תחנת הרכבת טוקיו

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית תחנת רכבת ריקה. תחנת הרכבת טוקיויפנית: 東京駅) היא תחנת רכבת גדולה בסמוך לארמון הקיסרי שבמרכז טוקיו. התחנה היא התחנה העמוסה בעולם מבחינת מספר הרכבות שחולפות בה[1] והתחנה החמישית ביפן מבחינת תפוקת נוסעים[2]. התחנה משמשת בסיס לקווי השינקנסן של יפן, והקווים היוצאים ממנה מגיעים אל כל רחבי המדינה. בתחנה נמצאת גם תחנה של הרכבת התחתית של טוקיו ותחנת אוטובוסים מרכזית גדולה.

היסטוריה

בשנת 1889 הכינה הוועדה המקומית של טוקיו תוכניות לבניית קו רכבת מסועף שיחבר את הטרמינל הראשי של טוקאידו בשינבאשי אל מסוף ניפון (כיום טוהוקו), באוטנו. בשנת 1896 החלו העבודות להקמת התחנה אל מול הגנים של הארמון הקיסרי.

הבנייה התעכבה בשל פרוץ מלחמת סין-יפן הראשונה ומלחמת רוסיה-יפן, והחלה לבסוף בשנת 1908. בניין התחנה בן שלוש הקומות תוכנן על ידי האדריכל טטסונו קינגו (שתכנן גם את תחנת מנסייבאשי ואת בנק יפן) כחגיגה מאופקת של הניצחון היקר של יפן במלחמת רוסיה-יפן.

תחנת טוקיו נפתחה ב-20 בדצמבר 1914 עם ארבע רציפים; שתי רכבות חשמליות (קווים ימאנוט/קיהין-טוהוקו), ושתי רכבות לא-חשמליות (רציפי קו טוקאידו הנוכחיות). קו האספקה ​​הראשי של צ'ו[דרושה הבהרה] לתחנה הושלם בשנת 1919 ונעצר בתחילה במצע[דרושה הבהרה] ששימש כיום[דרושה הבהרה] רכבות ימאנוטה/קיהין-טוהוקו. בתקופה מוקדמת זו, היו בתחנות רק שערים בצד המרונוצ'י[דרושה הבהרה], כאשר הצד הצפוני משמש ליציאה והדופן הדרומית משמשת כניסה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תחנת הרכבת טוקיו בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ 各駅の乗車人員 (ביפנית). East Japan Railway Company.
  2. ^ 各駅の乗車人員 (ביפנית). East Japan Railway Company.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

25861681תחנת הרכבת טוקיו