MBER
נתונים כלליים | |
---|---|
מייסדים |
משה רוזנפלד, ד"ר שמעון מזרחי |
תקופת הפעילות | ינואר 2016 – הווה (כ־8 שנים ו־46 שבועות) |
משרד ראשי | ירושלים |
מוצרים עיקריים | מדרוג (רייטינג) |
MBER היא חברה העוסקת במדידת רייטינג וחשיפה לתכנים במדיה באמצעות אפליקציית מובייל המביאה נתוני צפייה און-ליין מהרדיו, הטלוויזיה והדיגיטל.
סקירה
החברה מספקת שירותי מדידת רייטינג על בסיס מידע הנאסף דרך אפליקציה ייעודית שזמינה עבור מערכת ההפעלה אנדרואיד. האפליקציה מאפשרת לטלפונים חכמים ליהפך למכשיר המודד את צריכת המדיה של בעליו ובכך לאפשר מדידה אמינה ורחבת היקף.[1]
האפליקציה המותקנת אצל משתמשים פרטיים מזהה אם בסביבתה פתוח ערוץ מסוים ובכל פרק זמן הנקבע מראש היא לוקחת דגימה מהקולות בסביבה תוך עיוות הקול לטובת שמירה על פרטיות המשתמש. האלגוריתם של מערכות MBER (המוגן על ידי פטנט) משווה בין גלי הקול שנאספו באפליקציה המותקנת אצל המשתמש לבין תכנים שהחברה "מושכת" מערוצי השידור בפלטפורמות השונות ובכך קובעת לאיזה ערוץ מדיה האזין בעל המכשיר באותו רגע.[2]
את הנתונים אוספת החברה ומנגישה באמצעות דשבורדים המתאימים לצרכים השונים של לקוחות דוגמת BBC גופי תקשורת וגופי מדרג בארץ ובעולם.[3]
בפברואר 2020 פרסמה מועצת הכבלים והלוויין שתחל לעבוד עם החברה בשיתוף עם קבוצת גיאוקרטוגרפיה על מנת לסייע למועצה, המפקחת על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית הוט ויס, לאסוף מידע על מאפייני ושיעורי הצפייה בערוצים השונים ובתכנים המוצעים ב-VOD.[4]
על החברה
את הרעיון לשינוי שיטת המדידה הנהוגה מאז 1998 הגה היזם משה רוזנפלד בשנת 2016 ואת החברה הקים יחד עם ד"ר שמעון מזרחי מהמרכז האקדמי לב.[5] מנכ"ל החברה מאז הקמתה הוא שי מימון, בנה של השופטת נילי מימון ונכדו של ד"ר זרח ורהפטיג.
משרדי החברה יושבים בירושלים.
קישורים חיצוניים
- MBER, ברשת החברתית פייסבוק
- אפליקציית MBER בחנות האפליקציות של גוגל.
- MBER באתר Startup Nation Central
- אלו הטכנולוגיות החדשות שמאפשרות מדידת רייטינג בעידן הצפייה והאזנה במגוון רחב של פלטפורמות דיגיטליות, גלובס, 23 בינואר 2022.
הערות שוליים
- ^ אריאל שנבל, על חודו של קול: האפליקציה שמאיימת לשנות את עולם התקשורת, בעיתון מקור ראשון, 28 בינואר 2018
- ^ נתי טוקר, הסטארט-אפ שמתכנן מהפכה ברייטינג - והפנטזיה על ווייז, באתר TheMarker, 27 באוקטובר 2017
- ^ דוד ורטהיים, האם ימי הפיפל מיטר בסופם? סטארט אפ חדש מתיימר לשנות את שיטת הרייטינג, באתר וואלה!, 16 ביולי 2017
- ^ אייס, לא רק בערוצים המסחריים: בקרוב רייטינג גם ב-HOT וב-yes, באתר אייס, 27 בפברואר 2020
- ^ ד"ר שמעון מזרחי באתר המרכז האקדמי לב
33289685MBER