לקחתי לתשומת לב את דברי הכל לטובה ואת דבריו האחרונים [המנומקים] של מקוה.
כעת אערוך אי"ה באופן שיתבאר בגוף הטקסט מי הם המבקרים.
ולגבי טענת הכל לטובה על משקל המבקרים מול המבוקרים, יש בזה הרבה טעם.
אבל צריך לתת את הדעת על כך שנשוא הערך נפקד מהלקסיקון היהודי, ואין עליו התייחסות כמעט. [להבדיל מהר"ן למשל].
כדי לדעת מיהו, רצוי לצטט את דברי כותבי קורות הימים עליו. [למשל, המו"ל הראשון של כתביו הרב ישראל שוורץ, שאינו כותב התרשמות אישית, אלא הוא מצטט מהגיונותיו של רבי זרחיה. אמנם המכלול אינו בא להצדיק לכאן ולכאן, אבל כתבתי זאת בהתייחס לטענת הכול לטובה שביקש מהכלול שיקול דעת לצד אחד, לכן הבאתי את שיקול הדעת לצד השני].