גאלופ (חברה)
נתונים כלליים | |
---|---|
סוג | חברה פרטית[1] |
מייסדים | ג'ורג' גאלופ |
תקופת הפעילות | 1935–הווה (כ־89 שנים) |
ענפי תעשייה | ייעוץ אסטרטגי |
gallup |
חברת גאלופ בע"מ (באנגלית: Gallup, Inc.) היא חברת אנליטיקה וייעוץ אמריקאית הממוקמת בוושינגטון די. סי., אשר מוכרת לציבור בעיקר בזכות סקרי דעת הקהל שלה הנערכים ברחבי העולם. החברה הוקמה על ידי ג'ורג' גאלופ בשנת 1935. משנות ה-80 החלה החברה להתמקד באנליטיקה ובייעוץ אסטרטגי לארגונים ברחבי העולם.[2] החברה מציעה גם ייעוץ חינוכי, ספרי עסקים וניהול, עריכת סקרים ועוד.
סקרי גאלופ
סקרים בארצות הברית
חטיבת Gallup Poll מבצעת באופן יומיומי סקרי דעת קהל בארצות הברית. תוצאות הסקרים, ניתוחים שלהם וסרטונים המבוססים עליהם מפורסמים מדי יום כחדשות מבוססות נתונים. החטיבה מודדת ועוקבת אחר עמדות הציבור בנוגע לנושאים פוליטיים, חברתיים וכלכליים, לרבות נושאים רגישים או שנויים במחלוקת. עריכת סקרים מביאה לחברה הפסדים כספיים של כ-10 מיליון דולר בשנה, אך מעניקה לה את החשיפה של מותג מפורסם, המסייע בקידום שאר עסקיה.[2]
הסקרים מבוססים על 1,000 ראיונות טלפוניים בכל יום, 350 ימים בשנה, מתוכם 70% בטלפונים סלולריים ו-30% בטלפון קווי. לשם כך נדגמים מספרי טלפון באקראי, עם שיחות חוזרות עבור מספרים שלא נענו. כל הראיונות נעשים עם מראיין אנושי, עם אפשרות לשפה הספרדית לדוברי השפה. על מנת לתקן דגימות לא פרופורציונליות (למשל, דגימת יתר של צעירים), מקצה גאלופ משקל שונה למשיבים שונים.[3][4]
סקר גאלופ העולמי
בשנת 2005 החלה גאלופ בפרויקט "Gallup World Poll", הסוקר באופן רציף אזרחים במעל 150 מדינות ואזורים, המייצגים יחדיו יותר מ-98% מהאוכלוסייה הבוגרת בעולם. הסקר מורכב מיותר ממאה שאלות גלובליות וכן שאלות ספציפיות לאזורים נפרדים. הוא כולל את הנושאים הגלובליים הבאים: חוק וסדר, מזון ומקלט, מוסדות ותשתיות, משרות טובות, רווחה ובריחת מוחות.[5]
לצורך הסקר מראיינת גאלופ כ-1,000 תושבים בכל מדינה. אוכלוסיית היעד היא כלל האזרחים בגילאי 15 ומעלה שאינם מייצגים את המדינה או את מוסדותיה. גאלופ מתשאלת את כל המשיבים בשפתם. במדינות בהן לפחות 80% מהאוכלוסייה זמינה באמצעות טלפון משתמשת החברה בסקרים טלפוניים, ואחרת – בראיונות פנים אל פנים.[5][6]
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של גאלופ (באנגלית)
- Gallup News, מדור חדשות המבוסס על ממצאי החברה (באנגלית)
הערות שוליים
- ^ Spiro, Leah Nathans (21 ביולי 2003). "Media; Gallup, the Pollster, Wants to Be Known for Its Consulting". The New York Times. נבדק ב-24 באפריל 2018.
{{cite news}}
: (עזרה) - ^ 2.0 2.1 Boudway, Ira (2012-11-08). "Right or Wrong, Gallup Always Wins". Bloomberg Businessweek. נבדק ב-2013-09-29.
- ^ Methodology Center, Gallup.com
- ^ Gallup Daily Tracking Methodology, Gallup.com
- ^ 5.0 5.1 "How does Gallup's global polling work?". Gallup.com. נבדק ב-2013-09-29.
- ^ Louis Harris, Pollster at Forefront of American Trends, Dies at 95, הניו יורק טיימס, 19 בדצמבר 2016
29728837גאלופ (חברה)