Republic XF-91 Thunderceptor |
מאפיינים כלליים |
---|
סוג |
מטוס יירוט מוצע |
---|
ארץ ייצור |
ארצות הברית ארצות הברית |
---|
יצרן |
ריפבליק אוויאיישן |
---|
טיסת בכורה |
9 במאי 1949 |
---|
צוות |
1 |
---|
יחידות שיוצרו |
2 אבות-טיפוס |
---|
מחיר |
11.6 מיליון דולר לתוכנית הפיתוח כולה[1] |
---|
ממדים
אורך |
13.18 מ' 14 מ' בתצורת זנב-פרפר. 14 מ' עם חרטום כיפת מכ"ם. |
---|
גובה |
5.516563 מ' 5 מ' בתצורת זנב-פרפר |
---|
מוטת כנפיים |
9.517 מ' |
---|
שטח כנפיים |
30 מ2 |
---|
משקל ריק |
7,191 ק"ג |
---|
משקל טעון |
8,437 ק"ג |
---|
משקל המראה מרבי |
12,935 ק"ג |
---|
|
ביצועים
מהירות מרבית |
984 מייל/שעה (1,584 קמ"ש) |
---|
טווח טיסה מרבי |
1,885 ק"מ |
---|
סייג רום |
15,000–17,000 מטר |
---|
עומס כנף |
283.8 ק"ג/מ2 |
---|
|
הנעה
1 מנוע ג'נרל אלקטריק J47-GE-7 (מאוחר יותר GE-17) + יחידה אחת של Reaction Motors XLR11-RM-9 | |
תרשים |
---|
|
רפבליק XF-91 ת'נדרספטור היה מטוס קרב סילוני חד מנועי של חברת רפבליק שפותח בשנות ה-1940 המאוחרות ולא נכנס ליצור עקב כישלונו במכרזים וחוסר העניין בו. במטוס הותקנו 4 מאיצים רקטיים כדי להגדיל את התאוצה והדחף בנסיקה ויירוט. עיצוב המטוס היה מיושן ביום שבו הוא יצא מהמפעל עקב פיתוח מנועי סילון עם ביצועים מתקדמים.
ה-XF-91 היה מטוס הקרב האמריקאי הראשון שעבר את מהירות הקול בטיסה אופקית. בנוסף, המטוס פתר בעיה קשה של אי-יציבות אווירודינמית שהייתה קיימת באותה תקופה, במטוסים עם כנף משוכה בטיסה במהירויות נמוכות ובזווית התקפה גבוהה. אי-היציבות גרמה לתופעה שנקראה "ריקוד החרבות" (sabre dance), שבה המטוס הזדקר או נכנס לסחרור.
מטוס XF-91 במרכז המחקר של
NACA
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ Marcelle Size Knaack, Page 309 ( Encyclopedia of US Air Force Aircraft and Missile Systems: Volume 1, Post - World War II Fighters, 1945–1973, by Marcelle Size Knaack, Washington, D.C.: Office of Air Force History, 1978. מסת"ב 0-912799-59-5)
31456189XF-91 ת'נדרספטור