תלת-גלשן

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

תלת־גלשן הוא כלי רכב תלת־גלגלי אישי וקטן. הרכב מתאים את עצמו לצורכי הרוכב, בכך שניתן לשנות את גודלו, את משקלו ואפילו את צורת ההנעה שלו. לתלת־גלשן מנגנון מתלים ייחודי המתאים עצמו למשקל הרוכב ולתנאי הדרך, והמבנה הגאומטרי שלו הרשום כפטנט מאפשר פניות ברדיוסים קטנים ביותר, עליה וירידת מדרכות ומעבר מכשולים שונים שכלי רכב אחרים כמו אופניים, סקייטבורד וקורקינט יתקשו לעבור.

התלת־גלשן הקל ביותר שוקל 15 ק"ג ונוסע במהירות של עד 30 קמ"ש ועל כן יהיה נוח ביותר להתנייד איתו באזור עירוני, אך בזכות מנגנון המתלים הייחודי שלו, ניתן יהיה לגלוש בו גם בשטח הכולל שבילי חול, חצץ ודשא. כמו כן, הוא מתקפל בקלות ולכן אפשר להעלות אותו על אוטובוס, מעלית צפופה או כלי רכב (מיניבוס/מונית).

התלת־גלשן הכבד ביותר ישקול בערך 30 ק"ג ויהיה ממונע על ידי מנוע חשמלי או בנזין ועל כן יתמחה בנסיעת שטח מאתגר כגון דיונות חול, מכשולי דרך ועוד. בין התלת־גלשן העירוני לתלת־גלשן השטח המצוינים, קיימים דגמים שונים בגדלים שונים ועם מנועים שונים.

על מנת לרכוב על תלת־גלשן אין צורך בניסיון קודם בתחום הגלישה אך לרכיבה מיומנת נדרשים למידה ואימון. את התלת־גלשן פיתח מהנדס המכונות אייל אלוני והוא נמצא בפיתוח מתמיד עד היום ומיוצר בישראל ובסין.

ב-2014 השתתף הפרויקט בתוכנית "המיזם" של הזכיינית רשת וזכה בפרס הראשון.[1]

קישורים חיצוניים

  • TLT board (באנגלית)

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

34093362תלת-גלשן