אולי כדאי לשנות את שם הערך ל"בניין וסתירה בכלים בשבת"? מנטרים בברכה ~~~~
שיחה:בניין וסתירה בכלים/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
לדעתי אין צורך
יש הרבה חומר לנושא, וזו סוגיה רצינית ביותר. כעת הערך במצב גרוע, וזקוק לשכתוב רציני. מכלולאים פעילים
אני לא מדבר ספציפית על הערך זה. אבל אני מנצל את ההזדמנות לקרוא לכל המכלולאים שתורמים להמכלול ערכים תורניים, אנא התחילו את העבודה בטיוטה, ובקשו העברה למרחב רק לאחר חוו"ד של עמיתים.
זה לא מכבד את המכלול שיש במרחב ערכים "במצב גרוע", ובשונה ממה שחושבים אולי, זה ממש לא בושה לכתוב בטיוטה, וכך נוהגים המכלולאים הותיקים.
קולמוס, הוספתי תבנית לערך. מקוה שזה בסדר מבחינתך.
בסדר גמור
קולמוס, שים לב שקיים כבר ערך דומה, ובתוכו הפסקה בונה וסותר בכלים.
מכלולאים פעילים, שווה ערך נפרד?
אין ספק.
סביב העניין יש פולמוס רחב וכמה שיטות. יש בנושא חומר רב, והנושא מוזכר בהמון מקומות. כאן כתבתי ממש בתמציתיות. לענ"ד זה יכול להיות ערך ראוי לשמו.
מצוין. מציע לך להרחיב את הערך ובעיקר את הפולמוס, כי כפי שאמרת, כעת הערך מתומצת בקצרה ותו לא.
השם אמור להיות "בנין וסתירה בכלים"
בעד ערך מורחב.
מצטרף לדברי ספרא. בהצלחה רבה, נשמח לעזור.
תודה רבה. ספרא בקשר לשם אתה מוזמן לשנות. ארחיב את הערך בעז"ה.
שים לב לדרישות המקור שהשארתי, יש להביא מקורות מדוייקים.
בסדר גמור. תודה רבה!
יש למישהו רעיון לניסוח יותר טוב לפתיח, במקום להביא את פסק השו"ע שגם ככה לא מקובל על כולם?
מחקתי את מה שכתוב בילקוט יוסף ובספר שמירת שבת כהלכתה, שהם ספרים עדכניים לימינו, מכיוון שהם לא כותבים על הנושא חוץ מאזכרה קטנה בהערה במשפט אחד בלי לפרט, ואין ראיה שהם כשיטה מסוימת. אשמח אם תאירו עיני.
קיצרתי לך קצת את הכיתוב תחת התמונה
יישר כח
כתבת "הכנסת" ידית של עץ בפטיש, כי בגמ' כתוב "עייל" שופתא בקופינא דמרא. אבל בתחביר בעברית זה נראה מוזר למי שלא מכיר את הגמ'. אולי כדאי "מחבר" או "תוקע" ידית של עץ בראש הפטיש (מושג המוכר מדיני רגל ספסל שנשמטה בתה"ד, (שו"ע שיג ח, ורמ"א שח טז) וכו', "גזירה שמא יתקע", ומצד שני זה מובן גם למי שלא מכיר).
צודק. מתקן.
קולמוס, יש עשרות ספרים המסכמים ומבארים את מחלוקת הראשונים, ומה שורש מחלוקתם. זה צריך להופיע בערך.
בנוסף ברוב ספרי ההלכה מובאים פסקי הלכות רבים בנושא - הלכה למעשה, כמו כן יש אופני היתר ואיסור רבים.
יש להביא את הכל.
בעז"ה אני עובד על זה כעת
אשמח אם תכתבו לי שמות של ספרים שראוי לציינם בערך
אין צורך לציין ספרים (צריך רק כמקורות).
יש צורך לציין שיטות, טעמים מרכזיים, הלכות מעשיות.
אין נושאים ישנים יותר