הפיוט: "שאלו נא וראו כל יושבי אדמה" , הוא חלק בלתי נפרד מן הפיוט: "מה קול הצאן הזה".
שיחה:רבי משה בן אלעזר הכהן/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ואם דוידזון סבור אחרת, את דעת מי נקבל?
אתה מבין שאתה ממשיך להתווכח עם מקורות, במקום להביא מקורות נגדיים?
ראה גם בקישור דלהלן ע' 341 https://www.nli.org.il/he/discover/manuscripts/hebrew-manuscripts/viewerpage?vid=MANUSCRIPTS&docid=PNX_MANUSCRIPTS990001674310205171-1#FL=FL51031144 זה המקור האמיתי
מחקתי מובאה זו כי הההפניה ב'"שם הגדולים" אינה בספר חסידים המשכיל.
שני הנושאים הובאו במקור המצורף, לא ניתן למחוק ללא הבאת מקור סותר.
המו"ל של דפו"ר כתב את הדברים בלי לבדוק אותם
לא הבנתי, החיד"א מביא הפניה, זכותו של החיד"א לכתוב שהוא ראה דבר מסויים ב"ספר חסידים כתב יד" זה. זה לא אומר שזה אמור להופיע בספר שבידך.
זה אומר שאתה אמור לכתוב שהחיד"א מזכיר את הספר, או שמישהו טען שהוא מזכיר את הספר.
את העובדה שלדעתך זה לא נכון - תשמור לעצמך.
החיד"א כותב אות ח: "(צט) ס' חסידים - כ"י הזכירו הרב כנה"ג ח"מ סי' קס"ג הגהות הטור אות כ"א בשם הרב משא מלך". התוכן שמובא ב"משא מלך" לא מופיע כלל בכתב היד של ספר חסידים המשכיל (שנמצא ב"ספרית בודליאן", שהוא כרגע הכתב היד היחיד של ספר זה שישנו בספריות שכידוע החיד"א ביקר בהן.
במהדורת תשס"ד הרחיב המו"ל על ענין זה במבוא, והביא את כל המובאה ב"נספחות" אות ב.
לגבי ארבעה טורים ראה מה שכתבתי והשווה עם המקור.
יש את מהדורת תשס"ד במאגר כלשהו? לא הצלחתי לאתר.
תוכל לשלוח לי במייל את הקטע הרלוונטי?
אני מוסיף כאן הקישור לכנסת הגדולה
שם רואים בבירור שהמשא מלך ראה את הכתב יד ולא החיד"א
אגב לפי מיטב ידיעתי החיד"א היה רק בלונדון ולא באוקספורד ששם הכתב יד
המקור הוא רני ושמחי שהוא קובץ פיוטים של חכמי ספרד ותמיהני היאך נתגלגל לידיהם פיוט מחכם מגרמניה.
בעל הטורים לא מזכיר את הספר, הוא רק מביא שם בהרחבה נושא שמקורו הראשון הוא בספר חסידים - המשכיל
חכמי לובלין הקטע לכאורה לא קשור לערך.
משתמש:אפרון אתה צודק! הכנתי את התוכן לעריכה במסגרת טיוטה.
נא להעביר למרחב הערכים או לחלופין למרחב הטיוטות. תודה
אין נושאים ישנים יותר