתומכים הגדולים של הרצ"פ משמש כאיש צות בישיבה
אשמח להרחיב על הפילוג כשיתאפשר לי
( ולאפרון - גם מתי כשאחד מביא מקור מכיכר השבת על מקרה מסוים אין זה אומר שהמידע מבוסס ויכול ללמד בד"כ האנשים שיש בידיהם מידע על הנושא אינם חשופים לתקשורת ולמקורות מסוג שניתן להביא)
לא רלוונטי, זה אנציקלופדיה וככזאת מידע ללא ערך לא נחשב בעוד מידע ש"ידוע מידעיה" פחות נחשב, הסיבות ברורוה למרות שללא ספק לפעמים נוצרים עיוותים, אין שיטה יותר טובה.
במה כיכר השבת יותר אמין ממני (אם אפתח אתר חדשות ואכתוב את זה שם יקבלו את הדברים?)
אגב מדוע נמחקה העריכה שלי
אתה יכול לסייג בערך - "יש טוענים", אם זה נראה לך מפוקפק. ככה נהוג פעמים רבות בהמכלול.
ממש לא, בלי מקור.
נהוג נהוג. לא כל דבר זה "לא", רבינו אפרון.
אי הבנה, אתה כנראה התכוונת שאת המידע להביא בשם "יש טוענים" (גם על זה אני לו בטוח, אבל לא זה היה כוונתי), אני הבנתי שהכוונה להביא את ההסתייגות בלי מקור בנוסח של "יש טוענים".
אגב מקבל את הביקורת המרומזת על צורת כתיבה קצת אגרסיבית, אשתדל יותר...
פשוט ביותר,
אתר כיכר השבת מקבלת את הידיעה מהמארגנים,
ואתה לא.
מהמארגנים של מי האם ישיבת גרודנאעדכנו אותם בקשר להעפת הבחורים אנא קרא את הדיאלוג לפני שאתה מגיב
אם תפתח אתר חדשות אמין זה מעולה, עד כמה שידוע לי יעקובזון לדוגמא נחשב מקור לא אמין, אבל בגדול בד"כ אתרי חדשות נחשבים אמינים, אגב לשיטתך אין בעיה למחוק את מה שכתבת כי מי שמחק אמין לא פחות ממך...
בקשר למחיקה של עריכתך, לא מחקתי בעצמי אבל אני יכול להעריך שאולי היא נמחקה בגלל מה שנקרא "מחקר מקורי" דבר שלא מקובל בדר"כ במיוחד בדברים שבאמת נתונים לשיקול דעת אישי.
מי יחליט איזה אתר אמין ואיזה אינו
לרגע לא הכחשתי את המקרה בגרודנא רק באתי להגיד שאינו מלמד על הכלל
לכתוב שהפילוג הביא לסילוק בחורים מישיבות זה או חוסר ידיעה או רצון להכפיש
ושוב אביא את ההוכחה מכך שהרב ונדרולדה משמש כאיש צוות שם
אתה יכול לנסח את זה כ"מקרה, ולא כ"כלל". גם בכיכר השבת - לא כתוב זאת ככלל.
תציין בערך או בהערה - "עם זאת הרב יעקב וונדרוולדה המזוהה עם הרב צבי פרידמן, עדיין משמש כר"מ בישיבה".
תודה רבה
לא כ"כ יעזור לי מכיון שאין לי מקור לא לכך שהרב ונדרולדה משמש שם כר"מ ולא לכך שהוא מזוהה עם הרצ"פ אין לי גישה לשום מקום שיכול להוות כמקור
{{מכלולאים פעילים}} האם יש מקום לכפל המידע בנוגע לכינוס בארנה?
זה מופיע גם בערך הזה וגם ב"בני תורה (מפלגה)"
הסרתי.
לדעתי אין בעיה לא לכאן ולא לכאן.
לפעמים נמצא כפל מידע בערכים קשורים ולפעמים לא. גם מצד הגיון אנציקלופדי, אפשר כך וכך.
אין מקום לדווח על כל אירוע, וגם כינוס ארנה הראשון והחשוב יותר לא מופיע. אולי לערך על המפלגה זה מתאים, כחלק מהתנהלות הפוליטית.
שומע.
התייחסתי לכפל מידע ככלל.
לדעתי, כניסים אינם ראויים לאזכור, אלא אם כן יש שם בשורה. אפילו בשורה כמותית, אך לפי מספר החברים שם וגודל האולם אין בכך בשורה המצדיקה אזכור.
כינוסים מתקיימים כל העת בכל מקום.
אני ממש חולק עליך כינוס שלפניו כולם במתח מה יאמרו בו (לגבי הבחירות הקרובות) שווה אזכור ועוד שהיה בכינוס הזה הרבה אמירות החל מהרבנים המשתתפים המזוהים עם רצ"פ והכמות שהיו בטוחים שיהיה הרבה פחות בגלל הפילוג והאמירה המספרית בכינוס היא חזקה כי אם בבחירות לעירייה הקודמות הם קיבלו 22000 קול תוריד נשים זה מיצוי המספר שלהם ותוסיף את החשש מהמתפלגים ודאי שזה מחייב אזכור לגבי הכפל באמת זה שאלה קשה איפה לדחוף את זה האם בהפלג הירושלמי כציבור שהתכנס בשביל להתאחד או בבני תורה כמפלגה שמתכנסת לקראת הבחירות המוניציפליות הקרובות לדעתי גם משה ויסברג לא ידע להכריע ולכן אין ברירה אלא לכפול את ההודעה
אם תהיה התייחסות למספרי הפלגים בפלג, זה יכול להופיע.
לגבי המספר, אין חשיבות. כי המצביעים גדולים מזה.
היו שם אמירות מפתיעות? נשמח לשמוע - עם מקור.
לגבי הפילוג בפלג של הרב פרידמן בתוך הפלג, קטונתי מלהכריע בחשיבות הדבר. אל תשכח שזה תופס 10 אחוז חשיבות מפלג שהוא 10 אחוז מקסימום מתוך פלג שהוא 10 אחוז מהציבור האשכנזי שהוא חצי מהציבור החרדי שהוא אולי 10 אחוז בארץ, והארץ היא נקודה קטנטנה בגלובוס.
יש לי אישית הרבה כבוד, אבל לא חושב שלאנציקלופדיה גם כן.
אתה לא חושב שזה משפט מעט נחיתי?
לא היו דיבורים מפתיעים אלא היו דברים מפתיעים הרבנים שהשתתפו וכמות האנשים שהיא גדולה כי תוריד מ-22000 חצי של נשים וזה שהפילוג לא הקטין זה משמעותי
בסדר, נו. יש בחורים מתחת ל18.
ושוב, לגבי הפילוג, אם אתה רוצה לפתוח נושא בעניין, יש לזה מקום.
אולי תחפש להשחיל את השורה הבאה איפשהו.
"הפלג בראשות הרב אשר דויטש התכנס באצטדיון ארנה המונה עשרת אלף מקומות, כאשר הרב צבי פרידמן ואנשיו אינם משתתפים. בכינוס השתתפו גם הרב שמואל מרקוביץ' והרב יהושע ארנברג, על אף שהם זוהו בעבר עם הרב צבי פרידמן".
כמובן עם מקור להכול.
ישיבות קטנות במודיעין עילית קיים גם ישיבת היכל משה שמואל בראשות הרב יהודה לובצקי
כמו"כ אני רואה שנכתב ישיבת חדרה הקטנה, המשויכת לישיבת כנסת יצחק בחדרה,
א"כ גם לישיבת אוהל תורה בירושלים וישיבת דרכי שמואל בבית שמש צריך לכתוב המשויכת לישיבת פוניבז'.
ויש לחלק
דרך אגב מהי הישיבה שהזכרת האם יש לה כינוי אחר או שהישיבה היא ישיבה חדשה?
ישיבת אהל תורה ותלמידיה מנסים להתנער כל העת מתדמית 'פוניבז הקטנה'
מדוע מחקת את הגירסא האחרונה?
ואף אם יש לך טענות על הכתוב תעלה אותו לדיון בשיחה ואל תמחוק סתם,
ועכשיו לגופו של עניין כל הדברים שנוספו הם או עובדתיים או מוכחים
ואני צריך למצוא את הזמן להעלות ולהביא את המקורות, אם יש משהו שאתה חולק עליו תעלה את זה פה לדיון
דוד ארן בלי להתייחס לגוש"ע, אין לחזור על עריכה שבוטלה ללא דיון מקדים בדף השיחה.
שחזרתי מכיון שהעריכה מוטה, ולדעתי הדברים אינם נכונים.
הדברים נידונו בדפ"ש מתישים, אין להוסיף דברים כגון אלו ללא מקור.
בקשר לסדר הארגונים, בתוך ים שחזור הגרסאות האחרון לא הצלחתי לראות מי זה ששינה, ולפי הבנתי הגרסא שונתה מחמת מכלולאי אחר.
ובכן, סדר הארגונים או שהוא יהיה לפי סדר חשיבותם או לפי סדר הקמתם, [בפעם הקודמת שיניתי לסדר חשיבות, וכעת שיניתי לסדר הקמתם].
כמו"כ בהקשר לישיבת מעלות התורה, הרב וידר יותר מבוגר מהרב פטרוף ואף מונה לכהן כראש ישיבה מספר חודשים קודם הרב פטרוף [מטבע הדברים אין לזה מקור כתוב, ניתן לאמת זאת, ומ"מ גילו של הרב וידר נחשב לדעתי לסיבה מספקת לקדימתו להרב פטרוף.
אבקש להבין מדוע נמחקה הישיבה החדשה של הרב ארנטרוי במודיעין עילית.
אבקש להבהיר כי המכלול אינו המקום לנקמות אישיות, לא ברור מהיכן המצאת על הרב אברהם יונה שיר שהוא פתח את קו זעקת התורה, אינני מבין בכלל מדוע צריך לכתוב את שם פותח הקו בעוד שהפותח מסתיר זאת [בשונה מקו ההגנה בו ישנו דובר אחד שהוא בעל הקו והוא הפך לסמל, בזעקת התורה ישנם דוברים רבים ואין סיבה לפרסם שמות אנשים הנמצאים בעילום שם, זה לא אנושי! ק"ו לא בהמכלול].
אני הוספתי את החלק של זעקת התורה, הדברים ידועים לציבור ואין צורך במקור עשיתי זאת בשביל להבהיר שיש עוד קוי תקשורת לציבור ולא רק הקו של אנשי מאה שערים והמסתעפים אליהם,
וחלילה לא בשביל לנקום באדם מסוים
באם ידוע לך שהוא חפץ בהסתרת הדברים אפשר למחוק ולהציג את הקו ללא שם המקים והדובר הראשי
א. הכן ידוע לי שהוא ודאי לא הקים את הקו, כמו כן הוא גם לא הדובר הראשי [וכמעט ולא מדבר שם], ולקשור את שם הקו על שמו זה לא הוגן בלשון המעטה.
ב. גם אותו אחד שהקים לא חפץ בפרסומו.
ג. מכיוון שכעת הערך של הפלג הירושלמי נעול לעריכה אבקש ממי שיכול בכל דרך למחוק את שמו בהקשר הנ"ל
מכיון שהמידע הופיע בלי מקור וקמו עליו עוררין, הסרתי.
בנוגע לסדר הארגונים - לא אני ולא אתה הם אלו שאמורים להחליט מי חשוב יותר. וגם בסדר הקמתם יש לך טעות, חסדי שלום הוקם בתשע"ד, בדץ מסורת הוקם בכסלו תשע"ה, בעוד העצור הראשון היה בטבת תשע"ה, וכן איגוד המוסדות הוקם מאוחר יותר. וע"כ אני משחזר שוב את עריכתך.
עליך לדעת כי עריכה שרובה צריכה להתבטל - משחזרים אותה לחלוטין, אם העריכה היתה על הישיבה במו"ע היא לא היתה מבוטלת.
לדעתי אכן ניתן להקדים את הרב וידר.
בנוגע לזעקת התורה - לפני שאתה "מאשים" אותי, שים לב שלא אני הכנסתי את המידע הזה, אני רק ערכתי את המידע בצורה מכלולאית.
חג שמח
זה כמו "נורבגים", "סיקריקים ו"פרנקים".
לא מכבד.
תאלף לחשוב על ניסוח אחר.
זה לא דומה! אבל אין מה לעשות ככה כולם קוראים להם/כם בניגוד ל "נורבגים". "סיקריקים ו"פרנקים" ולכתוב את זה בסוגריים זה לא בעיה [אלא אם כן יש עוד כמוך שנפגעים מזה (לא בצדק!) אבל לא נראה לי שישנם]
בהחלט, זה השם המקובל והנפוץ. הפלג הירושלמי זה של כתבות בטלויזיה...
הגיוני מאוד להוסיף את זה בערך, אנשים הגיוניים לא אמורים להעלב
לא בניסוח עצניקים אבל לדעתי אכן צריך לציין בפתיח את המפלגה
בערך בני תורה כתוב:
" בני תורה (שמה ברשומות: נצח) היא מפלגה חרדית ליטאית, שמנהיגה הרוחני היה הרב שמואל אוירבך, ותומכיה מכונים "הפלג הירושלמי" על שם העיר שבה התגורר, או "עצניקים" על שם האותיות 'עץ' אשר הופיעו על פתקי ההצבעה של המפלגה. "
היה כתוב. מישהו הוסיף את זה לפני כמה ימים, אז מה.
אה לא ראיתי שזה נמחק. (ולא ראיתי גם שהוסיפו נכנסתי לערך וזה מה שהיה)
מה בעצם הבעיה בזה?
א. "המחלוקת מתבטאת גם בשאלה בלקיחת תקציבים מהמדינה לסמינרים, כאשר הסמינרים "אוהל רחל" מתוקצבים, ואילו הסמינר בנשיאות הרב פרידמן אינו מתוקצב. זאת, להבדיל מבתי ספר יסודיים ותלמודי תורה של הפלג הירושלמי, שם ישנו קונצנזוס שלא ליטול תקציבים"
משפט זה אינו נכון כלל. אף במחנה הרב דויטש קיים הסמינר במודיעין עילית לא נוטל תקציבים. השאלה האם לקחת תקציבים לסמינר אהל רחל הוכרעה בעבר על ידי הרב אויערבאך בשעה שהקים את הסמינר, הרב דויטש לא חידש בעניין מאום, [המתכחש שיביא מקור לדיון שהתקיים לאחר פטירת הרב אויערבאך בנושא].
בחיי הרב אויערבאך היו שהחרימוהו על החלטתו זו, אבל זאת הייתה דעתו והדברים ידועים וניתן לבודקם.
[וודאי שסבר שבאם ישנה אפשרות מוטב להיות עצמאי, ולכך הסמינר במו"ע עצמאי]
אם יש בכ"ז מישהו שחידש הוא הרב פרידמן שאסר על הסמינרים לקחת תקציבים.
ב. אבקש למחוק את הפיסקא של הישבות הקטנות, אין טעם באיזכור שמות כלל הישיבות קטנות, [ובפרט שחלק נכבד מהישיבות כלל לא מוזכר -לדוגמא ממו"ע] ניתן לסכם במשפט קצר.
א. לגבי הסמינרים, כל שינוי דרוש מקור נגדי. אם יש לך השגות מסוימות על פרטים מסוימים שלדעתך ראויים למחיקה, אתה יכול לשים תבנית [דרוש מקור] או [דרושה הבהרה]
אתה מתבקש שלא להמשיך עם הדיונים והפלפולים הללו בדפי השיחה, "הדברים ידועים" וכגון דא.
ב. לגבי הישיבות, אתה יכול להוסיף תוכן. אין לגרוע.
(אתה גם יכול להעתיק את התוכן הכפול מהערך בני תורה (מפלגה) שם כל הפסקה על המוסדות עומדת לימחק בכל מקרה, מטעמי כפילות מיותרת.
האם להוסיף את רשימת תלמודי התורה של הפלג? כמו כן את הכוללי אברכים?
אם לא אשמח לקבל הסבר.
לא כל כך חשוב כל המוסדות שיש לפלג.
אפשר לכתוב באופן כללי שיש שכמה תלמודי תורה וכוללים בכמה ערים , אין חשיבות אנציקלופדית לכל ת"ת ות"ת.
למי שמעוניין לדעת מהו הפלג הירושלמי, המידע הזה מספיק
ישר ונאמן מדוע כ"כ מפריע לך הפרטים הללו? למה לא להרחיב?
אני מבין שדברי לא הובנו,
שאלתי, וברצוני להבין את הכותב, מדוע תתי"ם לא וישיבות קטנות כן, במה הם שונים?
לדעתי מספיק במידע כוללני.
אדרבה באם חושבים שכלל המוסדות אמורים להיכתב ניתן לעשות זאת [אבל משום מה בשום קהילה לא יורדים לפרטי הפרטים הללו].
לדעתי, זה אכן מיותר ומספיק מידע כוללני כמו בקהילות אחרות.
הסיבה שהערך הזה מורחב יחסית, היא לדעתי מכיוון (לתחושתי לפחות) שיש אחוז גבוה של עורכי המכלול שהם מאנשי הפלג
שפכי כמים לבך, מדובר בקו שעד לפני כמה ימים היה עליו ערך שאמנם נמחק בהצבעה, אך ישנם כמה בז"ה שסבורים כי ראוי שיהיה עליו ערך בפ"ע. כמו"כ שמש מרפא הציע לכתוב שורותיים בערך הנוכחי, האם אין מקום לכך בתוספת לכתוב על קוי צינתוק? כתבתי מנקודת מבט אובייקטיבית, אשמח לשמוע שיפורים אך סבורני כי ראוי שיכנס לערך.
אפשר למחוק את השורה שעוסקת בקווים באופן כוללני, ולהשאיר את ההגנה כפי שהיה. אולי אפשר לאזכר בשתי מילים גם את במערכה הבלתי פורמלי.
האמת שזה נוגע ב"פיל שבערך" - הפילוג בפלג הירושלמי.
אולי כדאי אחת ולתמיד לאזכר בצורה חדה את הפילוג והצדדים, ולתזכר כל 'קו' במקומו. [ביזארי בהחלט, אך מי שמכיר יודע כי לקווים בפלג זה, יש דומיננטיות חזקה].
כמובן שזה יתן עבודה רבה למנטרים, שיצטרכו לבדוק שהכול עם מקורות, חף מאינטריגות ושאר ירקות.
נראה לי יותר מתאים להכניס את זה בערך על הרב צבי פרידמן
הקו לא מייצג כיום את עמדת הקו המרכזי שבפלג אלא את עמדתו של הרב צבי פרידמן (גם זה לא בטוח)
כמו"כ יש עוד כמה קוים לפלג אין סיבה לכתוב רק קו אחד שלא מייצג כיום את הקו המרכזי של הפלג
מסכים שזה מייצג את הפלג של הגר"צ פרידמן.
אבל מתאים לפרק בערך על הפלג, שם צריך להיות פרק על הפלג שבתוך הפלג.
יכול להיות
אבל נראה לי צריך שיהיה ברור שהקו מייצג את הרב פרידמן ולא את שאר הפלג
כמו"כ גם שאר הקווים צריך שיהיו מאוזכרים באותה מידה של ההגנה
אני סבור שהקו ראוי לאזכור בפני עצמו מחמת מידת פירסומו, אם ישנם קוים נוספים שראוים לאזכור- אדרבה, אך לא נראה לי שצריך משואה של הזכרה באותה מידה כמו שבכינוס בארנה שהכנסת בערך "בני תורה" לא חשבת שצריך להביא כינוס מנגד...
אכן בניסוח שהכנסתי מופיע כי ישנם הטוענים שהוא נוטה לסאטמר וכו', אשמח לתיקוני נוסחאות, אך אני מבין שזה מוסכם שיש לאזכר את הקו.
מוסכם.
"יש טוענים" תשאיר לפורומים, צריך רק לתייג את מי הוא מייצג ושלו' על ישראל.
אם הקו ייצג בעבר את כל הפלג צריך להזכירו במקומו הראוי
ישר ונאמן הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
ההודעה הזו היא הפרה של המכלול:אל תגרמו למהומה כדי להדגיש עמדה.
זאת בהמשך להפרה המתמשכת של כללי העריכה במכלול של ישר ונאמן.
צריך לציין שהוא ייצג בעבר, והיום לא.
אבל רק עם מקורות.
אפשר להוסיף קו שאני פתחתי?
כמובן עם ציון מספר הטלפון בהערה.
מקוה אשמח להסבר, איזה פסול נמצא בעריכתו האחרונה של ישר ונאמן, ולמה מחקת אותה.
2 טענות שנועדו אך ורק להטות את המבט. א על כך שהפלג נהג כפי שנהג בגלל הוראת הרב דויטש. וב הניסוח הלא אנציקלופדי בעליל על "רובם המוחלט" של המוסדות. כמו"כ העריכה סתרה כללים נוספים כמו קישורים חוזרים באותו ערך ואריכות יתר.
אולי כדאי שישר ונאמן יערוך עכשיו בשים לב להערות מקוה.
תוכל לכתוב שמוסדות הפלג פתחו בקורונה. ובמקביל להזכיר את הוראת הרב דויטש - באופן שלא ישתמע שהמוסדות כולם עשו זאת בהוראתו.
לא. מדובר בנסיון להדריך את הקורא למסקנה כלשהיא שאין לה מ מקור.
לכן עליו לנסח ניסוח שלא יוביל למסקנה זאת.
אין לי הצעה כעת.
יציע ישר ונאמן נוסח בדף השיחה, ישמע מה אומרים החברים, וכך יוכל להכניס.
לגבי הפלג בתקופת הקורונה, הדברים גובו במקור, וכך גם בעיתון הפלס, ואדרבה אם יש לך מידע נוסף בעניין תכתוב אותו.
לגבי טענתך על הניסוח שלטעמך אינו אינצקלופדי 'בעליל' וקישורים נוספים; אשמח שתפרט על מנת ששאר המידע שנכתב כן יכנס!
אין מקור בהפלס שההתנהגות היתה בגלל הוראתו של הרב דויטש. אין גם מקור לכך ש"רובם המוחלט" של המוסדות מאוגדים תחתיו.
לגבי הפלס; המכתב שקרה בפומבי לפתוח היה של הרב אשר דויטש
לגבי איגוד המוסדות; הבאתי כמקור את הסיקור מעיתון הפלס שם נכתב את שמות כלל המוסדות המאוגדים תחתיו, ניתן להיתרשם בקלות יתירה כי מדובר ברובם המוחלט.
דומה שכבר הובהר מספר פעמים, שבאנציקלופדיה לא כותבים ע"פ התרשמות.
מצוין!
כך עובדים. משא ומתן - אלו מילות היסוד.