שיחה:רבי חיים יהודה מאיר הגר
תגובה אחרונה: לפני 5 חודשים מאת קהת בנושא חשיבות
חשיבות
לעבעדיג, כדאי לוודא חשיבות. אני לגמרי לא בטוח. נראה שלא כיהן באיזה תפקיד לפני השואה [צר לי שזה כבר דיון שני להיום, זה לא אישי נגדך, אבל מה לעשות שהערכים האלו לדעתי גבוליים ומטה? אני מציע במקום זה שתכתוב ערך על ר' מרדכי חנא, ממש מבייש שאין עדיין ערך עליו]. קהת שיקופיצקי (שיחה) 14:09, 7 ביוני 2024 (IDT)
- הוא כיהן כאדמו"ר זה בטוח. נראה לי שגם כרב לפני השואה, אני באמצע לחפש. (אגב ר' מרדכי חנא כמה שהוא מפורסם לא נשא שום תפקיד רשמי). --לעבעדיג (שיחה) 14:12, 7 ביוני 2024 (IDT)
- נ.ב. אין מקום ל"צר לי" על הדיונים, מצידי זה בסדר גמור ומעלה. --לעבעדיג (שיחה) 14:14, 7 ביוני 2024 (IDT)
- ר' מרדכי חנא אמנם לא זכאי אוטומטית לערך, אבל הוא מספיק מפורסם כדי שיזכה על סעיף פרסום. קהת שיקופיצקי (שיחה) 14:19, 7 ביוני 2024 (IDT)
- לאחר פטירת אביו הוא מונה לאדמו"ר תחתיו? חסידיו המשיכו אליו? חשבתי שפנו לדודו האמרי חיים. קהת שיקופיצקי (שיחה) 14:20, 7 ביוני 2024 (IDT)
- קהת, כעת הערך הרבה יותר בשל תוכל להתרשם... כמו כן אשמח שתנסח ותערוך כפי יכולתך. תודה --לעבעדיג (שיחה) 05:56, 9 ביוני 2024 (IDT)
- לא יצאתי ברור: הוא כיהן כאדמו"ר בשנים תש"ב-ד'? קהת שיקופיצקי (שיחה) 07:53, 9 ביוני 2024 (IDT)
- לא, אבל הוא כיהן כרב בכמה ערים. --לעבעדיג (שיחה) 07:57, 9 ביוני 2024 (IDT)
- (אגב גם ללא זה כמה שאני יודע הוא זכאי לערך על סעיף פרסום כמו שכתבת לעיל.) --לעבעדיג (שיחה) 08:00, 9 ביוני 2024 (IDT)
- השאלה היא אם באמת היה מפורסם...הוא דמות מרכזית בויז'ניץ? לא מצאתי שכיהן כרב באיזה מקום מלבד ביטשקוב, ומהערך נראה שלא היה מדובר ברבנות בפועל. קהת שיקופיצקי (שיחה) 08:02, 9 ביוני 2024 (IDT)
- כמה שהבנתי הייתה זאת רבנות בפועל (גם נראה לי שחמיו עבר אז לקהילה אחרת אני באמצע לברר), כמה שאני יודע הוא לא דמות מרכזית בויז'ניץ כנראה עקב פטירתו המוקדמת אך היה מאוד מפורסם עקב פועליו הרבים ובעיקר עקב היותו הממשיך העיקרי של אביו (אם כי לא בכל המובנים) לדעתי אין ספק לזכאותו בערך. --לעבעדיג (שיחה) 08:09, 9 ביוני 2024 (IDT)
- השאלה היא אם באמת היה מפורסם...הוא דמות מרכזית בויז'ניץ? לא מצאתי שכיהן כרב באיזה מקום מלבד ביטשקוב, ומהערך נראה שלא היה מדובר ברבנות בפועל. קהת שיקופיצקי (שיחה) 08:02, 9 ביוני 2024 (IDT)
- (אגב גם ללא זה כמה שאני יודע הוא זכאי לערך על סעיף פרסום כמו שכתבת לעיל.) --לעבעדיג (שיחה) 08:00, 9 ביוני 2024 (IDT)
- לא, אבל הוא כיהן כרב בכמה ערים. --לעבעדיג (שיחה) 07:57, 9 ביוני 2024 (IDT)
- לא יצאתי ברור: הוא כיהן כאדמו"ר בשנים תש"ב-ד'? קהת שיקופיצקי (שיחה) 07:53, 9 ביוני 2024 (IDT)
- קהת, כעת הערך הרבה יותר בשל תוכל להתרשם... כמו כן אשמח שתנסח ותערוך כפי יכולתך. תודה --לעבעדיג (שיחה) 05:56, 9 ביוני 2024 (IDT)
- נ.ב. אין מקום ל"צר לי" על הדיונים, מצידי זה בסדר גמור ומעלה. --לעבעדיג (שיחה) 14:14, 7 ביוני 2024 (IDT)
- לא רואה חשיבות בערך על רבי מרדכי חונא. בקצב הזה נוכל לכתוב עשרות ערכים על כל ה"חריפים של גור", ה"יושבים בבעלז", ה"למדנים בצאנז", ה"עובדים בסלונים", ה"בעלי מחשבה בליובאוויטש", ה"מתפללים בתולדות אהרן" וה"עסקנים ברוז'ין".
בכל חסידות יש את ה"חסידים המפורסמים" שלה ולא ראינו שיוצרים עליהם ערכים, יש כמובן רק מעטים שיש להם סיבות נוספות לחשיבות. ~ תכליתי • שיחה • ד' בסיוון ה'תשפ"ד 11:53 (IDT) 11:53, 10 ביוני 2024 (IDT)- לרבים מאלו שמנית יש בהחלט חשיבות, למפורסמים שבהם. סענדער • שיחה 15:32, 10 ביוני 2024 (IDT)
- א. אם יכתב כזה ערך על ר' מרדכי חנא אני אבהיר חשיבות. אם תרצה תוכל לפתוח בהצבעת מחיקה.
- ב. אין סעיף חשיבות אוטומטית לכל הרשימה שמנית מסיבות מובנות [מה שבעצם אתה טוען], אבל תמיד אפשר לטעון לחשיבות ספציפית על בסיס פרסום. וכל מי שהוא מפורסם זכאי לערך, לא משנה אם הוא חריף החריפים בגור או העוזר למנקה הארובות בספינקא רמת אהרן. קהת שיקופיצקי (שיחה) 17:42, 10 ביוני 2024 (IDT)
- תצטרך להביא מקורות שיוכיחו את הפרסום, בלי זה זה לא יחשב להבהרה. (אין לי בעיה בכתיבת הערך עליו, אבל צריך קריטוריונים מוגדרים) ~ תכליתי • שיחה • ד' בסיוון ה'תשפ"ד 17:45 (IDT) 17:45, 10 ביוני 2024 (IDT)
- כנראה שלא יהיה מאוד קשה, ראה כאן. קהת שיקופיצקי (שיחה) 17:49, 10 ביוני 2024 (IDT)
- תצטרך להביא מקורות שיוכיחו את הפרסום, בלי זה זה לא יחשב להבהרה. (אין לי בעיה בכתיבת הערך עליו, אבל צריך קריטוריונים מוגדרים) ~ תכליתי • שיחה • ד' בסיוון ה'תשפ"ד 17:45 (IDT) 17:45, 10 ביוני 2024 (IDT)
- לרבים מאלו שמנית יש בהחלט חשיבות, למפורסמים שבהם. סענדער • שיחה 15:32, 10 ביוני 2024 (IDT)