SM U-1 (גרמניה)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Crystal Clear app help index.svg
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

SM U-1
SM U-1 בים
SM U-1 בים
ציוני דרך עיקריים
הוזמנה 3 בדצמבר 1904
תחילת הבנייה אוקטובר 1905
הושקה 4 באוגוסט 1906
תקופת הפעילות 14 בדצמבר 190619 בפברואר 1919 (12 שנים)
נתונים כלליים
אורך 42.39 מטר
רוחב 3.75 מטר
שוקע 3.17 מטר
מהירות 10.8 קשרים בציפה, 8.7 קשרים בצלילה
עומק צלילה 30 מטר
גודל הצוות 2 קצינים
10 מלחים
טווח שיוט 2,800 ק"מ בציפה, 93 ק"מ בצלילה
חימוש צינור טורפדו בקוטר 45 ס"מ עם 3 טורפדו

SM U-1, הידועה באנגלית גם כצוללת הגרמנית Type U 1, הייתה הסדרה הראשונה בסדרת הצוללות המיוצרות עבור הצי הקיסרי הגרמני של הקיסרות הגרמנית. רק צוללת אחת נבנתה מהסדרה. ה-U-1 נבנה על ידי Germaniawerft בקיל ונכנסה לשירות ב-14 בדצמבר 1906. כשהחלה מלחמת העולם הראשונה ב-1914, ה-U-1 נחשבה מיושנת והייתה בשימוש רק לאימונים עד 19 בפברואר 1919, אז נפגעה על ידי כלי שיט אחר במהלך תרגיל.

תכנון

U1-Gesamtansicht vom Heck her.JPG

ה-SM U-1 הייתה צוללת מסוג קארפ שעוצבה מחדש על ידי המהנדס יליד אוסטריה ריימונדו לורנצו דה אקוויליי מונטיוסטין (גר') עובד בחברת בניית הספינות הגרמנית פרידריך קרופ Germaniawerft. השיפורים העיקריים בהשוואה לסדרת קארפ שיוצאה כללו מכלי פיצוי במקום משקל נע, סיפון קדמי שעוצב מחדש לשיפור יכולת ההפלגה לים, קוטר גדול יותר ב-10 סנטימטרים (3.9 אינץ') וגוף לחץ מחוזק אשר מנע דליפת שמן מהמיכלים החיצוניים, סידור מחדש של הציוד הפנימי ושדרית נטל כבדה יותר.

בקרות מרכזיות של U-1

הצי הקיסרי הגרמני נמנע משימוש בבנזין בגלל הסיכון הנתפס לשריפות ופיצוצים שגרמו לתאונות רבות בצוללות מוקדמות, ובמקום מנועי הבנזין שהניעו את הצוללות קארפ, קיבלה U-1 מנועי נפט בטוחים הרבה יותר של קרטינג. בעוד שבדרך כלל מנועי נפט הופעלו באמצעות בנזין, מנועי U-1 נמנעו אפילו מכך ובמקום זאת השתמשו באוויר מחומם על ידי חשמל.

לא ניתן היה להפוך את מנועי ה-Körting לאחור וגם נאלצו לפעול במהירות מלאה, מכיוון שלא ניתן היה לשנות את הסל"ד שלהם במידה מועילה, וכתוצאה מכך הותקנו על U-1 מדחפים מתכווננים כדי לאפשר לשלוט במהירות שלה. מדחפים אלו ננטשו בתכנונים מאוחרים יותר בשל יעילותם הירודה, במקום זאת נעשה שימוש בהנעת נפט-חשמלית לפני שהנעת דיזל הותקנה לבסוף בסדרת U-19 בשנים 19121913.

היסטוריה

הבנייה של U-1 החלה בסתיו 1904. הצוללת החלה את ניסויה באוגוסט 1906, שנה מאוחר יותר מהמתוכנן המקורי. העלות הכוללת הסתכמה ב-1,905,000 מארק (שווה ערך ל-11,620,000 אירו ב-2016). לאחר שסבלה מנזק מהתנגשות בזמן אימון ב-1919, U-1 נמכרה לקרן Germaniawerft במוזיאון הגרמני במינכן שם שוחזרה וניתן לצפות בה בתצוגה. חלק גדול מהגוף הימני הוסר כדי לאפשר למבקרים לראות את פנים הצוללת.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא SM U-1 בוויקישיתוף
T-34 76 Westerplatte p d.jpg ערך זה הוא קצרמר בנושא צבא. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0