XF-91 ת'נדרספטור
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מאפיינים כלליים | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מטוס יירוט מוצע | ||||||||||||||
ארץ ייצור | ארצות הברית | ||||||||||||||
יצרן | ריפבליק אוויאיישן | ||||||||||||||
טיסת בכורה | 9 במאי 1949 | ||||||||||||||
צוות | 1 | ||||||||||||||
יחידות שיוצרו | 2 אבות-טיפוס | ||||||||||||||
מחיר | 11.6 מיליון דולר לתוכנית הפיתוח כולה[1] | ||||||||||||||
| |||||||||||||||
| |||||||||||||||
| |||||||||||||||
תרשים | |||||||||||||||
רפבליק XF-91 ת'נדרספטור היה מטוס קרב סילוני חד מנועי של חברת רפבליק שפותח בשנות ה-1940 המאוחרות ולא נכנס ליצור עקב כישלונו במכרזים וחוסר העניין בו. במטוס הותקנו 4 מאיצים רקטיים כדי להגדיל את התאוצה והדחף בנסיקה ויירוט. עיצוב המטוס היה מיושן ביום שבו הוא יצא מהמפעל עקב פיתוח מנועי סילון עם ביצועים מתקדמים.
ה-XF-91 היה מטוס הקרב האמריקאי הראשון שעבר את מהירות הקול בטיסה אופקית. בנוסף, המטוס פתר בעיה קשה של אי-יציבות אווירודינמית שהייתה קיימת באותה תקופה, במטוסים עם כנף משוכה בטיסה במהירויות נמוכות ובזווית התקפה גבוהה. אי-היציבות גרמה לתופעה שנקראה "ריקוד החרבות" (sabre dance), שבה המטוס הזדקר או נכנס לסחרור.
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ Marcelle Size Knaack, Page 309 ( Encyclopedia of US Air Force Aircraft and Missile Systems: Volume 1, Post - World War II Fighters, 1945–1973, by Marcelle Size Knaack, Washington, D.C.: Office of Air Force History, 1978. מסת"ב 0-912799-59-5)
31456189XF-91 ת'נדרספטור