Commercial skipping
Commercial skipping היא תכונה מתקדמת אשר קיימת כיום בחלק ממכשירי ה-PVR אשר מאפשרת דילוג אוטומטי מעל מקבצי פרסומות בתכנים מוקלטים. תכונה זו נמצאת במחלוקת לאורך העשור האחרון כאשר רשתות הטלוויזיה הגדולות ואולפני הסרטים טענו שהיא פוגעת בזכויות היוצרים שלהם ומשום כך יש לאסור את השימוש בה.
היסטוריה
מכשיר ה-PVR הראשון בו הייתה קיימת תכונה מובנית של "Commercial skipping" היה מכשיר ה-PVR של ReplayTV מדגם "4000 Series" ו-"5000 Series". בשנת 2002 חמישה בעלי מכשירי PVR של ReplayTV הגישו תביעה יצוגית נגד רשתות הטלוויזיה ואולפני הסרטים, בדרישה שיש להגן על זכויות הצרכנים להקליט תוכניות טלוויזיה ולאפשר לצרכנים לדלג מעל הפרסומות בטענה שהאפשרות לדלג מעל פרסומות מסייעת להורים למנוע מכך שילדיהם יחשפו לתרבות הצריכה יתר על המידה. אף על פי כן, במהלך 2003 חברת ReplayTV פשטה את רגל בעקבות המאבק המשפטי אותו ניהלה אשר התמקד ביכולת המובנית של המכשירים שלהם לדלג על פרסומות.
נכון להיום, תוכנת המחשב Windows Media Center, אחת מתוכנות ה-PVR הפופולריות ביותר כיום, בעלת היכולת לדלג על מקבצי פרסומות לאחר התקנת תוכנת צד שלישי בשם "DVRMSToolbox" (אשר איננה נתמכת על ידי מיקרוסופט).
עתיד הפרסומות בטלוויזיה
עם כניסת מכשירי PVR לשוק אשר מאפשרים הקלטה של תוכניות טלוויזיה על גבי כונן קשיח, כגון Tivo, צופים רבים מסוגלים כיום להעביר את מקבצי הפרסומות באופן ידני או לדלג מעליהם באופן אוטומטי במידה והתוכניות הוקלטו. רבים מעריכים כיום כי בעתיד מקבצי הפרסומות בטלוויזיה יעלמו לחלוטין ויוחלפו בפרסומות אשר יופיעו בתוכניות הטלוויזיה עצמם במקום. לדוגמה, תוכניות רבות כיום מפרסמות חברות שונות באמצעות שימוש במוצרים של החברות הללו במהלך התוכניות. כמו כן מספר אירועי ספורט שונים בארצות הברית כיום נקראים על שם נותני החסות.
סוג נוסף של פרסומת בה נעשה שימוש באופן תדיר יותר כיום, הוא השימוש במודעות אשר מופיעות לאורך התוכניות בתחתית המסך ומסתירות למעשה חלק מהמסך. לרוב המודעות הללו תופסות רק 5-10% מהמסך, אבל לעיתים רבות הם יכולים לתפוס גם עד 25% מהמסך. חלק מהמודעות הללו מלוות לעיתים רבות גם ברעשים או באנימציה אשר גורמת להם לנוע על גבי המסך.