DirecTV
נתונים כלליים | |
---|---|
סוג | חברה פרטית |
תקופת הפעילות | 1994–הווה (כ־30 שנה) |
חברת אם | AT&T |
משרד ראשי | אל סגונדו, קליפורניה, ארצות הברית |
ענפי תעשייה | טלוויזיה בלוויין |
מוצרים עיקריים | טלוויזיה רב-ערוצית, וידאו על פי דרישה |
https://www.directv.com |
שנה | כמות מנויים |
---|---|
1994 | 320,000 |
1995 | 1,200,000 |
1996 | 2,300,000 |
1997 | 3,301,000 |
1998 | 4,458,000 |
1999 | 6,679,000 |
2000 | 9,554,000 |
2001 | 10,218,000 |
2002 | 11,181,000 |
2003 | 12,290,000 |
2004 | 13,000,000 |
2005 | 15,000,000 |
2006 | 15,950,000 |
2007 | 16,830,000 |
2008 | 17,620,000 |
2009 | 18,081,000 |
2010 | 19,200,000 |
2012 | 19,900,000 |
DirecTV, רשמית DirecTV Group Inc היא החברה הגדולה ביותר בארצות הברית, המספקת שירותי טלוויזיה רב-ערוצית באמצעות לוויין, עם 21 מיליון מנויים בצפון אמריקה, אמריקה הלטינית והקאריביים (נכון לרבע הראשון של שנת 2017), עם הכנסות של 12 מיליארד דולרים. צי הלוויינים של החברה כולל 13 לוויינים, המבטיחים כיסוי לכל צפון אמריקה.
מטה החברה ממוקם בעיר אל סגונדו, שבקליפורניה.
היסטוריה
החברה הוקמה לראשונה כחלק מחברת United States Satellite Broadcasting Company, Inc. שהייתה בבעלות איל התקשורת סטנלי הובארד, שנכנס לשותפות עסקית עם הווארד יוז.
השירות הושק ב-17 ביוני 1994 ועד 1999 החברה התרחבה בעקבות רכישות שביצעה והפכה לדומיננטית ביותר בשוק הטלוויזיה הלוויינית בצפון אמריקה. מאז יולי 2015 החברה נמצאת בבעלות AT&T שרכשה אותה תמורת 67.1 מיליארד דולרים, באישור ועדת התקשורת הפדרלית ומחלקת המשפטים של ארצות הברית.
ב-2004 החברה נכנסה לשוק המקסיקני, לאחר שרכשה 41% ממניות חברת הטלוויזיה SKY México.. ב-2010, נכנסה גם לשוק הברזילאי לאחר שרכשה 93% ממניות חברת Sky Brasil.
ב-2007 החברה השיק תוכנית שכוללת 100 ערוצים באיכות HD. ב-2003 החברה נרכשה על ידי News Corporation (שבבעלות רופרט מרדוק) שרכשה 34% ממניות החברה. בדצמבר 2006 החברה הגדילה את אחזקותיה לכדי 38.5% שהבטיחו את הגדלת ההשפעה של משפחת מרדוק על שוק התקשורת האמריקאי. עסקת הרכישה נאמדה ב-11 מיליארד דולרים.
במאי 2014 חברת AT&T הודיעה על רצונה לרכוש את DirecTV. העסקה הוערכה בשווי של 48.5 מיליארד דולר, אך גדלה לכדי 67.1 מיליארד דולר, כולל כיסוי חובות. העסקה נועדה להגדיל את קהל הלקוחות של חברת AT&T וכניסתה לשוק הטלוויזיה. העסקה גם אפשרה לחברה לפרוץ לשוק באמריקה הלטינית, בה ל-DirecTV יותר מ-18 מיליון מנויים. העסקה אושרה רשמית על ידי הרשויות ביולי 2015
בנובמבר 2014 DirecTV הפכה לספקית הטלוויזיה הראשונה שהציעה תוכן באיכות 4K. ב-2016 החלה בשידורים חיים באיכות זו.
באוקטובר 2016 AT&T ניהלה מגעים לרכישת תאגיד Time Warner על מנת להגדיל את אחזקותיה בתחום המדיה והתקשורת, בעסקה שהוערכה בסכום של 80 מיליארד דולרים והושלמה ביוני 2018 ולמעשה הכניסה תחת מטריה אחת את אולפני האחים ורנר, שירות הטלוויזיה HBO ושירות הטלוויזיה בלוויין DirecTV.
בעקבות רכישת Time Warner, AT&T שוקלת למכור את אחזקותיה של DirecTV באמריקה הלטינית בעסקה שמוערכת ב-8 מיליארד דולר, אם כי החברה תמשיך להחזיק בחברת Sky Mexico.
בנובמבר 2016 החברה השיקה שירות סטרימינג אינטרנטי בשם DirecTV Now.
גלריה
-
מסמלי החברה
-
מטה החברה
-
רכב שירות של החברה במישיגן
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של DirecTV
- DirectTV באתר AT&T
- DirecTV, ברשת החברתית פייסבוק
- DirecTV, ברשת החברתית אקס (טוויטר)
- סרטונים בערוץ של DirecTV, באתר יוטיוב
26433998DirecTV