אמריקה און ליין

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף America Online)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

אמריקה און ליין
AOL logo.svg
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית (NYSE:‏ AOL)
תקופת הפעילות 1983–הווה (כ־41 שנים)
מיקום המטה ניו יורק, ארצות הברית
מוצרים עיקריים שירותי קישוריות לאינטרנט
הכנסות 2.43 מיליארד דולר (6/2014)
רווח 613.7 מיליון דולר (6/2014)
אנשי מפתח טים ארמסטרונג, מנכ"ל
עובדים 5,100 (10/2014)
 
www.AOL.com

אמריקה און לייןאנגלית: America Online, מוכרת בעיקר בקיצור: AOL) היא חברת תקשורת אמריקנית המשמשת כספקית אינטרנט, תוכנות ושירותי תקשורת ואינטרנט ברחבי העולם. אמריקה און ליין הייתה אחת החברות הראשונות בעולם אשר הציעה גישה לאינטרנט לציבור הרחב.

אמריקה און ליין ידועה בעיקר בשל חבילת התוכנה המקוונת שלה, אשר איפשרה ללקוחותיה ברחבי העולם לקבל גישה לקהילה המקוונת שלה. בשיא ההצלחה של החברה היו לה מעל ל-30 מיליון לקוחות ברחבי העולם אשר רובם גלשו באינטרנט באמצעות חבילת התוכנה.

מהיווסדה ועד לשנת 2007 היה ממוקם מטה החברה בצפון וירג'יניה. כיום ממוקם מטה החברה בניו יורק.

במאי 2015 הודיעה החברה על רכישתה על ידי ורייזון תקשורת. שווי העסקה מוערך בכ-4.4 מיליארד דולר.[1]

היסטוריה

החברה נוסדה בשנת 1983 בשם "Quantum Computer Services". במהלך שנות השמונים, טרם הפכה החברה לספקית שירותי אינטרנט, הציעה החברה שירותים מקוונים שונים דרך BBS אליו התחברו לקוחות החברה באמצעות קו טלפון אנלוגי.

בתחילת שנות התשעים אמריקה און ליין הייתה בין ספקי שירותי האינטרנט הראשונים אשר סיפקו גישה לאינטרנט. החברה שיווקה את עצמה באותה העת בתור שירות מקוון עבור אנשים אשר אינם מתמחים במחשבים, בניגוד לספקית האינטרנט CompuServe, אשר שימשה בעיקר קהל לקוחות בעל ידע טכני בתחום. כמו כן, החברה שמה דגש עוד בתחילת דרכה על ממשק גרפי קל וידידותי למשתמש, בניגוד לשאר ספקיות האינטרנט האמריקאיות אשר באותה העת לא סיפקו תוכנות פשוטות להתחברות ושימוש לאינטרנט עבור משתמשים חדשים ללא כל רקע בתחום. לאורך שנות התשעים הפעילה החברה שיווק מאסיבי כאשר הפיצה ברחבי ארצות הברית מעל ל-100 מיליון דיסקטים ומאוחר יותר תקליטורים המכילים את חבילת התוכנה המקוונת שלה. שיטת שיווק זו תרמה באופן ניכר לגידול המסיבי של קהל הלקוחות של החברה וסייעה לחברה להפוך לספקית האינטרנט הדומיננטית בארצות הברית באותה העת.

לאורך השנים החברה פעלת בשיטת זכיינות, באמצעותה הפיצה את שירותיה בקרב חברות שונות ברחבי העולם והקימה להם גרסאות בינלאומיות.

בסוף שנות התשעים ותחילת העשור הראשון של המאה ה-21 החלה אמריקה און ליין לרכוש ולהעניק תמיכה כספית לחברות תוכנה שונות. הרכישות הללו כללו, בין היתר, את חברת CompuServe, חברת Nullsoft המפתחת של תוכנת Winamp, נטסקייפ, מוזילה וחברת מיראביליס הישראלית, יצרנית תוכנת המסרים המיידיים ICQ.

בשנת 2000 התמזגה החברה עם קבוצת המדיה טיים וורנר. לאחר המיזוג החלה ירידה הדרגתית אך משמעותית בהכנסות החברה, אשר נמשכת עד היום. קהל הלקוחות של החברה הפסיק לגדול החל משנת 2002 ורבים עברו לספקיות אינטרנט זולות יותר. כמו כן, בשל פריחת השימוש בפס רחב לאורך העשור הראשון של המאה ה-21 החברה נאלצה למקם את עצמה כפורטל תוכן מוביל, בדומה לחברות כמו יאהו!, על מנת לתפוס חלק משוק הפרסום המקוון.

בשנת 2007 רכשה חברת AOL בתמורה לכ-363 מיליון דולר את קוויגו הישראלית, במה שנחשב עד היום לאחד האקזיטים הכי גבוהים של חברה ישראלית אי-פעם.

ב-28 במאי 2009 הופסק שיתוף הפעולה בין אמריקה און ליין לטיים וורנר אחרי שמונה שנים של שיתוף פעולה.

ב-7 בפברואר 2011 רכשה AOL את אתר החדשות המקוון ההפינגטון פוסט עבור 315 מיליון דולרים. על פי AOL מהלך זה צפוי ליצור קבוצת מדיה חדשה אשר תמזג בין התכנים של האתרים.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אמריקה און ליין בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ הראל עילם, אסף גלעד ורפאל קאהאן, ורייזון רוכשת את AOL ב-4.4 מיליארד דולר, באתר כלכליסט, 12 במאי 2015