שיחה:רבי אהרן רוקח/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

אפר (שיחהתרומות)
שובר גלים (שיחהתרומות)

"כל ילדיו נולדו מאשתו הראשונה. מלבד שני בניו אברהם ואלעזר ובתו מירל שנפטרו בצעירותם, כל ילדיו נרצחו בשואה. בארץ ישראל נשא לאשה את חנה רוקח, שלה בן ובת שגודלו בבית האדמו"ר. נפטרה בתשע"ד."- סוף ציטוט. לא כל כך מובן האם נשארו לו ילדים לאחר השואה- או שמדובר בילדים מאומצים

פלאלמוני (שיחהתרומות)

לא היו לו כלל ילדים אחר השואה. ואלה היו אכן בניה. ושם משפחתם היה: פולק.

ישראל מאיר ק. (שיחהתרומות)

האם יש מקור נוסף לסיפור הזה חוץ מעיר וקדיש כי זה באמת נשמע קצת דמיוני, ואני מקווה שלא יתרגזו עליי אבל כך זה נשמע, אני הייתי מוחק את זה.

משה מ (שיחהתרומות)

כל הדיון הזה זה לא קשור לדפ"ש, אך איני מצליח להבין מה בדיוק דמיוני בסיפור הזה?

נראה שלא התחלת לקרוא מעולם על דמותו הפלאית של הצדיק הקדוש הלזה, שכל כולו היה פלא אחד גדול. אודות מלחמתו עם הצורר העמלקי יש סיפורים הרבה יותר פלאיים.

גם בשעת מלחמת סיני עמד שעות ארוכות בדבקות עילאית, ומלמל ללא הרף. דברים ידועים, שפורסמו בבמות רבות

סענדער (שיחהתרומות)

אני הייתי מוחק את כל ערך הינוקא הפלאי, כי זה באמת נשמע קצת דמיוני.

ישראל מאיר ק. (שיחהתרומות)

אם התגובה צינית, העניין הוא מאוד פשוט שם הדבר התפרסם וידוע לכל בכל העיתונים כולם, לעומת זאת כאן יש איזה סיפור משנת תרפ"ט עם עדויות לא ברורות. כמובן שאני לא מאמין גדול בסיפורי חסידים, ואיתכם הסליחה.

תהלים (שיחהתרומות)

בלי להביע דיעה האם צריך למחוק הקטע או לא, אבל השוואה שלך לא דומה, שהרי הסיפור עם הינוקא הפלאי התפרסם בשעתו בכל העולם, וזה מתועד בעדויות, וגם הסטיפלר ועוד מביאים זאת, ולהבדיל יש מקורות על זה גם מעיתונים חילונים מאותו זמן.

ישראל מאיר ק. לגבי שאלתך אם יש מקורות נוספים לסיפור, כן יש עוד מקורות, זה מובא בכמה ספרי תולדות על רבי אהרון מבעלזא, (זה כמובן לא הוכחה אם הסיפור אמת או לא, אני רק משיב לשאלתך).

ישראל מאיר ק. (שיחהתרומות)

תודה על המקורות, אולם עדיין מרגיש לי לא אמין במיוחד, אבל אין כאן אלא הבעת דעה אישית, וחוזרני בי מהמחיקה.

סענדער (שיחהתרומות)

יקירי. אותם אלו שאינם מאמינים 'גדולים' בסיפורי חסידים כופרים גם בסיפור של הינוקא הפלאי.

עוד מעט ותגיע גם לזה.

הצלחה בהמשך דרכך.

ישראל מאיר ק. (שיחהתרומות)

לא מתאימה תגובה כזו

מוטי (שיחהתרומות)
חסיד בעלזא (שיחהתרומות)

האם לא היה בליל שמחת תורה?

ועוד, וכי בשמיני עצרת מקיפין?

מקווה שלא אצא בור ועמרץ

סענדער (שיחהתרומות)

זה היה בליל שמיני עצרת. ראה במקור שצוין לקטע הרלוונטי.

וכן, בחו"ל נהגו החסידים לערוך הקפות גם בליל שמיני עצרת.

חסידים בולטים - רבי מנשה קליין

1
ניטראלי (שיחהתרומות)

עיינת בההסכמה?

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

סענדער לא מספיק לכתוב בתקציר את המקור לדברים, אלא צריך לכתוב את המקור לכל קטע בהערת שוליים.

סענדער (שיחהתרומות)

מרדכי עציון הכל מאותו ספר.

היכן לכתוב מקור, בסוף, או בכל קטע וקטע?

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אם הכל מאותו ספר אפשר לכתוב בפסקת לקריאה נוספת.

אפ אתה רוצה להשקיע, תכתוב בסוף כל קטע הערה עם העמוד המדויק מתוך הספר.

שחרחר (שיחהתרומות)

האם לא נכון יותר לכתוב: הייליגער בעלזער רב?!

עמוס חדד (שיחהתרומות)
שחרחר (שיחהתרומות)

עמוס חדד, לא נכתב שם 'בעלזער' אלא 'בעלזא'. הרי"ש שבסוף המילה זו אות היחס: כלומר, של בעלז. וכמו שלימדתיך בקורס המזורז, העי"ן זו אות ניקוד (טברייני) הבאה בתור סגול.

עמוס חדד (שיחהתרומות)
אין נושאים ישנים יותר