תחבורה בהולנד

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
רוכבי אופניים באמסטרדם

הולנד היא מדינה מערב אירופאית בעלת צפיפות גבוהה עם אחת המערכות התחבורה המפתוחות בעולם, בדגש על תחום האופניים. בהתאם, בהולנד יש רשת תשתיות תחבורה מודרנית וצפופה. בדוח התחרותיות הגלובלית שלו לשנים 2014–2015, הפורום הכלכלי העולמי דירג את תשתית התחבורה ההולנדית במקום הרביעי בעולם. [1]

להולנד רשת כבישים כוללת בהיקף של 139,000 ק"מ, כולל 3,530 ק"מ של כבישים מהירים,[2] בהולנד יש את אחת מרשתות הכבישים הצפופות בעולם; יותר צפופה מגרמניה וצרפת,אך לא צפופה כמו שכנתה הדרומית בלגיה. להולנדים יש גם רשת רכבות מפותחת, המחברת בין רוב העיירות והערים, כמו כן גם תשתית רכיבה ייעודית מקיפה, הכוללת כ-35,000 ק"מ של מסלול מופרד פיזית מתנועה ממונעת.[3]

נמל רוטרדם הוא הנמל הימי הגדול בעולם מחוץ למזרח אסיה, והנמל הגדול ביותר באירופה.[4] הוא מתחבר עם העורף שלו לגרמניה, שווייץ וצרפת דרך נהרות הריין והמוז. שני שלישים מכלל המשלוחים במים הפנימיים בתוך האיחוד האירופי, ו-40% מהמכולות, עוברים דרך הולנד.[5] בנוסף, נמל אמסטרדם הוא הנמל הרביעי העמוס ביותר באירופה, לפי Eurostat.

מתן עדיפות לאופניים ב־Fietsstraat הולנדי

רכיבה על אופניים היא אמצעי תחבורה נפוץ בכל מקום בהולנד. 27% מכלל הנסיעות הן באופניים - הנתח המודאלי הגבוה ביותר מכל מדינה בעולם. [6] יתרה מכך: 36% מההולנדים מציינים את האופניים כאמצעי התחבורה השכיח ביותר שלהם ביום טיפוסי. [7] כ-85% מהאנשים מחזיקים לפחות אופניים אחד. בסך הכל להולנדים מוערכים לפחות 18 מיליון אופניים מתפקדים, [8] [9] משמע יותר מאחד לנפש, והרבה יותר מ-11.3 מיליון כלי רכב מנועי רשומים על הכביש. [10] קילומטרג' הנסיעות המבוצעותבאופניים כמעט זהה לזה הנעשה על ידי משתמשי הרכבת.[11]

רחוב אופניים הנקרא Fietsstraat הוא כביש שבו אופניים נחשבים לצורת התחבורה העיקרית והמועדפת ושבו מותרים מכוניות וכלי רכב ממונעים אחרים "כאורחים". העיצובים משתנים, אך רוב הדוגמאות משלבות אספלט אדום והמהירות המותרת היא 30 קמ"ש.[12]רחובות Fietsstraat קיימים בעיקר באזורי מגורים שבהם קיימים כבישים דלי תנועה בכל מקרה. רחוב fietsstraat היה ברוב המקרים במקור כביש שהיה לו נפח תנועה נמוך לפני כן, ולכן הוסב בקלות. הם סוג חשוב של תשתית שהופך את הערים והערים בהולנד לבטוחות יותר עבור רוכבי אופניים. הם יכולים לשמש גם להפרדת מסלולים כדי לאפשר לרוכבי אופניים להימנע מכבישים עמוסים יותר ויש להם מסלולים ישירים לעיירות ודרכן.

רכבת בהולנד

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תחבורה בהולנד בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "Global Competitiveness Report 2014-2015 - World Economic Forum".
  2. ^ "CIA World Factbook | Field listing: Roadways". www.cia.gov. U.S. Central Intelligence Agency. 2014. אורכב מ-המקור ב-13 ביוני 2007. נבדק ב-17 באוגוסט 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "The Netherlands boast almost 35.000 km of cycling paths". fietsberaad.nl.
  4. ^ "Port Statistics 2013" (PDF) (Press release). Rotterdam Port Authority. 1 ביוני 2014. נבדק ב-28 ביוני 2014. {{cite press release}}: (עזרה)
  5. ^ "Seaports - Netherlands Foreign Investment Agency". www.nfia.com. Netherlands Foreign Investment Agency. c. 2010. נבדק ב-15 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ תבנית:Cite CiteSeerX
  7. ^ (Report). {{cite report}}: חסר או ריק |title= (עזרה)
  8. ^ "Home | NL Platform".
  9. ^ "Cycling in the Netherlands - General information". iamexpat.nl.
  10. ^ "CBS StatLine – Motor vehicles; type, age class, 1 January (registrations)". cbs.nl. Statistics Netherlands. 31 בינואר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Waard, Jan van der; Jorritsma, Peter; Immers, Ben (באוקטובר 2012). "New Drivers in Mobility: What Moves the Dutch in 2012 and Beyond?" (PDF). Delft, the Netherlands: OECD International Transport Forum. אורכב מ-המקור (PDF) ב-17 בינואר 2013. נבדק ב-7 ביולי 2014. {{cite journal}}: (עזרה); Cite journal requires |journal= (עזרה)
  12. ^ aseasyasriding, Don’t misunderstand the Fietsstraat, As Easy As Riding A Bike, ‏2013-06-12 (באנגלית)
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

תחבורה בהולנד40306719Q2122732