ServiceNow
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: נחוצה קריאה ביקורתית של הערך.
| ||
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: נחוצה קריאה ביקורתית של הערך. |
נתונים כלליים | |
---|---|
שווי שוק | 215.69 מיליארד דולר (21 בנובמבר 2024) |
ServiceNow היא חברה אמריקאית למחשוב ענן, שנוסדה בשנת 2003 על ידי פרד לאדי (Fred Luddy). מטה החברה שוכן בסנטה קלרה, קליפורניה, והיא פרושה על פני יותר מ-70 סניפים בכ-30 מדינות,[1] כולל בישראל.
החברה מפתחת פלטפורמה לאוטומציה ודיגיטציה של תהליכים ארגוניים, כולל יישומי ITSM בענן, עם מודולים שונים של: ניהול אירועים/תקלות (Incident), ניהול בעיות (Problem), ניהול שינויים (Change) ניהול של נכסים (Assets), ניהול רישיונות ועוד. מוצרי החברה נמכרים במודל של תוכנה כשירות (SaaS).
לחברה כ-6,900[2] לקוחות כאשר כ-80% מהחברות ב-Fortune 500 הן לקוחות החברה.[3]
החברה רשומה למסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק, והיא חלק ממדד Russell 1000 ו-S&P 500.
בשנת 2018 המגזין פורבס דירג את החברה כחברה החדשנית ביותר בעולם לשנה זו.[4]
החברה דורגה על-ידי מגזין Fortune במקום השלישי בשנים 2018[5] ו-2019,[6] ובמקום הראשון בשנת 2020[7] בדירוג Future 50 היוקרתי. כמו כן, היא דורגה לאחת מ-100 החברות ששווה לעבוד בהן בשנת 2021 על פי המגזין Fortune ובשנים 2022 ו-2023 על פי המגזין Glassdoor.
גרטנר דירגה את החברה במקום הראשון בנתח שוק לשנת 2022 עבור קטגוריות IT Operations, בדגש על ITSM, ITOM ו-ITAM, כאשר היא דוחקת את מיקרוסופט למקום השני.
המתחרים העיקריים של סרוויס-נאו כספקי יישומי ITSM הם: CA טכנולוגיות, BMC Software, IBM, SalesForce ו-Service Anywhere של HP.
היסטוריה
החברה נוסדה בשנת 2003 בשם Glidesoft על-ידי פרד לאדי, (Fred Luddy), ה-CTO הקודם של החברות Peregrine Systems ו-Remedy Corporation. בשנת 2004 התבססה החברה בקליפורניה כאשר שנה לאחר מכן, ב-2005, השקעה בסך 2.5 מיליון דולר מאת JMI Equity איפשרה לפרד, שהיה עובד יחיד עד אז, להעסיק 5 מפתחים נוספים לצידו. בשנת 2006 שם החברה השתנה ל-Service-Now.com.
בשנת 2007 החברה הפכה לרווחית לראשונה ובשנת 2012 החברה הונפקה בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 1.8 מיליארד דולר.
באוקטובר 2019 החברה הודיעה שהמנכ״ל ג׳ון דונהו יוחלף בסוף השנה על-ידי ביל מקדרמוט, מנכ״ל SAP לשעבר.[דרושה הבהרה]
ServiceNow בישראל
בשנת 2012 נפתח סניף מכירות שמנה כ-5 אנשים ובשנת 2014 פתחה ServiceNow סניף מחקר ופיתוח בפתח תקווה,[8] עם הרכישה של Neebula[9]. כיום האתר הישראלי ומרכז הפיתוח מנוהלים ע״י אדר מרגלית.
הסניף אחראי על פיתוח מגוון מוצרים, הן מוצרי הליבה של החברה וממשקי המובייל שלה, והן בתחום ה-IT Operations ו-AIOps.
ב-2014 רכשה חברת ServiceNow, תמורת 100 מיליון דולר, את חברת Neebula הישראלית, שפיתחה מוצר בשם ServiceWatch הממכן את הגילוי, המיפוי והניטור של שירותי מחשוב ארגוניים המבוססים על טכנולוגיות מידע[10]
ב-2017 רכשה את הסטארט-אפ הישראלי סקיי ג'ירף (SkyGiraffe) שפיתח מוצר המאפשר לעובדים בארגונים גדולים לבצע פעולות במערכות הארגוניות דרך מכשיר הסלולר[11].
בשנת 2019 רכשה את חברת Appsee המאפשרת למפתחי אפליקציות לנטר את פעילות המשתמשים.[12]
כמו כן באותה שנה רכשה, תמורת 70 מיליון דולר, את חברת Loom Systems המספקת פתרון לזיהוי וניטור תקלות במערכות מחשוב מורכבות בזמן אמת באמצעות בינה מלאכותית.[13][14]
מודל עסקי
ServiceNow הינה חברה למחשוב ענן המשווקת גם כ - "Platform of Platforms״ ומתמקדת בפיתוח ושימור פלטפורמות טכנולוגיות מתקדמות לניהול שירותים ותהליכים עסקיים. המודל מאפשר לארגונים להפוך ליצרנים של שירותים דיגיטליים, לנהל את חיי התהליך העסקי שלהם ולשפר את ביצועיהם. פלטפורמת "ServiceNow" מספקת חבילת כלי פיתוח מתקדמים שמאפשרת למפתחים ליצור אפליקציות מותאמות אישית בצורה מהירה ויעילה. היא מתמחה בתחום ניהול השירותים בארגון ומציעה מגוון רחב של יישומים ותכנות יעיל הניתנים להתאמה אישית. בעזרת סביבת התכנות הגרפית של הפלטפורמה, מפתחים יכולים ליצור, להתאים ולשדרג אפליקציות בקלות, מה שמאפשר תפעול והתאמה מדויקת לדרישות הארגון.
הפלטפורמה מאפשרת שימור וניהול מרכז נתונים מרכזי, אשר מכיל את כל המידע העסקי של הארגון, ומספקת יכולות אוטומציה לניהול תהליכים עסקיים, תמיכה טכנית וניהול שירותים למגוון תחומים ותעשיות. כלי האוטומציה של סרוויס-נאו מסייעים לארגונות להפחית את המתין והתקלות בתהליכים העסקיים, להגביר את היעילות ולשפר את שירותי הלקוחות שלהם. הפלטפורמה מצוידת ביכולות ניהול פרויקטים ותיאום תקנות ותהליכים בכלל, וכן ביכולת לנהל את מערכות המידע בארגון על פי דרישות הסטנדרטים המקובלים. בנוסף, הפלטפורמה מציעה יכולת ניתוח נתונים מתקדמת ותצורה גמישה ליצירת דוחות מותאמים אישית. מוצרי החברה נמכרים במודל של תוכנה כשירות (SaaS) והיא מספקת מגוון מוצרים כגון מוצרי ניהול שירותי טכנולוגיות מידע, ניהול תמיכה טכנית, משאבי אנוש ועוד.[15]
רכישות
מועד | חברה נרכשת | תיאור | |
---|---|---|---|
1 | יולי 2013 | Mirror42 | חברה הולנדית שמספקת תוכנה לניתוח ביצועים |
2 | יולי 2014 | Neebula Systems | חברה ישראלית למחשוב ענן, נרכשה תמורת 100 מיליון דולר[10][9] |
3 | פברואר 2015 | Intrei | חברה לניהול סיכונים |
4 | יוני 2016 | Brightpoint Security | |
5 | ינואר 2017 | DxContinuum | רכישת חברת הזנק למערכות לומדות ואוטומציה |
6 | אוקטובר 2017 | Telepathy | מבוססת בסן דייגו. |
7 | אוקטובר 2017 | SkyGiraffe | חברת הזנק ישראלית, שפיתחה מוצר שמאפשר לעובדים בארגונים גדולים לבצע פעולות במערכות הארגוניות דרך מכשיר הסלולר. SkyGiraffe היווה את הבסיס לפלטפורמה הסלולרית של ServiceNow אשר הופצה במרץ 2019.[16][11] |
8 | אפריל 2018 | VendorHawk | |
9 | מאי 2018 | Parlo | מתחום הבינה המלאכותית |
10 | אוקטובר 2018 | FriendlyData | חברה טכנולוגית לניתוח נתונים |
11 | מאי 2019 | Appsee | חברה לניתוח נתונים המאפשרת למפתחי אפליקציות לנטר פעילות משתמשים[17] |
12 | נובמבר 2019 | Fairchild Resiliency Systems | עוסקת בניהול סיכונים |
13 | ינואר 2020 | Loom Systems | חברה ישראלית המספקת פתרון לזיהוי וניטור תקלות במערכות מחשוב מורכבות בזמן אמת באמצעות בינה מלאכותית, בתמורה ל-70 מיליון דולר[14][13] |
14 | ינואר 2020 | Passage AI | מתמחה בפיתוח של צ׳טבוט |
15 | יוני 2020 | Sweagle | חברה בלגית |
16 | נובמבר 2020 | Element AI | |
17 | מרץ 2021 | Intellibot | |
18 | מאי 2021 | Lightstep | |
19 | אוגוסט 2021 | Mapwize | |
20 | אוגוסט 2021 | Swarm64 | |
21 | אוקטובר 2021 | Gekkobrain | |
22 | יוני 2022 | Hitch | |
23 | אוקטובר 2022 | Era Software |
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של ServiceNow
- ServiceNow, ברשת החברתית פייסבוק
- ServiceNow, ברשת החברתית אקס (טוויטר)
- ServiceNow, ברשת החברתית אינסטגרם
- מידע עסקי על חברת ServiceNow באתרים Yahoo! Finance • MarketWatch • CNN Money • Bloomberg Business (באנגלית)
- ServiceNow, בגוגל פיננסים
- גבריאלה דוידוביץ'-ויסברג ואסא ששון, "לא רק בישראל, בכל העולם לא מכירים אותנו": החברה ששווה 42.2 מיליארד דולר, באתר TheMarker, 15 במרץ 2019
הערות שוליים
- ^ Locations, ServiceNow
- ^ ServiceNow, Customers, ServiceNow
- ^ ""לא רק בישראל, בכל העולם לא מכירים אותנו": החברה ששווה 42.2 מיליארד דולר". TheMarker. נבדק ב-2023-05-23.
- ^ The World's Most Innovative Companies 2018, Forbes (באנגלית)
- ^ Future 50, Fortune (באנגלית)
- ^ Future 50, Fortune (באנגלית)
- ^ Future 50, Fortune (באנגלית)
- ^ Service Now מקימה סניף בישראל, באתר אנשים ומחשבים
- ^ 9.0 9.1 יניב אביטל, Neebula הישראלית נמכרה ל-ServiceNow תמורת 100 מיליון דולר [אקזיט], באתר גיקטיים, 2014-07-10
- ^ 10.0 10.1 "חברת ServiceNow רוכשת את חברת Neebula הישראלית תמורת 100 מיליון דולר | New-Tech OnLine". New-Tech OnLine. 2014-07-09. נבדק ב-2018-07-02.
- ^ 11.0 11.1 ServiceNow קונה את SkyGiraffe הישראלית בכ-50 מיליון דולר, באתר כלכליסט - www.calcalist.co.il, 2017-10-25
- ^ הגר רבט, חברת Appsee נרכשה בידי ServiceNow, באתר כלכליסט - www.calcalist.co.il, 2019-05-13
- ^ 13.0 13.1 הילה חיימוביץ׳, חברת ServiceNow רוכשת את Loom Systems הישראלית, באתר גיקטיים, 2020-01-22
- ^ 14.0 14.1 חברת הענן האמריקאית ServiceNow רוכשת את Loom הישראלית ב-70 מיליון דולר, באתר כלכליסט - www.calcalist.co.il, 2020-01-22
- ^ What Is ServiceNow and What Does It Do?, IT Operations (באנגלית)
- ^ הילה חיימוביץ׳, אקזיט: SkyGiraffe הישראלית נרכשת על ידי ServiceNow, באתר גיקטיים, 2017-10-26
- ^ חברת Appsee נרכשה בידי ServiceNow, באתר כלכליסט - www.calcalist.co.il, 2019-05-13
36712070ServiceNow