Schlörwagen
Schlörwagen | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | Karl Schlör עבור "קראוס-מפי" ("Krauss-Maffei" (אנ')) |
שנות ייצור | 1939 |
הרכבה | גרמניה |
סיווג | מכונית משפחתית |
אורך | 4,328 מ"מ |
רוחב | 2,100 מ"מ |
גובה | 1,275 מ"מ |
בסיס גלגלים | 2,600 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | 1.7 ליטר המפיק 38 כ"ס ב-3,500 סל"ד |
הילוכים | תמסורת ידנית |
מהירות מרבית | 135 קמ"ש |
קשר | "Mercedes-Benz 170 H" מתוצרת מרצדס |
מעצב | Karl Schlör |
Schlörwagen היא אב טיפוס של מכונית משפחתית אשר תוכננה בשנת 1939 על ידי המהנדס הגרמני Karl Schlör עבור חברת "Krauss-Maffei" (אנ')[1]
היסטורית דגם ה-Schlörwagen
דגם המכונית נחשף לציבור בתערוכת המכוניות בברלין בשנת 1939 ("Berlin Motor Show" (אנ')), הפרויקט נדחה עד תום מלחמת העולם השנייה, אבל לא הגיע מעולם לייצור המוני[2]
שלדת דגם ה-"Schlörwagen" נבנתה על פי דגם "Mercedes-Benz 170 H", אך משקלו של ה-"Schlörwagen" עמד על יותר מ-250 ק"ג ממשקל דגם ה- "Mercedes-Benz 170 H".
מבנה המכונית הייעודית התבסס על צורת כנפי מטוס והוא תוכנן לצריכת דלק מינימלית, עם שבעה מושבים, והמכונית אמורה הייתה לשמש גם כרכב משפחתי מרווח[3]
ניסוי מנהרת רוח לדגם ה-"Schlörwagen" בוצע בעיר גטינגן, בגרמניה.
מבנה האווירודינמי המיוחד של הדגם, אשר הביא לתוצאה של מקדם גרר 0.113, בדיקות עוקבות של המודל הממונע הראו מקדם גרר גבוה מעט יותר אך עדיין מרשים של 0.186, נתון נדיר בעולם הרכב, גם בתחילת המאה ה-21.
דגם ה"Schlörwagen" היה דומה (בחלקו) בצורתו החיצונית לדגם ה-Dymaxion Car שנבנה בארצות הברית בשנת 1933.
"Krauss-Maffei" - יצרן הדגם
קראוס-מאפי הוקמה בשנת 1931 ממיזוג בין שתי חברות מהעיר מינכן: (Maffei (אנ')), שנוסדה בשנת 1838, לבין קראוס ושות' ("Georg Krauß" (אנ'))(נוסדה בשנת 1860).
שני החברות השתייכו ליצרנים הגרמניים המובילים של קטרים מסוגים שונים. Maffei גם בנה רכב אחר מופעל קיטור, ולאחר מכן, יוצרו כלי רכב עם מנועי בעירה, כולל קטרים, טרוליבוס, ואוטובוסים עד שנת 1950.
Schlörwagen
- מנוע אחורי
- גוף מאלומיניום (נבנה על ידי "Ludewig Brothers" מהעיר אסן)
- 2 דלתות (במרכז הדגם בלבד)
- 3 חלונות צד
- מקדם גרר - 0.113 (בדיקות עוקבות של המודל הממונע הראו מקדם גרור גבוה מעט אך עדיין מרשים של 0.186)
- לוח מחוונים ומערכת ההיגוי - ממוקמים במרכז הדשבורד
- מושבים: 3 שורות בטור (7 נוסעים)
תמונות
-
דגם "Schlörwagen"
-
דגם "Schlörwagen"
-
דגם "Schlörwagen" - מבט לתא הנהג
-
דגם "Schlörwagen" עם מדחף מטוס רוסי המפיק 130 כ"ס (שנת 1942)
-
מפתח דגם ה"Schlörwagen" קרל שלר (Karl Schlör)
-
שרטוט דגם "Schlörwagen"
-
דגם "Schlörwagen" במנהרת רוח (ניסוי הבוחן את מקדם הגרר של הדגם)
ראו גם
לקריאה נוספת
קישורים חיצוניים
- Schlörwagen, סרטון באתר יוטיוב
הערות שוליים
- ^ דגם "Schlörwagen" dieselpunks.org/profiles/blogs/lord-k-s-garage-113-the-schl-rwagen
- ^ דגם "Schlörwagen" nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum/forum_entry
- ^ דגם "Schlörwagen" fr.de/wissen/schloerwagen-windschnittigstes-auto-verschollen
- ^ דגם "Schlörwagen" ingenieur.de/technik/fachbereiche/fahrzeugbau/der-legendaere-schloerwagen-75-jahre
25164643Schlörwagen