תחרות אפי
תחרות אפי (Effie Awards) (תחרות השיווק והפרסום האפקטיבי), היא תחרות בינלאומית ששמה לה למטרה לעודד יצירת מהלכי שיווק יעילים, מצד תעשיית השיווק.
היסטוריה
התחרות נוסדה ב-1968 על ידי .Effie Worldwid Inc, מוסד ללא כוונת רווח (מלכ"ר) שהוקם מטעם האגודה האמריקאית לשיווק, ארגון המוקדש לקידום אמנות השיווק בקרב אנשי מקצוע.
כמה שנים לאחר היווסדה של התחרות בארצות הברית, התרחבה תחרות אפי לארצות נוספות, בהן גרמניה (1981), אוסטריה, בלגיה ושווייץ (1984), וצרפת, צ'ילה ופרו בתחילת שנות ה-90. כיום מתקיימת התחרות בלמעלה מ-40 מדינות שונות ברחבי העולם - באסיה, אירופה, אמריקה הלטינית, צפון אמריקה, המזרח התיכון וצפון אפריקה.
כנסים ומידע מקוון
מלבד האירוע השנתי המתקיים בכל אחת מהמדינות, מתקיימים באופן שוטף גם כנסים וובינרס (הרצאות אינטרנטיות) שנועדו לחשוף את הזוכים לקהל נוסף, מתוך שאיפה לייצר סביבה חינוכית שתעודד את העוסקים בתעשיית השיווק להמשיך ולקיים מהלכים חדשניים בעלי אפקטיביות מוכחת. לשם כך מפרסם אפי באופן מקוון את נתוני השיפוט ופרטים נוספים אודות המהלכים הזוכים.
תחרות האפי בישראל
בישראל מתקיימת התחרות מאז שנת 2000 והיא מנוהלת על ידי שלושה גופים: המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), איגוד חברות הפרסום בישראל ואיגוד השיווק הישראלי.
הקטגוריות לפיהן מחולק הפרס בישראל:
- מוצרי צריכה - מזון
- מוצרי צריכה - לא מזון (מוצרים לבית ולשימוש אישי יומיומי)
- מוצרי צריכה לא מתכלים (כגון: מכוניות, אופנה, שעונים, מכשירי חשמל, נדל"ן)
- תקשורת, מדיה, הייטק ומחשוב (כולל אינטרנט)
- פיננסים, לימודים ושירותים
- מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית. הקטגוריה מתנהלת במסגרת שני מסלולים נפרדים: מסלול המיועד לעמותות, ארגונים התנדבותיים, משרדי ממשלה, מלכ"רים ורשויות ציבוריות, הפועלים לקידום מטרות חברתיות-ציבוריות; ומסלול עבור חברות מהמגזר העסקי, אשר הובילו מהלכים של אחריות חברתית
- מגזרים (מגזר רוסי, ערבי וחרדי)
- קמעונאות
- תקציבים קטנים - בקטגוריה זו מתחרים מהלכים של מותגים עצמאיים, ובלבד שהושקעו במהלך השיווקי עד 150,000 $ במשך שנת התחרות
- Effie Platinum - הישגים לאורך זמן
קישורים חיצוניים
- אתר התחרות העולמית, באתר Effie Worldwide
19169607תחרות אפי