שיחה:רוטב בשר

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת יהודה 1
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

האם ידוע לך מה עושים במקרה של בשר וחלב, המוזכר בערך, ???

רוטב לבן - עשוי לכלול חלב או שמנת אך לרוב הוא פשוט מיצי בשר שהוסף להם קמח לבן. מכונה גם "רוטב שמנת", "רוטב כפרי" ו"רוטב מנסרה". לעיתים מערבבים לתוכו חתיכות בשר קטנות. רוטב זה משמש כליווי מסורתי למנות "ביסקט אנד גרייבי" ושניצל בקר.

שרגא (לשעבר יהודי מאוד פשוט) • שיחה • אין על המכלול • י"ד בסיוון ה'תשע"ח •

שרגא, תיקנתי שמות הקודש. לא יודע מה המדיניות של "בשר בחלב". יוסף יחכימנו בנושא זה. לא רק איזכור של בשר בחלב או טריפות אלא גם תמונות כמו באלפרדו. מוטיאל (שיחה) 21:48, 28 במאי 2018 (IDT)תגובה
איפה ראית בתמונה של אלפרדו שזה בשר בחלב ? שרגא (לשעבר יהודי מאוד פשוט) • שיחה • אין על המכלול • י"ד בסיוון ה'תשע"ח •
חסילונים זה חלזונות. לדעתי באיזכור זה לא כ"כ בעיה, אבל תמונה יש קצת פגיעה בריחוק ומיאוס מהמאכלים אסורים ---אלישיחה • ט"ו בסיוון ה'תשע"ח • 21:57, 28 במאי 2018 (IDT)תגובה
. .לא בשר בחלב אלא שקצים ורמשים. חסילונים זה שרימפס. אם כי זה גם כן בשר... מוטיאל (שיחה) 22:03, 28 במאי 2018 (IDT)תגובה
אלי, אתה צודק שהרי אינה דומה ראייה לשמיעה, ואפרופו ראיה הרי שטוב לראות אותך לא שמענו עליך מ11:37, י"ח באייר ה'תשע"ח קריצה, שרגא (לשעבר יהודי מאוד פשוט) • שיחה • אין על המכלול • י"ד בסיוון ה'תשע"ח •
והרי אמרו 'אל תאמר אי אפשי בבשר חזיר אלא אפשי ואפשי ומה אעשה שאבי שבשמים גזר עלי?' וכמו כן כתוב שמשה רבינו הראה לישראל את החיות האסורות ואמר להם 'את זה לא תאכלו'? אני רק מעורר, לא קובע. בכל מקרה לא חושב שצריך לעשות מדיניות קבועה כזו. עם סגולה (שיחה) 09:30, 29 במאי 2018 (IDT)תגובה
את הדף הזה, ייבאתי בגלל הקישור מהגי. אולי גם שם ראוי למחוק את התמונות. עיקר מה שחשוב בו הוא להראות שזה היה מעדן מלכים בזמנם. ואולי כדאי אף לציין את זה בערך הנ"ל.--יהודהשיחההצטרפו למיזם יבוא 200,000• ט"ו בסיוון ה'תשע"ח • 11:02, 29 במאי 2018 (IDT)תגובה
לגבי הערותיך עם סגולה, מה שהבאת ממשה אינו דומה ראית הבעל חי לראית צלחת אוכל, ולגבי המאמר אפשי וכו' ראשית לכאו' יש לחלק בין שקצים ורמשים שנראה מהגמ' שצריך שיהיה האדם קץ בהם [וזה ישיב גם על המדרש ממשה], והעיקר כונת המאמר שלא יאמר מטבע ברייתי איני אוהב חזיר אלא יאמר אבי שבשמים גזר עלי אבל לאחר מכן ודאי ראוי לקוץ בו ---אלישיחה • ט"ו בסיוון ה'תשע"ח • 11:53, 29 במאי 2018 (IDT)תגובה
אלי היקר, האפשרות לחלק נחמדה ומסתברת, וגם אני הייתי מודע לה. אבל זאת רק אם היה לך מקור כלשהוא שאמורים להיגעל ממאכלות אסורות. ואם אכן יש לך אנא תביא אותו. עם סגולה (שיחה) 11:58, 29 במאי 2018 (IDT)תגובה
עכשיו נראה לי שהוא פשטא דקרא, 'שקץ הם', אבל יתכן שרק האכילה והתזונה מהם. עם סגולה (שיחה) 12:02, 29 במאי 2018 (IDT)תגובה
בכל מקרה, נראה לי שעד קביעת צנזורה על תמונה כזו, יש עדיין כברת דרך. אם ישהו חושב שזה יוריד לו את השיקוץ, הרי הוא מוזמן שלא להסתכל על התמונה. עם סגולה (שיחה) 12:07, 29 במאי 2018 (IDT)תגובה

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── אני חושב שכל זמן שאין מדיניות ברורה עדיף להחמיר. נזק גדול מדיי ודאי לא יהיה מזה ובכל מקרה יוכלו אחר כך להחזיר. אמנם מי שסבור שאין צריך להחמיר שלא יעשה בגלל אחרים. יהודהשיחההצטרפו למיזם יבוא 200,000• ט"ו בסיוון ה'תשע"ח • 12:17, 29 במאי 2018 (IDT)תגובה

אני לא הבעתי דעה נגד הסרה. בעיקרון אני חושב שכל דבר שעורך חרדי לא היה מעלה על דעתו לכתוב, אפשר להסיר, כי עורכים מנותקים מתורה ומצוות אינו מעליותא, והרי להיפך, היינו שמחים אילו הערכים היו נכתבים מתחילתם אצלינו, ואצלינו ודאי שהם לא היו נכתבים ככה. אל מצד שני קשה לקבוע מדיניות כוללנית כזו, גם בעיקרון, וגם בגלל שיש עורכים שצנזורה מפריעה להם. עם סגולה (שיחה) 12:34, 29 במאי 2018 (IDT)תגובה
אני הבעתי דעה נגד מדיניות שב ואל תעשה, כלומר לדעתי אם עורך סבור שיש להסיר דבר מסויים עליו לעשות כן, ורק אחר כך לפתוח דיון אם הוא חושש שיש עורכים שלא יסכימו איתו. זה שאין לנו עורכים שיכולים לקבוע, לא מצדיק לדעתי להכריח עורכים לפעול נגד דעתם. כמובן מנגד, אם אחד החליט שיש לשנות משהו ואין הסכמה על זה מאחרים. לא נקבע מכוח זה שכולם ייצטרכו לעשות כמוהו במקומות אחרים. ואין צריך לומר שאם יש מתנגדים, שלא ימשיך לעשות כנגד דעת אחרים. בכל אופן בדרך כלל כשסיבת ההסרה אינה אנציקלופדית, יש להשתמש ב{{סינון}}. יהודהשיחההצטרפו למיזם יבוא 200,000• ט"ו בסיוון ה'תשע"ח • 13:06, 29 במאי 2018 (IDT)תגובה