שיחה:קול התור

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

האם דברי קול התור סותרים דעת הרבי מסטאמר

אני כתבתי שהם סותרים ופירטתי דברי בתקציר העריכה ובגוף הערך

משתמש תהילים חלק עלי ומחק את עריכתי ופירט זאת בדף המשתמש שלי

אשמח להעביר את הדיון לכאן עופר אלישיב (שיחה) 14:12, 31 במרץ 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

עופר אלישיב ביטלתי גירסתך הזאת, כיוון שהוספת הרבה מחקר מקורי והוספות עצמיות משלך.
  1. הפאת השולחן לא כותב מילה שאיסור עליה בחומה זה רק "כשכל העם עולה בכח הזרוע כנגד הסכמת האומות", אלא כותב שהמצוה לדור בא"י היא רק ל"יחידים" ואינה לכל ישראל בגלל לא יעלו בחומה (שם 'בית ישראל' אות ט"ו), אפשר לפר' דבריו שזה כולל ברשות האומות, וכדעת ה"יפה קול", ה"יד מרדכי" ועוד, ואפשר לפר' דבריו רק כשלא ברשות, ובכל אופן בין לכאן ובין לכאן זה "מחקר מקורי", מה שברור שלא כתב שהאיסור לעלות בחומה הוא רק במלחמה. אלא מחלק בין יחידים לבין כל ישראל.
  2. הגר"א לא כתב "כשתהיה פקידה מצד האומות ליישוב הארץ "בכך יבטלו השבועות", זה הוספה עצמית שלך. ועי' אבן שלמה פי"א אות י', באמצע הערה) שבאותו פקידה שיהיה יבוא המשיח, ויתכסה, ולאחר חצי שנה יהיה הגאולה השלימה ע"י 2 המשיחים. כך שמדובר בפקידה בזמן משיח, ומדובר על חצי שנה עד הגאולה השלימה ע"י בן דוד. איך זה קשור לחזה את הקמת המדינה?!
  3. כבר כתבתי בתקציר עריכה שהגר"א לא כתב "שלא ידחקו את הקץ" אמורה "רק כלפי בנין המקדש ולא לגבי בנין הארץ". זה הוספה ומחקר מקורי שלך, (ועי' בספר "ברורי המידות" (תלמיד בעל הלשם) ערך בהמ"ק, וערך גאולה, (עמ' ח-י), שמביא דברי הגר"א האלו, ומסביר שלפי הגר"א הסדר הוא ביאת משיח בן יוסף שהוא יבנה ביהמ"ק, ולאחמ"כ קבוץ גליות. הרי שהגר"א לא בא לומר שמותר לעלות בחומה ולעשות ק"ג לפני משיח). וגם אילו באמת היה כותב שדחיקת הקץ זה רק לא' ולא לב', אין שום סתירה, עדיין יש השבועות האחרות, ועליה בחומה לגבי ישוב א"י, שגם תלמידו פסק זאת (עי' בקישור לעיל). (וכי הפאת השולחן חולק על רבו הגר"א, או שאולי פשוט מישהו סילף כאן את דברי הגר"א כדי שיתאים לציונות? מה יותר מסתבר?..! ואם הערך אמור להיכנס לאיזה דיעות מופרכות בעקבות דברי הגר"א, אז הרי הגר"א כותב שהשבועה היא עד ביאת המשיח, ובכך נסתר הטענה כביכול השבועות רק עד אלף שנה... ובנוסף יוצא מדבריו שהשבועות הן להלכה שהרי זה מבטל מ"ע של בניית המקדש, וכן מפסק הפאת השולחן (שישוב א"י אינה לכל ישראל) מפורש שהשבועות הן להלכה, ובכך נסתר הטענה שהשבועות לא להלכה...). תהלים (שיחה) 14:29, 31 במרץ 2024 (IDT)תגובה[תגובה]