שיחה:רבי יעקב פוזן
תגובה אחרונה: לפני 10 חודשים מאת כיכר הלקש בנושא עזרה ביצירת הערך
עזרה ביצירת הערך
מכלולאים פעילים, מי שמעוניין להוסיף מידע ומקורות יבורך. (כמובן שלפי הכללים יש רף חשיבות - דיין וותיק בבד"צ בני ברק).אפרון (שיחה) 14:03, 12 בפברואר 2024 (IST)
- כיכר הלקש אולי תוכל להוסיף מידע אלי נדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו 16:38, 12 בפברואר 2024 (IST)
- כמה הערות:
- הטיוטה נראה לי בשלה מבחינת ניסוח וחומר, ערכתי קצת.
- חסרים מקורות. כנראה שצריך רק לקשר לאיזה כתבה באתר וזה מספיק, כיון שהכתבות כתוב את כל מה שכתוב בערך.
- למה שם הטיוטה לא בשם המלא?
- ~ תכליתי • שיחה • ה' באדר א' ה'תשפ"ד 21:03 (IDT) 21:03, 13 בפברואר 2024 (IST)
- כמה הערות:
- לגבי השם לדעתי זה בגלל שבייצור הטיוטה לא ידעו את השם המלא ואת השם אפשר לשות אח"כ כשיעבירו למרחב הערכים אלי נדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו 22:06, 13 בפברואר 2024 (IST)
- כי אף אחד לא הכיר אותו כר' יעקב ישראל אלא כר' יענקב פוזן כיכר הלקש (ש|ת) 20:49, 15 בפברואר 2024 (IST)
- @כיכר הלקש תתן הפניה מרבי יענקב... ואולם חי אני • שיחה • י' באדר א' ה'תשפ"ד 09:52, 19 בפברואר 2024 (IST)
- אם התכוונת ברצינות? אז אבהיר שזו הפניה מיותרת, לא כותבים הפניה מכל וריאציה של השם. מוטי ~ שיחה • י' באדר א' ה'תשפ"ד • 10:47, 19 בפברואר 2024 (IST)
- @מוטי לא התכוונתי ברצינות,
אבל כן אומר ששמו הוא ר' י"י וזה שמכירים אותו רק בשמו היחיד לא סותר את העובדה שכך הערך צריך להקרא. ואולם חי אני • שיחה • י' באדר א' ה'תשפ"ד 14:22, 19 בפברואר 2024 (IST)- בהחלט סותר. המקובל הוא שקוראים את שם הערך בשם המוכר ולא בשם שניתן בברית. מוטי ~ שיחה • י' באדר א' ה'תשפ"ד • 14:29, 19 בפברואר 2024 (IST)
- לא רציתי שיכתבו עם עיי"ן אלא שכולם הכירו אותו בעיקר בשם יעקב ולכן כך הערך אמור להיקארות כיכר הלקש (ש|ת) 21:13, 20 בפברואר 2024 (IST)
- בהחלט סותר. המקובל הוא שקוראים את שם הערך בשם המוכר ולא בשם שניתן בברית. מוטי ~ שיחה • י' באדר א' ה'תשפ"ד • 14:29, 19 בפברואר 2024 (IST)
- @מוטי לא התכוונתי ברצינות,
- אם התכוונת ברצינות? אז אבהיר שזו הפניה מיותרת, לא כותבים הפניה מכל וריאציה של השם. מוטי ~ שיחה • י' באדר א' ה'תשפ"ד • 10:47, 19 בפברואר 2024 (IST)
- @כיכר הלקש תתן הפניה מרבי יענקב... ואולם חי אני • שיחה • י' באדר א' ה'תשפ"ד 09:52, 19 בפברואר 2024 (IST)
- כי אף אחד לא הכיר אותו כר' יעקב ישראל אלא כר' יענקב פוזן כיכר הלקש (ש|ת) 20:49, 15 בפברואר 2024 (IST)
מי שלא פגש החזו"א נחשב כתלמידו?
אפרון לגבי קטע זה בערך: "היה נחשב כתלמיד החזון איש אף שעלה ארצה לאחר פטירתו וכלל לא ראהו, מחמת הדבקותו בשיטתו דרך ספריו ותלמידיו", האם זה לא צריך מקור, והבהרה? 1. "מקור" לעצם זה שנחשב כתלמיד. 2. דרוש הבהרה להסבר המובא שהפך אותו ל"תלמיד", הרי יש הרבה ת"ח שהתדבקו בספריו ושיטתו של גדול או אדמור פלוני, האם לכן הם יוגדרו באנציקלופדיה כ"תלמיד" אותו רב שהם מעולם לא פגשו? (אתה לא הוספת זאת, אני רק שואל אותך כיוון שראיתי שעברת על הדברים והשארת אותם ללא שינוי). תהלים (שיחה) 20:15, 13 בפברואר 2024 (IST)
- זה שאלה טובה, אני עדיין בשלב איסוף החומר, נראה שהוא ממש נחשב כתלמידו,. (אגב מעניין שע"פ דעת החזו"א לדינא, מי שמקבל את תורתו של פוסק פלוני נחשב כתלמידו, נפק"מ לגבי שאין דין של "ספק דאורייתא לחומרא") אפרון (שיחה) 20:18, 13 בפברואר 2024 (IST)
- כמדומני דברי החזו"א אמורים שנחשב תלמיד, לענין קבלת הוראתיו בהלכה גם כשזה מנוגד לרוב החולקים על רבו, אבל בהגדרה אנצי' "תלמיד" הכוונה למי שלמד וקיבל תורה מרבו בחיים חיותו, אגב אם נקבל בהמכלול את ה"נחשב תלמידו" גם לאלו שמעולם לא ראו מרן פלוני, אז יצוצו הרבה תלמידים חדשים לגדו"י.. תהלים (שיחה) 20:24, 13 בפברואר 2024 (IST)
- נכון, עדיף לכתוב "החשיב את עצמו כתלמידו". שוחר צדק (שיחה) 20:26, 13 בפברואר 2024 (IST)
- כמדומה שלא היה נחשב כתלמיד החזו"א ממש אלא היה מחשובי רבני חוג חזו"א. מוטי ~ שיחה • ה' באדר א' ה'תשפ"ד • 22:34, 13 בפברואר 2024 (IST)
- לא היה נחשב תלמיד כי הוא לא כזה אך היה מהחבורה של תלמידי החזו"א לדעתי בתוספת הסתייגות מכך שבאמת לא ראהו אפשר לכתוב שהיה נחשב כתלמיד (וה"ה אצל ר' דוב לנדו) כיכר הלקש (ש|ת) 20:48, 15 בפברואר 2024 (IST)
- כמדומה שלא היה נחשב כתלמיד החזו"א ממש אלא היה מחשובי רבני חוג חזו"א. מוטי ~ שיחה • ה' באדר א' ה'תשפ"ד • 22:34, 13 בפברואר 2024 (IST)
- נכון, עדיף לכתוב "החשיב את עצמו כתלמידו". שוחר צדק (שיחה) 20:26, 13 בפברואר 2024 (IST)
- כמדומני דברי החזו"א אמורים שנחשב תלמיד, לענין קבלת הוראתיו בהלכה גם כשזה מנוגד לרוב החולקים על רבו, אבל בהגדרה אנצי' "תלמיד" הכוונה למי שלמד וקיבל תורה מרבו בחיים חיותו, אגב אם נקבל בהמכלול את ה"נחשב תלמידו" גם לאלו שמעולם לא ראו מרן פלוני, אז יצוצו הרבה תלמידים חדשים לגדו"י.. תהלים (שיחה) 20:24, 13 בפברואר 2024 (IST)